Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16

Discussie: Sneeuwbollen

Standaard Sneeuwbollen

Weet iemand wat dit voor iets is?

Grts S.

Update met dank aan Eric

www.shooter1970.be
    Laatst gewijzigd door shooter1970; 16 februari 2012 om 22:23

Standaard Re: Sneeuwbollen

Een mooie foto

Ik vind je randje ook erg geslaagd!

Eerst ik vind het een prachtige foto
    had deze gisteren ook voor mijn lens, maar weinig van terecht gebracht,
    daarom dat ik deze ook zo bewonder, is dat met meerdere foto's, hoop het ook eens te leren
    de naam ken ik niet
    Grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ150+DMW-LG 55

mooie compo met twijfel over de kleuren.
    (je data staat nog 12 jaar terug..?)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Mooie foto, ..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
    is dat met meerdere foto's
    Grt Rosie
    Vraag ik me ook af, ..

Groetjes,
    Bart

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
    Eerst ik vind het een prachtige foto
    had deze gisteren ook voor mijn lens, maar weinig van terecht gebracht,
    daarom dat ik deze ook zo bewonder, is dat met meerdere foto's, hoop het ook eens te leren
    de naam ken ik niet
    Grt Rosie
    Dank je.

Neen hoor dat is één foto, alleen wat bij verscherpt en wat lichter gemaakt.

Grts S.

Nog niet bekend wat dit plantje is? Bol-structuur heeft iets distelachtigs.

Dit is de kleine klit, waarvan de klitten vaak de hele winter aan de dode plant blijven hangen.
    Mooie compositie en scherpte maar het cyaan en blauw zou ik er helemaal uitfilteren via kleurtoon/verzadiging (CS).

Groeten,
    Eric

Man, man, prachtige foto Sterke compositie!

Volgens mij zijn het uitgebloeide distels met zaad... Spijtig van de blauwe schijn op de bloemstengels, wel een mooie foto, leuke compositie, goede kleuren achtergrond/bloem en belichting is ook ok.

Huygens Peter...
    Respect Animals/Nature... and people
    Believe in Mother Nature.!!
    Huygens Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huygens Peter Bekijk bericht
    Volgens mij zijn het uitgebloeide distels met zaad... Spijtig van de blauwe schijn op de bloemstengels, wel een mooie foto, leuke compositie, goede kleuren achtergrond/bloem en belichting is ook ok.

Huygens Peter...
    Ik zou niet weten hoe ik die blauwe schaduw eruit zou krijgen, heb hier over een week een forum geplaatst Blauwe verwijderen hoe ik blauw uit een foto kan krijgen, heb al één van deze tips geprobeerd maar zonder resultaat ze

Grts S.

De methode die ik gebruik:

 Via - afbeelding – aanpassingen – kleurtoon/verzadiging kies je voor de cyaan tinten en zet de verzadiging op -100
     Dan de blauw tinten en zet deze op -90 tot -95, het blauw nooit helemaal weg filteren, omdat anders wit rap grijs wordt. (blauw maakt wit witter).

Dit zijn geen vast waarde, een beetje spelen met de instellingen en tussentijds beoordelen.

Kleine klit is een soort distel, maar net iets taaier dan de gewone die helemaal afsterft tijdens de winter.

Groeten,
    Eric

mooi klare foto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
    Ik zou niet weten hoe ik die blauwe schaduw eruit zou krijgen, heb hier over een week een forum geplaatst Blauwe verwijderen hoe ik blauw uit een foto kan krijgen, heb al één van deze tips geprobeerd maar zonder resultaat ze
    Grts S.

Ik ken niet zoveel van Bewerkings programma maar deze metodes zou ik gebruiken... Ong. het zelfde als Eric!

1ste methode

Foto openen in CS Photoshop
    Klik op de Tab Afbeeldingen (Image) dan op de aanpassingen (Adjustments) dan kan je weer uit vannalles kiezen, kies hier voor kleurtoon/verzadiging (Hue/Saturation).

Nu krijg je een kader genaamt kleurentoon/verzadiging (Hue/Saturation)
    In dit kader zie je links onder een handje met duim en wijsvinger uitgestrekt en 2 pijltjes links/rechts. Klik op dat icoontje, nu verandert je muispijltje in een kleuren pipetje. Met dit pipetje klik je op jou foto 1 blauwe kleur aan, nu kan je spelen met de balkjes tot je gewenste resultaat! Of je kan ook na dat je op het icoontje klikte. Naar een blauwe stukje gaan, aanklikken en de muisknop ingedrukt houden dan met de muis naar links of rechts gaan.... zo kun je de kleur aanpassen.
    Je kan ook meerder (verschilende) kleuren aanklikken door op het +pipetje te klikken, daarna klik je de gewenste kleur aan.

2de methode

Open foto in Cs Photoshop
    klik op de Tab => Selecteren (Select) => kleurberijk (Color range). Hier krijg je een kadertje genaamt kleurberijk (Color range). selecteer een blauwe pixel => druk op het +Pipetje om meerdere blauwe of andere kleuren te selecteren. Als je op jouw foto iets selecteert zal je in het kleurberijk (Color range). kadertje een zwarte foto zien met witte stukken, deze witte stukken zijn jou geselecteerde pixels. Het balkje boven de zwarte foto Vaagheid (Fuzziness) kan je jou selectie verfijnen. Nadat je klaar bent druk je op oke. Nu heb je de kleur appart geselecteert. Nu doe je hetzelfde als in methode 1

Als je dit heb afgehandelt, zie je rechts een kader met 2 Tabs Lagen/Kanalen (Layers/Channels) Klik op de Tab Kanalen (Channels). Beneden van dit kader zie je iconen, klik op de 2de icoon. Dit slaat jou selectie op. Nu heb je een Alpha kanaal ( dit is de opgeslagen selectie ) Nu kan jij de foto sluiten/terug opstarten zonder dat er iets verloren gaat.

Hopelijk kan je er aanuit. Ik denk dat vooral methode 1 voor jou van toepassing is.

Huygens Peter

Edit: Update is het blauw lichtjes groen geworden, maar wel veel beter dan het blauwe..
    Laatst gewijzigd door Huygens Peter; 17 februari 2012 om 20:49
    Respect Animals/Nature... and people
    Believe in Mother Nature.!!
    Huygens Peter

Zeer knappe update. Mooie warme kleur en knappe compo.

Groetjes,
    Myriam
    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Heel mooi beeld met prachtige kleuren Grtjes Francine

Regels voor berichten