Afgelopen maandag ook eens proberen een bliksem te fotograferen.
Is het iets?
Greetings,
Schanske
![]()
Wow!
Hoe die je dit? Continu schieten en hopen dat er een goede tussen zit?
is prachtig he... naar mijn gevoel had hij nog iets donkerder mogen zijn, kwestie van de bliksem er meer uit te laten springen. Maar ik durf zelf niet met mijn statief en een paraplu buiten te gaan staan als het bliksemt dus ik zaag niet
proficiat![]()
www.carlopeeters.be -- twitter.com/CarloPeeters
Nikon D7000, D90, heel wat Nikon, Sigma, Tamron, Elinchrom enz... materiaal
ietsje donkerder (zodat de omheining niet meer opvalt) en hij is goed voor een bijhorend artikel in de National Geographic.![]()
Wow.Prachtige foto.
Ik heb dat ook geprobeerd maar ik was steeds te vroeg of te laat.
Groeten
Marc
Ongelooflijk !!
Goed gedaan !
Amaai prachtig zeg!![]()
Bliksem staat er zeer goed op, foto mag alleen mss nog ietsje donkerder.
Amaai, da's knap, ietsjes donkerder misschien dan komt de bliksem waarschijnlijk nog beter uit.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb hem eens wat donkerder gemaakt. Mss te donker nu?
Greetings,
Schanske
Nee Nee, de herkenbare omgeving maakt dit nu net tot een interessante foto.ietsje donkerder (zodat de omheining niet meer opvalt) en hij is goed voor een bijhorend artikel in de National Geographic.
Bij de donkere versie kan je net zo goed al het zwart wegcroppen en alleen de bliksem overhouden, dat is maar niks.
Zéér knappe foto. Pracht bliksem die je hebt vastgelegd
De originele mag ook naar m'n mening iets donkerder, maar de donkere versie vind ik dan te.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Iets minder donker nu.
Ter info:
1/4 sec
F4
Iso-400
Greetings,
Schanske
Schitterend...
Alleen vraag ik me af, 1/4 van een seconde...
Wanneer heb je dan afgedrukt, zodra je de donder hoorde meteen afdrukken en hopen dat ie der goed opstaat?
En ook een heel rare bliksem eigenlijk. Alsof het een horizontale en verticale bliksem tegelijk is..
Echt, ongelofelijke foto vind ik![]()
Sony Alpha 200
18-70mm Kitlens
75-300mm Telelens
Ook een heel mooie bliksem opname!
Heel andere techniek, maar werkt precies ook.![]()
Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
prachtige plaat wil dit ook nog eens gaan doen ,maar heb hier weinig onweder en als gevolg ook geen bliksemgroetjes gijs
Nikon D90 Sigma 70-200 2.8 APO EX DG Macro /tokina sd 16-50 2,8at-x pro sb600
*jaloers*
Wat een treffer zeg! Volgens mij moet er een perslek geweest zijn over waar de volgende bliksem ging inslaan, aangezien je kader nog pefect is ook los van je timing !
If you always do what you always did, you will always get what you always got.
www.sylviehuybrecht.be
wat een prachtige foto (en wat een inslag....)
Ja wadde, je kan de donder bijna horen kraken.
heb ook al ooit geprobeert er eentje vast te leggen.
dit is een beauty......wat een joekel.
![]()