Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

    Wanneer ik mijn Eizoscherm wil kalibreren met de i1 display profiler in het ColorNavigaterprogramma krijg ik bij measurement device de melding 'To use i1Display 3/Pro, quit i1Profiler and i1Profiler Tray'. Wat betekent dit en wat moet ik juist doen? Ik gebruik Windows 10.

  • #2
    Re: X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

    Dit betekend dat de i1profiler actief is en je die eerst moet afsluiten. Dit doe je in de taakbalk rechtsonder door op het teken verborgen pictogrammen (dakje) links te klikken en het pictogram uit te schakelen. Dan kan je gewoon verder met CN.

    Comment


    • #3
      Re: X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

      Oef, gelukt! Hartelijk dank voor de info.

      Comment


      • #4
        Re: X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

        Je gebruikt hier dubbele software om je scherm te calibreren.
        enerzijds i1profiler en anderzijds Colornavigator6

        uiteindelijk kan je er maar één gebruiken.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: X rite i1 display Pro profiler met ColorNavigator 6

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Je gebruikt hier dubbele software om je scherm te calibreren.
          enerzijds i1profiler en anderzijds Colornavigator6

          uiteindelijk kan je er maar één gebruiken.
          Eigenlijk niet want uiteindelijk wordt er toch maar één profiel geladen. Colornavigator kan enkel maar gebruikt worden bij een display van Eizo en dan nog maar bij bepaalde reeksen.
          Fijn stukje software waar verschillende merken van kalibratie apparaten voor kunnen gebruikt worden met een prachtig resultaat op het einde.

          Zelf gebruik ik twee displays, Eizo CS2730 en een Dell U2713HM en voor die Dell is er dan wel de i1Profiler nog nodig. Eindresultaat is dat de Eizo net iets meer voorsprong heeft met een
          iets warmere tint maar moest ik de twee beeldschermen afzonderlijk gebruiken zou je het verschil niet zien. Resultaat is dat beide top zijn maar in aankoopprijs een groot verschil al zou ik
          als er een keuze tussen te twee moet gemaakt worden direct terug voor de Eizo gaan.

          Comment

          Working...
          X