Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

    D'er is nog wel een verschil tussen Windows en Mac, maar waarin die verschillen precies zitten weet ik niet. 'Acquire Image...' heb ik boven al vermeld.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

      Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
      @buurmanbert
      Zou het kunnen dat jij per vergissing Affinity Designer hebt getest ipv. Affinity Photo?
      Ja dat klopt. Dan heb ik het verkeerde programma gekregen blijkbaar.
      Ik zoek even uit of ik de andere software kan op de kop tikken.
      En dan doen we de test vol enthousiasme opnieuw

      Comment


      • #18
        Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik vraag me af of Philippe moeilijker bedoelt, of net niet?
        Maar ik heb inderdaad ook vijf modules 'Rastertekenen' achter de rug; en heb een hele reeks boeken en intussen jaren praktijkervaring (met de meest courante dingen toch). Dat vind ik nog het moeilijkste van al: van je oude gewoontes (ik zal dat 'ns rap in Photoshop doen!) afgeraken.
        Maar ik moet en ik zal Affinity onder de knie krijgen.
        Affinity is logischer en makkelijker aan te leren. Misschien net iets minder toeters en bellen, maar als een programma voor 95% hetzelfde doet (en soms op een makkelijker manier) dan een ander dat je gans je carrière moet huren, wat veel duurder is, heb ik (als amateur) de rekening snel gemaakt.
        Heb een poging gedaan om photoshop onder de knie te krijgen, maar was zeker niet simpel. Affinity kun je redelijk vlug gebruiken en al doende zaken bijleren.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #19
          Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

          Boven heb je gezegd: "Ook nog even meegeven dat in tegenstelling tot photoshop de leercurve zeer hoog ligt."
          Waarop Red Falcon begreep dat Affinity nog moeilijker is.
          Maar ik had het dan toch goed. Jouw laatste uitspraak: "Affinity is logischer en makkelijker aan te leren."

          Maar 't was een uitspraak die makkelijk verkeerd te interpreteren was.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

            Er bestaat voor Affinity Photo nog geen handleiding in boekvorm, laat staan in het Nederlands. Maar probeer deze link eens: http://static.uglyhedgehog.com/uploa...oto_manual.pdf
            Het is wel in het Engels.

            Comment


            • #21
              Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

              De kogel is door de kerk en ik ben nu een programma rijker en Engels of geen Engels ik zal er mij wel doorslaan.
              In de tijd ging ik ook in Frankrijk ,werken en kon toen met moeite een paar Franse woorden, meestal niet de fraaiste, maar na minder dan een jaar sprak ik al vloeiend patoit (het dialect van het noorden) en het salon Frans was daarna nog eenvoudiger. Engels zou zelfs nog sneller moeten gaan om aan te leren.
              Die link FayLxx ziet er goed uit.
              Last edited by Red Falcon; 18 november 2017, 09:11. Reden: drukfoutje.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                Oorspronkelijk geplaatst door FayLyxx Bekijk bericht
                Er bestaat voor Affinity Photo nog geen handleiding in boekvorm, laat staan in het Nederlands. Maar probeer deze link eens: http://static.uglyhedgehog.com/uploa...oto_manual.pdf
                Het is wel in het Engels.
                Ha FayLyxx,

                Dank voor je link.

                Interessant, zo had ik ze nog niet op een rijtje. Alle mogelijkheden netjes geïllustreerd. Top.

                En (voor degenen die die taal Engels minder machtig zijn) is gewoon een tweede venstertje openzetten met 'Google Translate' misschien een goede optie?
                Succes en 'go for it!'

                Ruud

                Comment


                • #23
                  Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FayLyxx Bekijk bericht
                  Er bestaat voor Affinity Photo nog geen handleiding in boekvorm, laat staan in het Nederlands. Maar probeer deze link eens: http://static.uglyhedgehog.com/uploa...oto_manual.pdf
                  Het is wel in het Engels.
                  Bedankt voor de link.

                  In het CVO van Heusden-Zolder geven ze hier al een cursus van. http://www.cvodeverdieping.be/cursus...affinity-photo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
                    Bedankt voor de link.

                    In het CVO van Heusden-Zolder geven ze hier al een cursus van. http://www.cvodeverdieping.be/cursus...affinity-photo
                    Ai, iets te ver voor mij. Zouden ze de gedrukte cursus afzonderlijk verkopen?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik heb Affinity Photo al een hele tijd, maar tot voor kort niet veel gebruikt. Nu zit ik in een FB groep van Affinity Photo, en daar steek ik heel wat op over gebruik van het programma. Het laatste dat ik gisteren geleerd heb is dat je rechtstreeks van je scanner in Affinity Photo kunt. Voor Photoshop had ik daarvoor een extra softwarepakket (Vuescan) nodig. Maar d'er is uiteraard nog zoveel te leren eer ik veilig Adobe achter me kan laten.
                      Kan Affinity soft-proofing ?
                      De enigste reden waarom ik voor PS of LR zou kiezen.

                      YMMV
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Kan Affinity soft-proofing ?
                        De enigste reden waarom ik voor PS of LR zou kiezen.

                        YMMV
                        Sorry, we couldn’t find that page
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Thx, Besteld en geïnstalleerd.
                          Nu nog de tutorials.

                          M.
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            Thx, Besteld en geïnstalleerd.
                            Nu nog de tutorials.

                            M.
                            D'er is heel wat in video te vinden. Helaas niet in het NL, maar voor de meesten onder ons is dat niet het probleem.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                              Ik heb ondertussen de hand kunnen leggen op Affinity PHOTO. Ik was eerst aan het testen met DESIGNER en dat is een tekenprogramma.

                              Mijn eerste indruk is dat er best wel heel veel in het programma zit. Ze hebben duidelijk afgekeken van Photoshop.
                              Ik heb het programma nog niet te volle kunnen testen maar toch al een kleine bedenking tot dusver.
                              De healing tool vind ik sterk gelijkend op die in Lightroom en die vind ik maar niets. De healing tools in Photoshop zijn beduidend krachtiger.

                              Ik ga na nieuwjaar mij eens wat verdiepen in het programma. Nu heb ik er te weinig tijd voor. De shoots gaan voor.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zijn hier mensen al effectief bezig met Affinity op Pc of Mac?

                                Affinity Photo Workbook

                                Vandaag een mail binnengekregen met de aanbieding van een 488 pagina's tellend hardcover boek over -jawel- Affinity Photo.
                                In het Engels, voor mij sowieso geen probleem, maar het wordt rijkelijk geïllustreerd, dus waarschijnlijk zelfs voor wie die taal minder machtig is de moeite, vrees ik...

                                Kijk eens op:
                                https://affinity.serif.com/en-us/pho...=APWBLaunchE01

                                Groet,
                                Ruud

                                Comment

                                Working...
                                X