Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Close - squash

Standaard Close - squash

Tijdens het laatste EK squash heb ik ook eens geprobeerd om redelijk close de spelers te fotograferen. Dus er word al wel eens iets afgesneden of de bal staat er niet op. Ik zelf vind het wel geslaagd en ga het dus ook nog wel blijven doen.
    Maar ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden?

I put the sexy in dyslexia

2. Standaard Re: Close - squash

Ik vind het wel wat hebben. lichte voorkeur voor nr.3
    Gemis van bal en (andere) ledematen vind ik niet storend.

Standaard Re: Close - squash

Voor mij ook nr 3, bij foto 1 en 2 ligt de scherpte op de borst van de speler/speelster.

leuke reeks, voor mij 3>2.

fotografeer je dan door spiegelglas of zo? lijkt me anders vrij afleidend voor de spelers ^^
    A7II 28-70, 55 f1.8, 85 f1.4 gm
    https://www.instagram.com/bram.janssens.jb/[/CENTER]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    leuke reeks, voor mij 3>2.

fotografeer je dan door spiegelglas of zo? lijkt me anders vrij afleidend voor de spelers ^^
    Nee is gewoon glas. Het grootste deel van het court is met blauwe en groene bolletjes op het glas zodat je minder rap naar buiten kijkt, je kan er ook nog altijd makkelijk van buiten naar binnen kijken. Enkel op de voormuur heb je dus twee kijkgaten waar geen bolletjes zitten en zonder belemmering naar binnen kan kijken, zoals de achterwand.
    En de spelers zijn toch geconcentreerd op de bal. Zolang je dus niet teveel beweegt hebben ze er geen last van.
    Ik heb er zelf ook al regelmatig op gespeeld en je kijkt toch zondanig hard naar de bal dat je van buiten niet veel last hebt.

Hier kan je trouwens het court zien. Van iets na 7u in de film zie je de wedstrijd van de onderste twee beelden. Dan zie je mij ook zitten met het rode t-shirt.
    https://www.youtube.com/watch?v=pqwegV_qKYY

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
    Hier kan je trouwens het court zien. Van iets na 7u in de film zie je de wedstrijd van de onderste twee beelden. Dan zie je mij ook zitten met het rode t-shirt.
    https://www.youtube.com/watch?v=pqwegV_qKYY
    Leuk om dat eens te zien!

Ik ben wel een voorstander van close-up sportfotografie. Dit is wel een graadje lastiger te doen. Let wel op bij het doorsnijden van ledematen. Bij foto 2 wordt bijv de knie doorsneden. Hier zou ik net wat hoger of lager gaan zitten zodanig dat het balletje er nog wel op staat. Het kan dan weer lastig worden met de voeten van de tweede speler...... keuzes, keuzes,keuzes.....

Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om de kleuren wat frisser te krijgen. Er lijkt een beetje een groene waas over te zitten. Komt dit door reflectie van de achterwand? Het door glas fotograferen zal ook wel kwaliteitsverlies opleveren.

Ik heb even de uitdaging opgepakt (misschien is uit het raw bestand nog meer te halen):

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
    Ik ben wel een voorstander van close-up sportfotografie. Dit is wel een graadje lastiger te doen. Let wel op bij het doorsnijden van ledematen. Bij foto 2 wordt bijv de knie doorsneden. Hier zou ik net wat hoger of lager gaan zitten zodanig dat het balletje er nog wel op staat. Het kan dan weer lastig worden met de voeten van de tweede speler...... keuzes, keuzes,keuzes.....
    Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om de kleuren wat frisser te krijgen. Er lijkt een beetje een groene waas over te zitten. Komt dit door reflectie van de achterwand? Het door glas fotograferen zal ook wel kwaliteitsverlies opleveren.
    [/CENTER]
    Qua cadrage is het inderdaad niet makkelijk. Deze beelden zijn praktisch niet bij gesneden en het gaat echt te snel om te zien wat je er allemaal opzet. Maar ik kan je wel volgen.
    Maar de kleuren vind ik het moeilijkst. Ik vermoed inderdaad dat er door de reflecties wel wat verschillende kleuren kunnen optreden. bruine vloer, blauwe zijmuur, groene voormuur. Als ik mijn camera een 20gr draai krijg ik bij dezelfde witbalans soms al een andere kleurtoon in de foto.
    Ik vind je aanpassing wel geslaagd. Ga er zelf ook eens naar kijken.

In een zaal is het licht wel nagenoeg contstant (slecht). Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.
    Is het je toegestaan om in de pauzemomenten proeffoto's te maken met een grijskaart? Als dit mag zou je op verschillende "dieptes" in het veld/vak proeffoto's kunnen maken (met een vaste BW en in RAW) en bewaren om achteraf de WB te corrigeren voor de locatie in het veld die je goed wilt hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
    In een zaal is het licht wel nagenoeg contstant (slecht). Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.
    Is het je toegestaan om in de pauzemomenten proeffoto's te maken met een grijskaart? Als dit mag zou je op verschillende "dieptes" in het veld/vak proeffoto's kunnen maken (met een vaste BW en in RAW) en bewaren om achteraf de WB te corrigeren voor de locatie in het veld die je goed wilt hebben.
    Is voor mij in principe geen probleem. Kan er eventueel ook buiten de wedstrijden terecht.
    Het enige probleem dat ik wel heb is dat ik geen grijskaart heb. Misschien er toch eens aan denken om er eentje aan te schaffen. Bedankt voor de tip.

Soortgelijke discussies

1. WK Squash
    Door aerts_bert in forum Actie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 september 2011, 06:56
  2. WK Squash
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 13 augustus 2011, 08:59
  3. EK squash