Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: ijsvogel

Standaard ijsvogel

terwijl ik bezig mijn toertje aan het doen was dacht ik ja, de ijsvogel....
    laten we deze eens proberen... Ik denk met een ontspanknop betere resultaten te behalen....... volgende keer beter.... Maar ondertussen ook mijn eerste ijsvogel redelijk deftig!! ah ja, mijn laptop geeft een zeer goed beeld weer terwijl mijn ledscherm aangesloten op mijn laptop een minder beeld weergeeft... idem voor de torenvalk...

Standaard Re: ijsvogel

Ik vind hem er toch wel mooi opstaan!
    Wat bedoelt u precies met "Ik denk met een ontspanknop betere resultaten te behalen"?
    Laatst gewijzigd door Djer; 25 december 2011 om 09:39
    Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 400mm f/5.6

op 1/80ste door het weinige licht en op 800mm.... Daarom een ontspanknop om bewegingsonscherpte te voorkomen... op zoveel mm's de lichtste beweging levert een onscherpe foto op zoals deze toch een beetje, of als de vogel beweegt... toch is dit mijn eerste redelijke ijsvogel....

De foto mist in mijn ogen contrast en er is scherpgesteld op de tak in plaats van het oog van de ijsvogels.Sluitertijd mag van mij omhoog tussen 1/500 1/800. diafragma 7.1 / 11 kan ook geen kwaad.

Gebruik van statief aangeraden. Maar in ieder geval een mooie waarneming. Ben daar alleen al jaloers
    Nikon D300 / Nikon AF-s 18-70 mm 1: 3.5 - 4.5 ED DX,Nikon AF 50 mm 1: 1.8D / Sigma 85 mm 1.4 DG HSM,Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX,Sigma AF 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM /Tokina Fisheye 10-17mm F3.5 - 4.5 DX

fots is inderdaad wat aan de fletste kant, maar ja het weer is nu ook niet echt dat. Scherpte kan inderdaad beter, qua compo is het een goeie foto. sluitertijd mag de hoogte in en je diafragma mag wat lager zodat je achtergrond mooi egaal wordt. Maar toch een goeie eerste poging van dit kleurrijk vogelken.

zo te zien een mannetje en staat er fier en mooi op.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Mooi plaatje en zeker niet slecht als eerste IJsvogelplaatje
    Zelf heb ik nog niet het geluk gehad om deze soort te mogen platen.
    Met ontspanknop bedoel je waarschijnlijk een afstandsbediening ?

grts
    Sieg

Regels voor berichten