Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Paardensport

Standaard Paardensport

Ik had graag comentaar op deze foto's gehad ?
    alvast bedankt .

Standaard Re: Paardensport

Gemaakt op een heus LRV Tornooi! (en je mocht in de ring staan?)

Als je inhoudelijk commentaar zoekt kun je ze beter in fotobeoordeling plaatsen. Toch een poging (omdat je er naar vraagt):

Technisch zijn de foto's alle driegoed (belichting, scherpte)

nr 1: Dit is de beste uit de reeks alleen jammer dat het gezicht van de ruiter er niet op staat. Het is voor een niet ingewijde moeilijk te zien dat de sprong over een sloot (nou ja waterplas)gaat.

Nr2 vind ik een gewoon kiekje en geen bijzondere compositie.

Nr3 is in galop juist op het verkeerde moment genomen. Het is veel mooier als de voorwaartse stuwing van het paard te zien is (de voorbenen juist van de grond).

(ik zou ze ze ook onder elkaar zetten dat kijkt een stuk prettiger)

Ik hoop dat je er wat aan hebt en zo steeds betere kunt laten zien

ja inderedaad !
    Ik ben de zoon van de eigenaar waar het paardetornooi plaatsvond .
    bedankt voor het comentaar
    Maar ik wist eigenlijk niet goed van welke hoek ik moet trekken bij paardensport om variatie te krijgen kun je me helpen daarbij ?
    groetjes j.b

Elke ring is weer anders dus een vaste hoek adviseren is lastig, je moet er ook veilig kunnen staan. Zelf kies ik een plaats vanwaar ik een of 2 hindernissen kan fotograferen en waar ik niet steeds om moet springen voor de paarden. Een beetje schuin voor de hindernis is dan het best.
    Als je niet beschikt over een camera met snelle autofocus, kun je het beste scherpstellen op de bovenste balk van de hindernis en dan het moment afwachten. Timing is lastig (ik tel weleens stiekum mee in de galopsprongen en druk dan in de maat af, maar dan nog????)

Ook kun je proberen met een groot diafragma te werken (klein f getal) zodat paard en ruiter van de vaak rommelige achtergrond worden geisoleerd.

Succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Beuls Bekijk bericht
    Ik had graag comentaar op deze foto's gehad ?
    Dan past je topic beter in een beoordelingsforum.

Smile Re: Paardensport

Nr 1 is top !!!!

Patrick Davin

P.S. : ik heb gedurende 40 jaren op paard gereden. Ik heb jumping gedaan en ik heb ook spring lessen gegeven in een manege in Lennik (Horse's Park).
    Dat was een toffe periode.

Regels voor berichten