Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Pruimebloesem

Standaard Pruimebloesem

Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Standaard Re: Pruimebloesem

Doordat de focus iets naar achter ligt is de eerste een mooie softe opname. De tweede foto is op mijn scherm ietsjes aan de donkere kant.

Gr. Henriëtte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
    Doordat de focus iets naar achter ligt is de eerste een mooie softe opname. De tweede foto is op mijn scherm ietsjes aan de donkere kant.

Gr. Henriëtte
    Dank je wel Henriëtte.
    Ja, bij mij is die tweede ook wat donker, maar ik dacht dat het aan mijn beeldscherm lag, omdat me dat wel vaker is gebeurd.
    Ik zal eens kijken of ik het softwarematig iets kan verbeteren, maar ik zie dan altijd een contrastverschuiving (en daarnaast vind ik het niet de bedoeling van fotograferen, het moet meteen goed zijn, net als vroeger een dia).

Ik wil je nog wel even een compliment maken over je website. Goed gemaakt en mooie foto's.

P.S.
    Ik gebruik overigens nooit een flitser, maar moet dat misschien toch maar eens gaan proberen (maar dan wel even uitzoeken hoe ik dat met een non-dedicated flitser doe ..)

En deze had ik ook nog, ook softwarematig "bijgelicht"
    Laatst gewijzigd door JohnB; 5 april 2012 om 14:32
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

4. Standaard Re: Pruimebloesem

De eerste vind ik mooi, met die beperkte DOF net op de stampertjes, prima belicht ook. Maar de tweede is inderdaad te donker. Dat heb je bij je tweede poging rechtgezet maar de extra foto die je nog hebt bijgeplaatst is in mijn ogen weer te donker.
    Grt, Ingrid.
    Laatst gewijzigd door IngridVekemansPhoto; 5 april 2012 om 19:11 Reden: zat op fout scherm te kijken ;-)
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
    De eerste vind ik mooi, met die beperkte DOF net op de stampertjes, prima belicht ook. Maar de tweede is inderdaad te donker. Dat heb je bij je tweede poging rechtgezet maar de extra foto die je nog hebt bijgeplaatst is in mijn ogen weer te donker.
    Grt, Ingrid.
    Misschien kan je even uitleggen hoe je die lichter maakt zonder dat je witte bloem verandert in een witte waas?
    Canon 60D - Canon EF70-200 f/4.0L - Canon EF-S18-55 f/3.5-5.6 - Canon 50 f/1.8 II - Canon EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Bal Bekijk bericht
    Misschien kan je even uitleggen hoe je die lichter maakt zonder dat je witte bloem verandert in een witte waas?
    Ik gebruik een Pentax K100D. En heb de daarbij geleverde software gebruikt.

Regels voor berichten