Hier mijn eerste 3 foto's van de Lamborghini Gallardo LP 560-4 die op BDLive stond.
Alvast nog een bedankje voor LamboCars om deze schitterende auto ter plaatste te krijgen en voor alle tips die er gegeven zijn tijdens de workshops en rond de auto
Wat denken jullie ervan?
Update:
![]()
Laatst gewijzigd door Snipa; 20 oktober 2010 om 17:01 Reden: Update
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
De foto's zijn niet mis maar je hebt wel niet zo heel veel van de tips opgevolgd ?
Ik zou de volgende zaakjes nog opknappen en dan heb je mooie foto's !
* Nummerplaat op de voorbumper verwijderen
* Flashpunten verwijderen ten gevolge van de flits (hierin zie je swirls en een storende witte vlek)
* De weerkaatsing verwijderen uit de lens van de koplamp
* Grille wat donkerder zetten, nu zie je achter de grill carrosserie onderdelen
De laatste foto vind ik je beste foto omdat je hier geen last hebt van het inflitsen met je eigen flitser.
Compo is ook mooi van de inlaat op de zijkant samen met de inlaat op de bovenkant !
Enkel bij die laatste het invallend licht wat zachter laten overkomen en dan is die foto aardig mooi !![]()
Klopt, alleen heb ik nog heel wat problemen om die nummerplaat te verwijderen... Mijn nabewerkskills zijn nog niet zo goed om het realistisch te verwijderen. Heb gisteren toch een hele tijd liggen proberen, maar het gaf geen goed resultaat. Daarom zit de nummerplaat er nog in.
De reflecties op sommige punten heb ik niet bewerkt omdat ze naar mijn mening de lijnen van de auto wat extra accentueren. Op foto 2 heb je inderdaad nog een grote witte vlek t.g.v. de invulflits, maar deze kreeg ik ook niet echt weggewerkt
En je laatste opmerking ga ik asap even aanpassen![]()
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
Als je hulp nodig hebt, dan laat je het maar weten.
Ik werk meestal met de clone tool en verder soms brush werk en dan wat ruis inbrengen.
Dan krijg je het effect van de metallic lak terug op de foto, wel zorgen dat de ruis hetzelfde is als op de foto.
Het is ook niet meteen de gemakkelijkste wagen met het gemakkelikste licht om clonen op uit te oefenen.
Ik zou zeggen probeer eens een opname van een zijaanzicht waarin jij zelf staat (zonder polarfilter)...
Dan kan je je clone skills wel wat bijschaven !![]()
Gisteren de tweede foto geupdate, ziet er een stuk beter uit zoAlleen de reflectie in de koplamp krijg ik maar niet weg, je blijft zien dat het bewerkt is... Nu de rest nog...
Wat bedoelde je trouwens met het invallend licht zachter maken, en hoe kan ik dat doen dan?
Je kan (als je werkt met Lightroom) de levels wat aanpassen en hiermee je licht aanpassen.
Moet je wel mee opletten dat je de kleur niet verandert want dat gebeurt wel eens.
De bewerkte foto's zijn niet slecht maar je merkt wel dat er wat aan gechopt is.
Ik zou de onbewerkte foto weghalen want je mag ook maar 3 foto's in je topic posten.![]()
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Ow dat wist ik niet, bij deze mijn excusses dan.
Maar ik zou de foto persoonlijk weghalen, dan valt het ook minder op waar je precies bewerkingen hebt aangebracht.
Dan worden foutjes ook sneller over het hoofd gezien.![]()
Rami !!![]()
Canon 30D / Canon 70-200 F4L / Sigma 18-125 IS / Canon EFS 18-55 IS / Canon EFS 55-250 IS / Lowepro Minitrekker / Xdrive 2 30GB