Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Discussie: HDR fotografie

Standaard HDR fotografie

Hallo, Ik heb een HDR foto gemaakt en heb graag eens een beoordeling over deze foto.
    Laatst gewijzigd door Yeloman; 13 juni 2011 om 20:16

Standaard Re: HDR fotografie

Krijg precies de foto niet geplaatst !!

Ik heb de info bekeken achter het rood kruisje en kwam tot het volgende resultaat. Je hebt tweemaal HTTP geplaatst. Dus de eerste HTTP weglaten en een dubbelpunt plaatsen na de HTTPS

De juiste is:

https://lh4.googleusercontent.com/-I...nkenbergen.jpg

deze die u gebruikt is en verkeerd is:

http://https//lh4.googleusercontent....nkenbergen.jpg

Groeten
    Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

Dank u , had het niet gezien en het is ook mijn eerste keer op deze site .

Ben geen expert in HDR dus bekijk het gewoon gevoelsmatig. de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze foto mij niet kan bekoren. Waarom de wolken zwart wit en de rest in kleur?

Dat vindt ik juist het mooie in de foto , maar dat is natuurlijk persoonlijk hé.

Misschien dat deze u meer kan bekoren !! Voor mij is het ook nieuw en daarom graag uw reacties .

sorry, het doet pijn aan mijn ogen.
    waarom doe je dit?
    waren de originelen niet goed?
    fotografie draait in de eerste plaats om een goede compositie en belichting.
    niet om overdreven effectbejag.

1 suckt zo hard puur door de lucht in zwart wit!

2de kan nog gaan!
    nikon stuff
    webstekje

Ik zal proberen iets genuanceerder commentaar te geven:

Hdr is bedoeld om grote contrastverschillen (grotere dan de sensor van je camera aankan) te overbruggen.
    Als dat je bedoeling is geweest dan heb je hier 2 keer de plank mis geslaan.
    Door het spelen met de schuivertjes kun je allerlei vreemde, surrealistische, effecten bereiken. Als dat je bedoeling was dan is de eerste behoorlijk geslaagd. De tweede gaat de fout in, voornamelijk door de halo's (lichte randjes) rond de hengels.
    Als je dit met photomatix gedaan hebt dan raad ik je aan om in het begin eens volledig blind te varen op de automatismen van het programma. Als je "tonemapping" aanklikt dan zoekt het prog zelf naar een acceptabel "gemiddelde". Meestal klopt dit vrij aardig.
    Daarna kun je nog wat dingen proberen door heel subtiel met de schuivertjes te spelen en niet alle functies meteen volop te gebruiken.
    Heel veel proberen en dan komt het uiteindelijk wel een keer goed.

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Dat ziet er niet zo goed uit de reacties !! toch bedankt voor te reageren , nu weet ik tenminste wat een ander er van denkt

Om eens iets anders te zeggen:

Ik heb hier al veel slechtere hdr's zien langskomen.
    Op zich is het voor mij niet het ideale onderwerp om hdr op toe te passen (maar dat is persoonlijk). Ik gebruik enkel hdr als de verschillen tussen licht en donker te groot zijn, en heel zelden voor landschappen.
    Ik volg Berto wel over de hallo's maar als ik eerlijk ben, dan vallen deze hier echt nog goed mee. Ik kan direct enkele voorbeelden geven waar de hallo's veel meer storen

De tweede heeft iets surreeels en is in mijn ogen het beste geslaagd...

Grts
    Tim
    http://www.flickr.com/photos/timdeceuninck/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tim3.14 Bekijk bericht
    Om eens iets anders te zeggen:

Ik heb hier al veel slechtere hdr's zien langskomen.
    Op zich is het voor mij niet het ideale onderwerp om hdr op toe te passen (maar dat is persoonlijk). Ik gebruik enkel hdr als de verschillen tussen licht en donker te groot zijn, en heel zelden voor landschappen.
    Ik volg Berto wel over de hallo's maar als ik eerlijk ben, dan vallen deze hier echt nog goed mee. Ik kan direct enkele voorbeelden geven waar de hallo's veel meer storen

De tweede heeft iets surreeels en is in mijn ogen het beste geslaagd...

Grts
    Tim
    http://www.flickr.com/photos/timdeceuninck/
    Bedankt Tim , trouwens prachtige foto's op je site .
    Grts

Mooi hoor prachtige bewerking

Dank u

Als het een troost mag zijn: er zijn er die dit wél kunnen smaken!
    Wie beweert dat fotografie aan strenge regels gebonden is waarbij dit "not done" is, heeft helaas (voor hen) ongelijk.
    Wel even de horizon recht zetten bij 2 want de minste afwijking bij zeezichten vallen heel erg op. Maar dat is dan alweer een regeltje op zich .
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yeloman Bekijk bericht
    Misschien dat deze u meer kan bekoren !! Voor mij is het ook nieuw en daarom graag uw reacties .
    Heb ik het verkeerd,maar heb een vermoeden dat de schaduwen van de vislijnen niet kloppen met de stand van de zon?

Voorts heeft dit beeld wel "iets"

Ik weet wel : kritiek geven is gemakkelijk,het zelf doen is wat anders........

Grtn

De schaduwen wijzen allemaal de zelfde richting uit , ik denk dat het wel klopt

beide foto's kunnen mij ook bekoren.

Ik vind de wolken op de eerste foto iets extra's geven
    flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

Dat is dan ook de bedoeling en in een grijze lucht komen niet veel kleuren in dacht ik !!
    grts

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    De schaduwen wijzen allemaal de zelfde richting uit , ik denk dat het wel klopt
    Dat zijn die hallo's , moet in het vervolg meer aandacht aan schenken .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davy1982 Bekijk bericht
    beide foto's kunnen mij ook bekoren.

Ik vind de wolken op de eerste foto iets extra's geven
    Dank u Davy , ik vindt de foto heel mooi en dat is het belangrijkste denk ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yeloman Bekijk bericht
    Dat ziet er niet zo goed uit de reacties !! toch bedankt voor te reageren , nu weet ik tenminste wat een ander er van denkt
    Tja, niet iedereen houdt van HDR, maar HDR is meer dan alleen maar wat licht/donker nuanceren ed...
    Meer info (een hdr tutorial + video) vind je hier. Ik vind het wel knap gedaan, maar ik behoor dan tot die weinigen die al eens graag buiten de lijntjes denken enzo

Greetz, Ingrid
    Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
    The Sky is not the limit... the ground is..

Ik hou van HDR, maar voor mij zijn deze te ver gegaan. Het contrast is veel te hoog, de kleuren zijn uitgebrand en de luchten zien er gewoon dood uit.

Waar ik ook moeilijkheden mee heb, is dat de foto's veel te veel verscherpt zijn.

Toen ik pas begon met fotografie, maakte ik ook soortgelijke HDR's, en dacht ik dat ik heel goed bezig was, tot ik er een paar op dit forum geplaatst had

U moet eens het effect 50% verminderen, en uw resultaat zal er voor een stuk beter uitzien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
    Ik hou van HDR, maar voor mij zijn deze te ver gegaan. Het contrast is veel te hoog, de kleuren zijn uitgebrand en de luchten zien er gewoon dood uit.

Waar ik ook moeilijkheden mee heb, is dat de foto's veel te veel verscherpt zijn.

Toen ik pas begon met fotografie, maakte ik ook soortgelijke HDR's, en dacht ik dat ik heel goed bezig was, tot ik er een paar op dit forum geplaatst had

U moet eens het effect 50% verminderen, en uw resultaat zal er voor een stuk beter uitzien
    Dank u voor de tip !! al doende leert men .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten