Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

    Ik gebruik Photoshop elements 14 (100 euro) en ben daar zeer tevreden van. Je ook een organizer om je foto's te beheren en je hebt het bewerkingsprogramma dat uit drie delen bestaat( voor beginners, met instructies en expert)

    Oeps even niet opgelet, is een topic van 2015.

    Comment


    • #32
      Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

      Ik heb photoshop elements 9 en cyberlink Photodirector HE 5.0 en ik moet zeggen dat ik meestal photodirector gebruik.
      Vooral omdat PE9 niet geupdate wordt voor de RAW-bestanden en dus mijn RAW-files van mijn Canon 700D niet herkent.
      Nu ben ik aan het denken om een upgrade te doen en ik twijfel toch.
      Dat PE niet update vind ik toch een zware tekortkoming en ik heb toch de indruk dat met de laatste versie er eigenlijk veel mogelijkheden geschrapt zijn.
      Cyberlink: in de nieuwste versie zitten blijkbaar ook layers, maar ik vraag me af het het gemak van PE evenaart.
      Corel PaintShop Pro X8 Ultimate: herkent mijn Canon 10-18mm lens niet. Heb hen gecontacteerd en dat is dus blijkbaar normaal. Beetje vreemd aangezien dit toch een redelijk courante lens is?
      ACDsee ken ik niet echt.

      Dus ik denk dat het toch de Cyberlink gaat worden. Iemand die de nieuwste versie heeft?

      Comment


      • #33
        Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Ik heb photoshop elements 9 en cyberlink Photodirector HE 5.0 en ik moet zeggen dat ik meestal photodirector gebruik.
        Vooral omdat PE9 niet geupdate wordt voor de RAW-bestanden en dus mijn RAW-files van mijn Canon 700D niet herkent.
        Nu ben ik aan het denken om een upgrade te doen en ik twijfel toch.
        Dat PE niet update vind ik toch een zware tekortkoming en ik heb toch de indruk dat met de laatste versie er eigenlijk veel mogelijkheden geschrapt zijn.
        Cyberlink: in de nieuwste versie zitten blijkbaar ook layers, maar ik vraag me af het het gemak van PE evenaart.
        Corel PaintShop Pro X8 Ultimate: herkent mijn Canon 10-18mm lens niet. Heb hen gecontacteerd en dat is dus blijkbaar normaal. Beetje vreemd aangezien dit toch een redelijk courante lens is?
        ACDsee ken ik niet echt.

        Dus ik denk dat het toch de Cyberlink gaat worden. Iemand die de nieuwste versie heeft?

        Heb dus de Elements 14 met nik plugins en ben zoals reeds gezegd zeer tevreden van. (Je kan mss de trail van de 14 eens proberen, kost niks hé..)

        Comment


        • #34
          Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bella de zeekoe Bekijk bericht
          Is nog duur genoeg.
          Gelukkig heb ik een studentenversie. scheelt een pak.
          Voor even toch, als er een nieuwe versie is sta je daar met studentenversie. Dan mag je een upgrade kopen.
          Het is gewoon goedkoper aan het eind om te abonneren. En voor de volledigheid, als je stop met betalen kan je niet meer editeren of wijzigen, maar je hebt nog steeds je foto's en je catalog.
          Persoonlijk verwacht ik iets van Macphun, met zelfs de mogelijkheid om de oude catalog van LR in te lezen. LR heeft dat trouwens met Aperture bewezen.
          ...leeg...

          Comment


          • #35
            Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

            Als je view NX gebruikt werk je waarschijnlijk met Nikon.
            Je kan op de nikonsite in het downloadgedeelte gratis Nikon Capture NXD downloaden.
            Een goede Rawconverter voor Nikon NEF !

            Johan

            Comment


            • #36
              Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Oeps even niet opgelet, is een topic van 2015.
              Het is je volledig vergeven, JPR.

              Comment


              • #37
                Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                Anonymous doet dat wel meer, en eerlijk gezegd ben ik daar als Mod niet blij mee. Nu deze is nog niet beschimmeld, maar die andere van 2007 in ChitChat wel.
                Ik heb deze dagen teveel andere ernstige dingen aan de hand om me er verder mee te moeien.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #38
                  Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                  Maar dat komt net omdàt ik de zoekfunctie gebruik.

                  Wanneer je op de meeste fora een nieuwe discussie begint, die blijkbaar in het verleden ook al bestond, krijg je kritiek dat er een zoekfunctie is die je moet gebruiken ipv een nieuwe discussie te starten, vaak met een aantal links naar relevante topics die hetzelfde onderwerp onder de loep nemen.

                  Ik meen me te herinneren dat ik dat hier ook al eens heb voorgehad.
                  Sindsdien zoek ik eerst altijd op, of er in het verleden al geen topic werd geopend hierover, alvorens er een nieuwe te starten.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                    vreemd, bij de meeste programma's kan je voor je distortion en vignettering je lens kiezen en dan wordt dat automatisch aangepast. Ik vind dit niet terug in PE14 en Adobe Raw. Of zit het verborgen?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                      vreemd, bij de meeste programma's kan je voor je distortion en vignettering je lens kiezen en dan wordt dat automatisch aangepast. Ik vind dit niet terug in PE14 en Adobe Raw. Of zit het verborgen?
                      Als je in PE14 een foto opent als camera RAW dan dan klik je onder het histrogram om het icoontje camera(kijkt via uw metagegevens naar welke lens en doet dan de verbeteringen automatisch).
                      Als je opent als jpg , ga je in het menu naar filter en dan camervervorming corrigeren.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                        Lees zopas in Shoot dat na het verdwijnen van Aperture er alleen nog LR en Phase1 zou zijn. After Shot 2 pro is zeer zeker de moeite om te bekijken: een snelle duidelijke en goedkope software die veel meer aandacht verdient !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bocl Bekijk bericht
                          Lees zopas in Shoot dat na het verdwijnen van Aperture er alleen nog LR en Phase1 zou zijn. After Shot 2 pro is zeer zeker de moeite om te bekijken: een snelle duidelijke en goedkope software die veel meer aandacht verdient !
                          Serieus, dat ga ik direct bekijken. Ik werk nog sporadisch met Aperture (v.3.6 onder 10.11.4), maar intussen al veel meer met DxO OpticsPro (v.10.5.4) en ON1 Photo (v.10.5). Ook Affinity (v.1.4.1) is een mooi alternatief.
                          Lightroom (ik denk dat alle versies op mijn Mac nog werken) zal ik zolang volgen tot het ook CC wordt en niet meer draait op Mac OSX.
                          Last edited by LesC; 9 mei 2016, 14:24.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                            Darktable, Gimp en Blender. Alle drie zonder kosten (open bron). Voldoet ruimschoots voor mijn (amateur)niveau.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                              Capture One 9 aangevuld met On1 v 10.5, de Google Nik collectie die nu gratis geworden is en voor mijn panoramas Kolor Autopano Giga. Voor het printen Qimage.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Welke fotobewerkingsprogramma en waarom?

                                Ik ben blijkbaar de enige die paintshop pro 12 en aftershot pro gebruik.
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X