Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

white balance

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • white balance

    In mijn paar dagjes verlof heb ik nog een beetje kunnen verder spelen met mijn Canon 400D.

    Op het toestel kan je een aantal voorgeprogrammeerde instellingen gebruiken voor de white-balance.

    Ik ben het bos ingetrokken en ik heb een paar verschillende dingen geprobeerd.

    de Autostand, Daylight, Cloudy and shade uitgeprobeerd en er zijn zo'n extreme verschillen.

    Ik heb nu het geluk gehad dat ik een wit object heb gevonden in de omgeving zo kon ik bekijken welke instelling de meest juiste weergave gaf, maar is er hier geen andere oplossing voor?

  • #2
    Re: white balance

    Als je werkt in RAW hoef je u niets aan te trekken van de white balance instellingen op de camera. Je kan achteraf in een beeldbewerkingsprogramma met de pipet het witte vlak aanwijzen waarna de software de correcte witbalans instelt.
    Fuji Q1

    Comment


    • #3
      Re: white balance

      Als je foto's gaat maken en je ziet dat de zon uitzit dan zet je hem op dat symbool dat er uitziet als een zon.
      Als je foto's gaat maken en je ziet dat het bewolkt is dan zet het de witbalans op bewolkt.
      Als je foto's gaat maken en je ziet dat er gloeilampen aanwezig zijn dan zet je uw toestel op gloeilamp.
      enz...
      Dei symbooltjes kunnen vertaald worden naar kelvingraden ( kleurtemp ).

      Soms kun je wel mooie dingen doen met die witbalans. bv als je een ondergaande zon op foto zet probeer dan een uw witbalans op bewolkt te zetten.
      Uw toestel steekt dan een beetje meer geel waardoor uw foto warmer zal worden.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment

      Working...
      X