|
|||
|
Die kl... onderbelichte zalen toch he. Buiten die iso 3200 die zeer duidelijk te zien is maar waar je niet echt iets aan kunt doen zonder full frame vind ik die eerste wel goed. Bij die tweede staat die bal in de weg he.
|
|
||||
|
misschien een beetje bewerken en ruis onderdrukking gebruiken >> nadeel is dat de foto's minder scherp gaan uitzien.
op foto twee waren er ook precies spotten in de zaal >> da is pas k** want dan is er veel schaduw op het onderlichaam volgens mij als je in een slecht belichte zaal zit, kun je er niet veel aan doen of je moet al een objectief hebben van F1.8 maar zo kan je altijd geld uitgeven hefoto 1 is het best van de twee foto 2 ja spijtig van de bal maar ja...... het gaat snel he
|
De omstandigheden bij zaalsporten zijn zo moeilijk, dat er weinig mensen zijn die er geen problemen mee hebben.
Een camera met hoge ISO mogelijkheden en een telelens met een diafragma van 2.8 (dit laatste heb je al) helpt dan natuurlijk enorm. De droomlens voor dergelijke fotografie is een 85/f1.4, maar die is behoorlijk aan de prijs. Als je dit niet hebt, wordt het gewoon erg lastig en vind ik het al knap dat je dergelijke resultaten weet te krijgen. De witbalans zou ik wel een beetje bijstellen. De foto's zijn een beetje geel.
|
@ cedjans: De foto's zijn redelijk bewerkt (zelfs op ISO 3200 waren ze nog wat donker) en zijn bewerkt voor ruis door het programma van canon en door neat image. Daarna heb ik die afbeeldingen terug verscherpt in photoshop. Daardoor die witte stipjes op foto 1, die zijn zichtbaar geworden door het verscherpen. Foto 2 vind ik beter van kwaliteit, maar je ziet het gezicht net niet en dat is jammer hé...
@ UBO: De witbalans heb ik zo goed mogelijk proberen te maken, maar de zaal heeft een erg groen uitzicht. Zelfs als je gewoon in de zaal zit lijkt alles groenig en dit merk je erg hard in de foto's... En ik krijg geen echt wit object te pakken in de foto's want als ik de witbalans manueel probeer in te stellen dan worden de foto's te blauw... En ik dacht eens een canon L lens gezien te hebben met f/1.2 Maar dat is voor later...Alvast bedankt voor de commentaar en ik zal deze avond proberen beter te doen
|||||
|
tis niet altijd nodig om de actie met de bal vast te leggen.
er zijn zeker mooie ook momenten zonder de bal die de moeite waard zijn bij zo'n volleybal wedstrijd. je hebt het jezelf nu onnodig moeilijk gemaakt. grt,bouk.
| Weergave | |
|
|
![]() |