Een gevlekte smalbok die even kwam poseren.
Foto genomen tijdens 'Op stap met de boswachter', ingericht door fotokonijnenberg in het natuurgebied Tikkebroeken op 12 juni 2009.
De minimale DOF was bewust gedaan, maar blijkt achteraf toch iets te beperkt.
Camera Model: Canon (Canon EOS 30D)
Lens: Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Extension tube 36 mm
Lens Focal Length: 118,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/200 sec
F-Number: F6,3
ISO: 200
Compensation: EV 0/3
Nog een andere smalbok:
Klaar voor de sprong
BD0681BE
Oculi plus vident quam oculus
"Meerdere ogen zien meer dan slechts een"
Snap niet dat er nog niemand gereageerd heeft! foto's worden hier geplaatst om beoordeeld te worden, niet alleen om te zien dus reageren mag gerust!
hij is niet zo scherp als had gekund (net bewogen tijdens de klik?) maar al met al vind ik het een mooi beestje.
het blad had eventueel aan de voorkant weggekund en hij is iets overbelicht, maar dan weet je dat maar weer voor de volgende keer!
hoop dat mijn lekenervaring je iets op weg kan helpen, voor de rest vind ik hem![]()
Sony a300
http://pauline-fotografie.blogspot.com/
Mooie waarneming maar.... de scherpte.
groetjes marc
ik heb hier ook in de meeste gevallen hetzelfde gevoel ,er wordt veel gekeken maar weinig beoordeeld en degene die beoordelen zijn nog meestal dezelfde mensen, waarvoor mijn dankhet is tenslotte hier dat we uit onze fouten moeten leren om dan eventueel later (als we een beetje slimmer zijn
)een stapje verder te kunnen gaan(vb showcase)
toch nog iets over de foto ,ik mis wel een beetje scherpte op de oogjes ,het scherptegebied ligt juist een klein beetje verkeerd ,ik zou ook dat blaadje in de hoek rechtsboven verwijderen ,andersmooie foto ,blijven proberen gelijk ik
grtjs Patrick
Ik fotografeer niet perfect ........maar ik werk eraan!!!!!!grtjs Patrick
http://bopatje.jalbum.net/
Canon 50D,spullekes en enkele doorkijkbuisjes
Te onscherp en te centraal .
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Van macro naar kinderen en sport en ...terug naar de natuur !
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
www.korandoke.be
Allen bedankt voor de reacties,
Ik moet inderdaad aan dat probleem van de scherpte iets doen.
Op de laptop oogde het beter dan op de PC. Maar onscherp blijft onscherp.
Het centrale van de compo stoorde mij niet omdat het onderwerp eigenlijk onder de middellijn staat, maar zoals jullie opmerkten zou het beter zijn zonder het blad op de voorgrond en het blad rechtsboven.
Volgende keer beter dan maar.
Thanks,
Jacques
Ik volg op alle vlakken(maar misschien hebben mensen het momenteel veel te druk met pre-vakantionele actviteiten
)
Ik had het beestje graag wat scherper gezien, maar weet zelf uit mijn eigen pogingen ook hoe moeilijk het is. Mooi beestje. (weet je ook de nam?)
Sony a300
http://pauline-fotografie.blogspot.com/
Hallo Nena,
Zoals Pauline al opgemerkt heeft, noemen wij het een 'Gevlekte Smalbok';
Latijn: Strangalia maculata.
Voor de 'fun' heb ik nog enkele andere benamingen gezocht en gevonden:
Duits: Gefleckter Schmalbock;
Frans: Strangalie ou Lepture tachetée;
Engels: Yellow and black longhorn or Longhorn Beetle;
Polski: Pętlak plamisty;
Deens: Sydlig Blomsterbuk;
Noors: Firflekket blomsterbukk;