Diepenbeeks volleybalteam dames 2de provinciaal
Ze vonden het grappig dat de fotograaf voor hun plat ging.
Model = NIKON D300S
Exposure Time = 1/60"
F Number = F9
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 200
Exposure Bias Value = ±0EV
Metering Mode = Pattern
Flash = Flash fired, compulsory flash mode, return light detected
Focal Length = 18mm
Laatst gewijzigd door Jos Vanhengel; 19 maart 2013 om 00:56
Vriendelijke groet,
Jos
en de achtergrond? nu zie je dat ze in hun natuurlijke habitat zitten zonder die te zien. die mocht van mij zeker mee belicht worden.
The Knight That Says Ni...kon
Off camera flits ging het voor mij persoonlijk beter doen.
Persoonlijk vind ik dit een meer dan verdienstelijke poging en op zich wel een geslaagde foto. Zelf vind ik sporthallen een nachtmerrie om in te fotograferen, wellicht omdat ik maar een beginner ben, maar dat geheel terzijde...
Mocht ik voorzitter zijn van het team, mag die foto zeker in de kantine hangen.![]()
D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
www.revolta-pictures.be
Ik vind de ploeg heel mooi in beeld gebracht!
Sony α900 & α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
De meiden staan er goed op, leuk zo in groep en met die bal. Maar voor mij had de achtergrond toch wel iets lichter mogen zijn. Want nu zie je enkel de reflectie van de flits op het net en de paal; 't is alles of niks wat mij betreft. Of volledig zwart, of toch wat meer achtergrond. Die kan bv een tweetal stops donkerder zijn zodat die de aandacht niet teveel opeist, maar toch wel aanwezig is.
En misschien het onderste van de foto iets donkerder maken.
www.carlopeeters.be -- twitter.com/CarloPeeters
Nikon D7000, D90, heel wat Nikon, Sigma, Tamron, Elinchrom enz... materiaal
Canon EOS 1000D + Kitlens EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250MM IS, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
Even een foute onderstelling van mij rechtzetten, voordat dit draadje naar de archieven zakt.
Ik heb namelijk lang gedacht: "een strobist is een fotograaf die voornamelijk gebruik maakt van flitslicht".
Sinds de strobistenworkshop van gisteren, weet ik dat ik niet aan 't strobisten was toen ik bovenstaande foto maakte. Zoals de kennersogen al gezien hadden, stond de flitser op de camera.
Neem me niet kwalijk.![]()
Vriendelijke groet,
Jos
mooi gedaan!
als je in het vervolg de achtergrond er mee op wil, zet je sluitertijd op 1/20 of 1/15 wanneer je opnames maakt met de flits,
dan vang je ook een deel van het omgevingslicht (en achtergrond).
K.
Laatst gewijzigd door Stoffograaf; 7 november 2011 om 09:20
Ne Lowepro Vertex 300 AW goed gevuld met foto-materiaal, nen trolley met studiolicht & een tas met strobist-licht & voor beide light-modifiers | Website: http://www.svisimaging.be
Meer omgeving had voor mij niet gemoeten, iets meer aftekening tov de achtergrond wel.
Donkere schaduw onder de kin...ze lijken allemaal een baard te hebben.