Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop voor fotobewerking etc…

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke laptop voor fotobewerking etc…

    Beste vrienden,

    Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Graag zou ik deze ook willen gebruiken om mijn foto’s te bekijken + bewerken in PSE7.

    Wat is aan te raden? Prijsklasse: max 1200 euro (eventueel 1500 euro).

    Ietwat groot scherm is wenselijk denk ik dan… voor de rest maak ik enkel gebruik van de gewone office toepassingen...

    Zijn er mogelijkheden om laptop op TV aan te sluiten en deze dan als scherm te gebruiken?

    Groeten,
    Sidney.
    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

  • #2
    Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

    Advies geef alvast wensen aan over besturingssysteem grote van het scherm en waar je zelf naar hebt gekeken.

    Ik gebruik zelf een MacBook Pro 13 120SSD voor bewerken van foto's als ik op pad ben en voldoet prima. Aansluiten op een TV werkt ook prima. Kan zelfs ingezet worden als media center etc (te bedienen via een afstandsbediening)

    Comment


    • #3
      Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

      fotobewerking stel niet uitzonderlijk veel eisen aan een PC, waar je moet op letten is dat je voldoende geheugen hebt, (4gb ?)

      dat je je TV toestel kunt gebruiken hangt meer van je TV-toestel af. Je moet minstens HD-TV hebben om te gebruiken voor beeldverwerking, en bij die toestellen is meestal een HDMI aansluiting voorzien alsook als uitgang aan huidige laptops. Sommige TV's hebben ook netwerk connectie etc.

      voor 1200euro is er keus ten over in de PC wereld, voor 600euro vindt je al iets dat aan jou eisen voldoet denk ik. Misschien is PC van 6 a 700 euro met daarbij een extern scherm van rond de 500€ (24inch) wel de beste oplossing. TV-scherm is zeer mooi om op te kijken maar voor op te werken is een gewone monitor beter denk ik.

      zou er ook opletten dat je usb3 connectie hebt is handig als je externe disk gebruikt, denk dat enkel recente modellen hiermee uitgerust zijn, moet maar eens kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

        Reeds bedankt voor de toelichting. Misschien is de optie - goedkopere PC en deftig scherm wel interessant...

        24 inch is al wel iets deftig denk ik

        Groeten,
        Sidney.
        Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
        Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
        [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

        Comment


        • #5
          Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

          Pc is veel krachtiger en bij computergalaxy kun je heel goedkoop eentje halen. ( amd 6core ( heb ik ).....of i7 voor rond 400 euro) een goed scherm heb je voor minder dan 200. Heb je nog geld over voor een behoorlijke laptop.

          Ik wil die 12core ( 24 virtual core )mac lol

          Comment


          • #6
            Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

            Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
            Pc is veel krachtiger en bij computergalaxy kun je heel goedkoop eentje halen. ( amd 6core ( heb ik ).....of i7 voor rond 400 euro) een goed scherm heb je voor minder dan 200. Heb je nog geld over voor een behoorlijke laptop.

            Ik wil die 12core ( 24 virtual core )mac lol
            een goed scherm voor minder dan 200???
            Sommigen hebben heel rare opvattingen over goede schermen.

            Comment


            • #7
              Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

              ik ben gisteren de VandenBorre binnengelopen en daar liggen de meeste net onder de 200 euro (indien kleiner dan 24inch) en iets boven de 200 euro (24inch), maar duurder dan 300 euro stond daar geen enkel scherm denk ik..

              in den Aldi hebben ze nu een scherm. Ik ken er niets van, maar kan iemand aan de hand van die spicificaties die je hier krijgt aangeven op welke gebieden dit scherm goed/niet goed is (ongezien de kwaliteit zelf, maar dus of die HD-resolutie theoretisch goed is,...):

              http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_za...33_3781_5.html

              Comment


              • #8
                Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

                Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                ik ben gisteren de VandenBorre binnengelopen en daar liggen de meeste net onder de 200 euro (indien kleiner dan 24inch) en iets boven de 200 euro (24inch), maar duurder dan 300 euro stond daar geen enkel scherm denk ik..

                in den Aldi hebben ze nu een scherm. Ik ken er niets van, maar kan iemand aan de hand van die spicificaties die je hier krijgt aangeven op welke gebieden dit scherm goed/niet goed is (ongezien de kwaliteit zelf, maar dus of die HD-resolutie theoretisch goed is,...):

                http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_za...33_3781_5.html
                Dat zijn GEEN schermen voor fotobewerking hoor !
                Je moet een IPS panel hebben, en dan begint het toch al wat duurder te worden vrees ik, een Dell U2410 zit rond de 500 Euro tegenwoordig, en dat is dan nog maar een goed scherm ... echte top schermen gaan vlotjes naar de 1K Euro
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

                  kan je kort uitleggen wat IPS-panel is/waarom je dit nodig hebt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

                    ok heb even opgezocht en het zou een scherm met betere kleuren zijn (wat inderdaad wel handig is als je de correcte kleuren ziet). Ik heb wel naast IPS ook iets van PVA vernomen, zijn beide goede keuzes of?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

                      dit lijkt me anders wel een redelijke beeldscherm voor prijs/kwaliteit wanneer je niet het beste van beste nodig hebt (amateurfotografen), of zijn er specificaties die toch echt niet doenbaar zijn voor fotobewerking?

                      http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2311h.htm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke laptop voor fotobewerking etc…

                        Dat scherm heb ik (U2311H), heb er nog niet zoveel met gewerkt maar na installatie en configuratie met het ICC profile wel een heel deftig resultaat - toch voor mijn nooby-oogjes.

                        @Spice: Ik ben blij dat je toch zelf wat gezocht hebt want om op dit forum te vragen wat een IPS panel is, google je best eerst eens . Ik vermoed niet dat je in den Aldi een deftig scherm kunt kopen voor fotografie .. mooie kleuren - mss wel voor iemand die je veel kunt wijsmaken, maar een scherm moet op zijn minst al te kalibreren zijn ..
                        Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                        ---------------------------------------------------------------------------------------
                        Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

                        Comment

                        Working...
                        X