Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: spoonbills

Standaard spoonbills

Florida Januari 2015
    Nikon D70 met Nikkor 70-300 f4.5-5.6 alle foto's genomen op maximaal (300 mm)

Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

Raf.
    Laatst gewijzigd door muesli; 17 december 2015 om 10:01 Reden: met 10 jaar oude D70 genomen ipv de nieuwe D7100

Standaard Re: spoonbills

Heel bijzonder dat je zo dichtbij kon komen, sterke serie!

Het grootste minpunt is het harde licht, als ik zo een locatie zou weten zijn op vakantie zou ik alles op alles zetten om er zoveel mogelijk naar terug te keren met zonsopkomst en zonsondergang (maar ik weet natuurlijk niet of jouw bazin daarmee akkoord zou gaan ). Een lager standpunt werkt ook meestal beter, maar dit is niet altijd haalbaar.
    Trouwfotografie: www.jefpauwels.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
    Heel bijzonder dat je zo dichtbij kon komen, sterke serie!

Het grootste minpunt is het harde licht, als ik zo een locatie zou weten zijn op vakantie zou ik alles op alles zetten om er zoveel mogelijk naar terug te keren met zonsopkomst en zonsondergang (maar ik weet natuurlijk niet of jouw bazin daarmee akkoord zou gaan ). Een lager standpunt werkt ook meestal beter, maar dit is niet altijd haalbaar.
    Bedankt Jefzor voor je reactie,

Binnen een maand ben ik daar terug voor twee weken. Het was me inderdaad zeer goed meegevallen daar in Florida. Nadeel is natuurlijk het zeer harde licht, ook tijdens de wintermaanden. Het is daarom dat al die vogels daar komen overwinteren. De tweede en derde foto zijn in open ruimte (swamps) zonder schaduw. De eerste is wat beter omdat het langs een pad in de dichte begroeiing van bossen en wildernis was.
    's Morgens vroeg of 's avonds is niet zo gemakkelijk. Deze foto's zijn genomen in een zeer groot natuurgebied in het zuiden van Florida (Big Cypress) en het dichtst bijzijnde hotelletje is toch wel een uurtje rijden.
    Deze keer neem ik mijn nieuwe D7100 mee. Ben benieuwd of er weer zoveel vogels te zien zijn.
    Beste groeten,
    Raf.

Ik kijk al uit naar het resultaat. Als het gebied afgelegen is, dan wordt het inderdaad moeilijk om ochtend- of avondlicht mee te nemen, maar hopelijk hebe je een paar dagen lichte bewolking.
    Trouwfotografie: www.jefpauwels.be

Regels voor berichten