Zondag ging ik naar Photokina in Geel.
Ik heb er voor het eerst gewerkt met een flitsset en met echte modellen
Dit is ook de eerste post die ik doe met foto's van mijn nieuwe canon EOS 50D!
Ik ben wel zeer tevreden over het resultaat, en ben benieuwd welke milde commentaren jullie hier op hebben, waar ik iets van kan bijleren
Laat het maar weten/
Ik heb er ook nog een in Showcase staan: Mini-Photokina Geel - model
Greetz,
Peeke
Laatst gewijzigd door Peeke; 26 maart 2009 om 14:06
~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~
Ik ben zelf niet zo thuis in het studiogebeuren, dus opbouwende kritiek moet je maar van iemand anders krijgen, maar ik vind ze er toch zeer geslaagd uitzien hoor! Vooral nummer 2 is mooi.![]()
Niet geschoten is altijd mis
Ik moet mijn voorganger gelijk geven.
Op de eerste foto staat de dame er wat ongelukkig op. Precies of ze heeft 5 cola lights gedronken en moet nu dringend......Scharmerend..
Twee knappe platen
De tweede springt er voor mij echt uit.:
mvg
Antoine
Wat denken jullie dan van deze Mini-Photokina Geel - model ?
Bedankt voor de positieve comentaren, ik was niet zeker wat te verwachtten gezien de omstandigheden waarin deze gemaakt zijn niet eenvoudig waren.
![]()
~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~
Dan toch de eerste voor mij...
Bij de 2de lijkt het precies of ze er tegen haar zin staat.
(Misschien komt dit doordat ik er zelf ook was, en het model op de 2de foto niet echt "vrolijk" was toen, maar das mijn mening daarop)
Als je iemand quote niet meteen de hele platen opnieuw gaan plaatsen hè!![]()
Als dat echt de eerste keer was dan belooft dat nog wat. De 2e is voor mij ook de beste.
de gekreukelde achtergrond stoort mij een beetje.
kun je oplossen (als je dat wil) door je model een beetje meer naar voren te zetten (afstand tot achtergrond vergroten) en met een groter diafragma te werken (2.8 - 4)
dan wordt je achtergrond mooi onscherp (in de 2e heb je al een stuk van dat effect)
bij de 2e zou ik ook de huid wat zachter maken.
groeten, Bert
Bert,
Wat de achtergrond betreft heb je gelijk, die kan onscherper.
Echter, ik had mijn camera aangesloten op de flitsset daar, en dan een paar pogingen gedaan. Uiteindelijk kwam ik op de instelling van ISO 100, Av 8.0 en Tv 1/320.
Ik had geen invloed op de flitsen en een groter diafragma leidde dan ook telkens tot overbelichtte tot zelfs volledig witte foto's.
De sluitertijd aanpassen kon ook niet, want ik zat eigenlijk al boven de flitssynchronisatie 1/250) van mijn camera.
Bij de tweede had ik wat controle over het model, de andere fotografen waren vertrokken, en heb ik haar wat verder van het doek gezet.
Mvg,
Peeke
Foto 2, de beste.... de belichting op het haar links en rechts boven vind ik heel goed. Het maakt het model wat los van de achtergrond. Misschien de huid wat verzachten. Wat vuriger lippen (CS). Was nog beter met een kleine glimlach, nu hangen de uithoeken van de mond naar beneden (maar ja dat is het model). Al bij al goede foto.
Foto1, letterlijk benepen (model). Voor mij ook wat frontaal (persoonlijke smaak). Kleur en belichting wel goed.
Zijn deze genomen met 1 softbox en reflectie scherm ? (lijkt zo)
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Nog een keertje de vraag;
wat is Photokina ??
Ik woon vlak bij Geel, maar heb er nog nooit van gehoord.
....
i
Moontje,
Het is eingenlijk een mini-photokina, en dat gewoon een kleine fotobeurs.
Der stonden vertegenwoordigers van Nikon, Canon, Fuji, Epson, ...
En er was een achtergrond opgezet met softboxen, der liepen ook drie modellen rond die afwisseld alleen, met twee of met drie kwamen poseren.
Mini-photokina is een organisatie van Studio73 in Geel en was in een zaal tegenover het stadhuis.
Hier op het forum is daar wel meer van te vinden. Ik denk dat de eerste melding van die mini-photokina nog is van de tijd dat er nog veel analoog werd geschoten
Ook andere zaken zoals het aan Studio73 gerelateerde Foto Rubens doen zo'n dingen.
Af en toe eens kijken naar die banner hier boven op het forum
Mvg,
Peeke
Steeds oppassen voor valse modellenIk heb er voor het eerst gewerkt met een flitsset en met echte modellen![]()