Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Emmy

Standaard Emmy

Na Elki mijn tweede poging om een portretje te maken. Het model werd weer gewoon belicht met een bureaulamp. :-) Nabewerking met Photoshop.

F2
    1/80
    ISO 400
    Laatst gewijzigd door Farah; 18 december 2007 om 12:46
    fotofarah
    Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Standaard Re: Emmy

Het harde (directe) licht van de bureaulamp ,en de donkere achtergrond geven de foto een spannende sfeer. Prima gedaan

Laatst gewijzigd door robert.; 19 december 2007 om 20:57

Ik heb het gevoel dat de witbalans niet correct is: de foto heeft een gele tint.

Kan je vermijden door witbalans in toestel aan te passen, of achteraf, natuurlijk.

Verder zelfde opmerkingen als hiervoor..

Als je een beetje met de witbalans(op de ogen eerst pipet), clarity, belichting en kleurbalans speelt in de ACR dan geloof je niet dat het dezelfde foto is, zoveel details komen naar boven. De kleuren blijven natuurlijk altijd een beetje gokken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Ik had er nochtans al veel meegespeeld, maar ben niet zo'n kenner wat Photoshop betreft. Mensen die zich geroepen voelen om wat met de foto de spelen, hou ik zeker niet tegen. :-)
    fotofarah

Even een poging gewaagd...

Heb je de foto nog extra verscherpt? Ik vind haar gezicht toch nogal wit... Voor mij komt de foto nu minder natuurlijk over.
    fotofarah

Ja, is ook wat verscherpt. En het gezicht is idd wat helderder, maar jij kent natuurlijk het model op "natuurlijke"wijze. Dus geen probleem als je de bewerking minder geslaagd vindt. Ik wou vooral de geelzweem wegwerken, hopende dat het de gehele foto ten goede kwam.

Regels voor berichten