Vandaag op vlindershoot geweest , met foto's van deze vlinder . Nu is mijn vraag wat is zijn soortnaam, ik dacht zandoogje maar ben er niet zeker van.
Omdat witte stip mankeert ,ik heb er ook met bruine vlinder met witte stip. Of is die witte stip niet op beide vleugels aanwezig.
Na navraging bij waarnemingen nl kreeg ik het antwoord dat het toch een zandoogje is . zie link hieronder
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=200544.0
[IMG][/IMG]
Laatst gewijzigd door casie; 20 augustus 2012 om 09:23
Denk ook wel dat het een zandoogje is
vlindertje staat er mooi op
maar zou wat nabewerken, niet dat ik het beter kan hoor, blijf ook maar een beginnerke, dat graag nog veel raad krijgt
zou bij niveaus links en rechts de schuifjes tot aan de berg schuiven, dan heb je al een veel frissere foto![]()
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ150+DMW-LG 55
Bruin zandoogje. Een vrouwtje. Je mist de stip omdat die op de voorvleugels zit, en die heeft zij "binnengeschoven": ze zitten verborgen achter de achtervleugels. Bij de mannetjes zie je een ander patroon op de achtervleugels en gewoonlijk duidelijk twee verspreide stippen. Met een beetje geduld krijg je die stippen nog wel te pakken
Groetjes,
Eddy
Canon 60D - Canon EF70-200 f/4.0L - Canon EF-S18-55 f/3.5-5.6 - Canon 50 f/1.8 II - Canon EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM