Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Abdij van Postel

Standaard Abdij van Postel

Klasiek beeld van de abdij.

Update zonder bergen (en natuurlijker lucht, hoop ik toch):

Grtz, RF
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 19 augustus 2012 om 14:43
    Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
    Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I + Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF .

Standaard Re: Abdij van Postel

heel mooi zo met die bergen op de achtergrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Voor mij een mooi plaatje van deze abdij, alleen is voor mij de "bewerking" van de lucht niet helemaal geslaagd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    heel mooi zo met die bergen op de achtergrond.
    grt,bouk.
    Ik wist niet dat ze in Postel (of is dat niet in de buurt van Mol ?) ook zulke grote bergen hadden, ik denk Bouk dat het de wolken zijn wat je bedoeld hier.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

ik vind dat de lucht toch wel een hele rare kleur heeft.
    Is dat bewust ?

Greets

peter

Als supporter van blauw en zwart vind ik die lucht ook veel te veel mauve et blanc.
    Mijn bewerking zit er inderdaad compleet naast, komt ervan als je de bewerking doet oude pc met een even ouwe Sony monitor.
    Ga die eens bewerken op de iMac van mijn madam en een upke plaatsen.

En ja hoor in Postel (bij mol dus) hebben we heel grote bergen, ......... bergen schulden dan.

Grtz, RF
    Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
    Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I + Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF .

Update geplaatst, hopelijk is de kleur van de lucht toch beter.
    Mijn excuus voor de voorafgaande "bricolage".

Grtz, RF

Ziet er heel wat beter uit. Zelfs als rsca-fan was de eerste versie toch niet echt mijn ding.

Groetjes

Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Update geplaatst, hopelijk is de kleur van de lucht toch beter.
    yep..beter.
    grt,bouk.

Ja hoor, komt beter en natuurlijker over zo.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Je hebt er duidelijk nog het beste van proberen te maken gezien de positie van de zon, maar eigenlijk zijn de lichtomstandigheden verkeerd in deze foto.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
    Je hebt er duidelijk nog het beste van proberen te maken gezien de positie van de zon, maar eigenlijk zijn de lichtomstandigheden verkeerd in deze foto.
    hoe zo de lichtomstandigheden verkeerd..?
    grt,bouk.

Hoezo, de lichtomstandigheden verkeerd, en er het beste van geprobeerd te maken?
    Dit is een RAW omgezet in JPEG, gecropt en de belichting heel lichtjes aangepast.
    Wat is hier dan verkeerd aan?
    Het is geen whaauuuw foto, maar ook niet zomaar een snapshot, dacht ik toch.

Grtz, RF

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Hoezo, de lichtomstandigheden verkeerd, en er het beste van geprobeerd te maken?
    Dit is een RAW omgezet in JPEG, gecropt en de belichting heel lichtjes aangepast.
    Wat is hier dan verkeerd aan?
    Het is geen whaauuuw foto, maar ook niet zomaar een snapshot, dacht ik toch.
    Grtz, RF
    Het is niet omdat de foto in RAW genomen is en er ietsje langer over is nagedacht dan voor een snapshot dat hij ook goed is hé.

Aan de schaduwen te zien is deze foto bal op de middag genomen op een superzonnige dag. Niet de ideale omstandigheden voor dit soort van fotografie en het is er aan te zien ook.

Dat de belichting hier heel netjes is aangepast zou ik toch ook niet zo direct durven zeggen. Zowel de eerste versie als de up-date zijn in feite pogingen om te trachten een hopeloze situatie recht te trekken...en ze zijn beide jammerlijk mislukt vrees ik. Ik volg "lyrthut" hier dus volledig in zijn/haar opmerking.
    Laatst gewijzigd door Dekeuj; 21 augustus 2012 om 12:35 Reden: Edit: Er zat een "dubbelop" in mijn voorlaatste zin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht
    Het is niet omdat de foto in RAW genomen is en er ietsje langer over is nagedacht dan voor een snapshot dat hij ook goed is hé.

Aan de schaduwen te zien is deze foto bal op de middag genomen op een superzonnige dag. Niet de ideale omstandigheden voor dit soort van fotografie en het is er aan te zien ook.

Dat de belichting hier heel netjes is aangepast zou ik toch ook niet zo direct durven zeggen. Zowel de eerste versie als de up-date zijn in feite mislukte pogingen om te trachten een hopeloze situatie recht te trekken...en ze zijn beide jammerlijk mislukt vrees ik. Ik volg "lyrthut" hier dus volledig in zijn/haar opmerking.

Foto is genomen om 14h54 om precies te zijn, super zonnige dag was het helaas niet te zien aan de wolken.
    Bedankt om uw ongezouten mening, we kunnen er maar uit leren.

Grtz, RF

Ik zal mijn vorige post verder toelichten. Uit je compositie leid ik af dat je het gebouw in zijn natuurlijke omgeving wou laten zien (het park of wat het ook is). Maar van zowel de voorgevel als de bomen zien we enkel de schaduwzijde. Het meeste licht wordt gevangen door de onbelangrijkere delen (het pad en de struiken vooraan).
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 21 augustus 2012 om 16:42

Ik zal mijn vorige post verder toelichten. Uit je compositie leid ik af dat je het gebouw in zijn natuurlijke omgeving wou laten zien (het park of wat het ook is). Maar van zowel de voorgevel als de bomen zien we enkel de schaduwzijde. Het meeste licht wordt gevangen door de onbelangrijkere delen (het pad en de struiken vooraan).

Klopt helemaal wat u zegt, maar ik zie toch nergens dicht gelopen plekken in de hevels.
    De boom, een reusachtige rode eik (?) belet het zicht op het minst mooie gedeelte van die hevels.
    Toch bedankt om deze toelichting, vind een eerlijke mening belangrijker dan een commentaar waarvan ik niet veel wijzer wordt.

Grtz, RF

Ondanks de dakkapellekes kon het misschien nog ietsje harder belicht worden....

Cheers,
    F.

Soortgelijke discussies

1. postel
    Door Medussa in forum Beginnershoek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 juli 2011, 22:40
  2. Abdij Postel II
    Door Red Falcon in forum Showcase Zwart-Wit
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 mei 2011, 11:54
  3. Abdij Postel + Update