Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Koffieboon

Standaard Koffieboon

Met de hitte van de laatste dagen kan je beter binnenhuis wat fotograferen.
    Op de zolder snel een ministudiootje in elkaar gestoken en wat spelen met het licht

klik hier voor grotere versie

2de versie:

Een zwart wit versie:

bedankt voor het kijken

Standaard Re: Koffieboon

Met dit weer gaan we zoeken en dan kan ik me voorstellen dat je aan zo iets begint, maar dan moet je toch de foto's echt wel scherper kunnen tonen dan wat je hier laat zien.
    Nu is het niet zo dat ik een freak ben wat scherpte in foto's aangaat maar in dit soort platen mag die toch beter zijn.De eerste gaat nog wel maar de tweede en de z/w versie zijn echt slecht wat scherpte betreft, die koffieboon zal niet weglopen en het is binnen dus je kunt gebruik maken van diverse/verschillende
    instellingen en dat is niet aan deze platen te zien dat je dat hebt gedaan.

Let wel, ik waardeer je creativiteit en fijn dat je eens iets anders gaat doen maar laat ik dan maar aan jou vragen: "Wat vind je zelf van deze platen?"
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Standaard Re: Koffieboon

Best raar.

Ik weet niet zeker wat je bedoeld... Bedoel je DOF of scherpte?
    Het zou kunnen dat je scherpte verward met details... Een boon is een glad voorwerp en heeft meestal geen echte kanten die je scherp kan inlichten.

De foto's zijn elks bewust anders ingelicht:
    1/ bewust onder linkse hoek ingeflits om toch maximaal de kanten en hoeken eruit te halen (wat jij dan volgens mij verwart met scherpte = eigenlijk contrast)
    2/ bewust alles langs voor laten komen en diffuus gemaakt om zo zacht mogelijk licht te bekomen, nabewerking ook hierop afgesteld ( weinig details maar een bewuste keuze )
    3/ één van de flitsen langs boven laten komen onder zo'n hoek dat het opvlak opgelicht werd om dan in zwart wit de foto te krijgen zoals hij hier staat.

Wat je me zegt over geen verschillende instelling ??? :S ik heb tussen de 30 a 40 foto's die ik geprobeerd heb op geregelt tijdstip de boon verplaatst ondergrond aangepast en de flitsen liggen verplaatsen.
    Verder heb ik het diafragma gevarieerd tussen F22 en F32...
    Foto werd remote getriggert vanop statief en werd getrokken met Nikon 105 VR macro.
    Verder werd alles toch al bevroren door de ISO en sluitertijd instellingen en het feit dat 3 flitsen werden gebruikt.

Heb je ook iets over de niet technische kant te zeggen want eigenlijk zat ik daar meer op te wachten bij deze eerste poging tot stilleven.

Wat vind je zelf van je commentaren?

Regels voor berichten