Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolken accentueren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wolken accentueren?

    Hmm ok enorm bedankt. Hiermee wordt al veel verduidelijkt. Ik ga er mij eens aanzetten

    @ danielsl, ga het meteen nog eens proberen. merci

    Comment


    • #17
      Re: Wolken accentueren?

      Ja het lukt, ik denk dat ik naar het einde toe een fout gemaakt heb met dat vierkant icoontje met dat bolletje in.
      Wat ik wel merk is dat dit ongeloofelijk moeilijk en tijdrovend gaat zijn om die wolken te schilderen. Ik hoop dat het nog realistisch gaat zijn. Maar soit, nu heb ik het wel door.

      Comment


      • #18
        Re: Wolken accentueren?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lacher Bekijk bericht
        Ja het lukt, ik denk dat ik naar het einde toe een fout gemaakt heb met dat vierkant icoontje met dat bolletje in.
        Wat ik wel merk is dat dit ongeloofelijk moeilijk en tijdrovend gaat zijn om die wolken te schilderen. Ik hoop dat het nog realistisch gaat zijn. Maar soit, nu heb ik het wel door.
        Mooi zo.
        Je kunt natuurlijk ook binnen lightroom de local adjustment tool gebruiken en dan clarity omhoog zetten. Gaat nog sneller
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #19
          Re: Wolken accentueren?

          Ik denk toch dat ik het door heb, maar ben het nog altijd niet zeker. Wanneer het icoontje boven dat vierkantje met dat bolletje in als voorgrond kleur wit heeft. Het zijn twee vierkantjes over elkaar. Dus wanneer ze beide wit zijn heeft het schilderen geen effect. Het heeft pas een effect als ik de voorgrondkleur op een kleur zet die ik zelf kan kiezen.. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

          Hieronder post ik de foto die ik wil bewerken, ik vraag me af of het wel geen onbegonnen werk is om deze wolken te gaan overschilderen?

          Comment


          • #20
            Re: Wolken accentueren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lacher Bekijk bericht
            Ik denk toch dat ik het door heb, maar ben het nog altijd niet zeker. Wanneer het icoontje boven dat vierkantje met dat bolletje in als voorgrond kleur wit heeft. Het zijn twee vierkantjes over elkaar. Dus wanneer ze beide wit zijn heeft het schilderen geen effect. Het heeft pas een effect als ik de voorgrondkleur op een kleur zet die ik zelf kan kiezen.. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

            Hieronder post ik de foto die ik wil bewerken, ik vraag me af of het wel geen onbegonnen werk is om deze wolken te gaan overschilderen?

            Ik denk dat het met deze foto minder mooi is. Want je wolken worden dan nog donker.
            De methode die ik gebruik is meer geschikt als de wolken lichter zijn dan de lucht.
            Gewoon proberen lijkt me

            De laagmasker die je hebt aangemaakt is zwart . Je voorgrondkleur (2 vierkantjes op elkaar) moet dan wit zijn. Toets X en je ziet het voorste vierkantje verspringen van wit naar zwart of andersom.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #21
              Re: Wolken accentueren?

              Even met een graduated filter in LR4 geprobeerd, maar inderdaad: om in dit geval de wolken nog meer te accentueren, ga je ze donkerder moeten maken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Wolken accentueren?

                Voila, tis gelukt met dank aan jullie
                Danielsl, na die eerste stappen kreeg ik geen verschil, maar toen ik de optionele stap uitvoerde kon ik wel verschil zien. Misschien ligt het aan de foto, ik weet het niet. Ik heb nu eenmaal nog geen verstand van photoshop.

                Ik heb de wolken overschilderd en ze zijn iets donkerder nu. Misschien zie je niet onmiddellijk het verschil maar donkerder zijn ze. Ik kreeg ze niet meteen donkerder, omdat ik ook niet weet hoe, maar veel donkerder moeten ze niet zijn denk ik.

                Comment


                • #23
                  Re: Wolken accentueren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lacher Bekijk bericht
                  Voila, tis gelukt met dank aan jullie
                  Danielsl, na die eerste stappen kreeg ik geen verschil, maar toen ik de optionele stap uitvoerde kon ik wel verschil zien. Misschien ligt het aan de foto, ik weet het niet. Ik heb nu eenmaal nog geen verstand van photoshop.

                  Ik heb de wolken overschilderd en ze zijn iets donkerder nu. Misschien zie je niet onmiddellijk het verschil maar donkerder zijn ze. Ik kreeg ze niet meteen donkerder, omdat ik ook niet weet hoe, maar veel donkerder moeten ze niet zijn denk ik.
                  Ook zelf even geprobeerd, maar bij de eerste stappen duidelijk verschil. Vrees dat je dan toch een stapje overgeslagen hebt. Ik zou met deze foto trouwens eerder met de saturatie spelen, omdat de foto nog wat oranjer te maken. Kleine S-curve binnen curves of zo
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wolken accentueren?

                    Idd, ik heb wat met de saturatie gespeeld en het is veel mooier. Ja die wolken bewerken, ga ik nog wat mogen oefenen. Ik denk dat ik iets verkeerd doe met de layers. Maarja, wat uit proberen en het zal wel komen zekers.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wolken accentueren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik denk dat het met deze foto minder mooi is. Want je wolken worden dan nog donker.
                      De methode die ik gebruik is meer geschikt als de wolken lichter zijn dan de lucht.
                      Gewoon proberen lijkt me
                      .
                      Ja, dat heb je met die snelle methode, he?
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wolken accentueren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Ja, dat heb je met die snelle methode, he?
                        Beetje zwak dat je dan jouw methode eraf haalt

                        en je reactie hierop geeft wel aan wat voor triest mannetje je bent.
                        Last edited by danielsl; 10 mei 2012, 19:46.
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wolken accentueren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                          Beetje zwak dat je dan jouw methode eraf haalt
                          Jij kon het toch sneller en beter? Zonder je eerst af te vragen waarom via unsharp mask?
                          D'r is een reden voor. En in tijden van deftige pc's mag je toch verlangen dat je hierop toch geen half uur moet wachten?

                          Nu, je mag repliceren zoveel je wil, 't zal tegen de muur zijn. Topic closed wat mij betreft.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wolken accentueren?

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Of gewoon laag kopieren. Op overlay en Highpass filter van 30 eroverheen.
                            Hangt af van de grootte van uw foto. vergeten ze er altijd bij te zetten
                            Photography is a way to see the world in detail.
                            Fotograaf op rust

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wolken accentueren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                              Hangt af van de grootte van uw foto. vergeten ze er altijd bij te zetten
                              ja klopt, hangt natuurlijk ook van de grootte
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X