Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

watermerk in handeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • watermerk in handeling

    ik zou graag een handeling maken in PS waar mijn watermerk op alle foto's ( zowel staand als liggend) op dezelfde plaats staat. Links onder, een beetje van de kant
    In de handeling verklein ik eerst mijn foto , daarna maak ik een nieuwe laag aan waar ik via het penseel mijn logo plaats in wit met grijze schaduw achter.
    Dit is allemaal geen probleem en hij doet dit voor alle foto's. echter het logo staat op een verschillende plaats bij staande en liggende foto's. Ik maak de handeling op een liggende foto en wanneer ik dit dan toepas op een staande foto
    is het watermerk een deel verdwenen.
    Heb mijn linialen ook al eens op procent gezet maar het werkt evengoed niet.

  • #2
    Re: watermerk in handeling

    je zou na het plaatsen van het logo deze laag samen met de achtergrondlaag kunnen uitlijnen
    zodat ze uiterst rechts staat , en daarna het logo alleen een paar pixels verzet naar links

    Comment


    • #3
      Re: watermerk in handeling

      Daar heb ik ook héél lang achter gezocht om daar een oplossing voor te vinden
      Spijtig genoeg ben ik geen enkele oplossing tegengekomen
      Dus ik heb toen verschillende handelingen voor de horizontale en de verticale opnames aangemaakt, dat werkt uiteraard wel

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: watermerk in handeling

        Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
        je zou na het plaatsen van het logo deze laag samen met de achtergrondlaag kunnen uitlijnen
        zodat ze uiterst rechts staat , en daarna het logo alleen een paar pixels verzet naar links
        Ik heb het uitgelijnd uiterst links en onderaan. Dit neemt hij wel aan maar dan staat het op het randje en dat is niet de bedoeling.
        Wanneer ik dan mijn laag een beetje verschuif neemt hij niet aan.

        Comment


        • #5
          Re: watermerk in handeling

          Ik denk dat de suggestie van ddavid was om "daarna het logo alleen een paar pixels" te verzetten. Dus niet de hele laag.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: watermerk in handeling

            Hoe kan ik het logo alleen verzetten. Dit begrijp ik niet.
            Het logo is gezet met het borstelgereedschap op een aparte laag.

            Comment


            • #7
              Re: watermerk in handeling

              Move tool (V) kiezen, pijltje naar rechts?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: watermerk in handeling

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Move tool (V) kiezen, pijltje naar rechts?
                Zo lukt het niet hoor. Zo doe ik dat altijd.

                Comment


                • #9
                  Re: watermerk in handeling

                  Waarom je Macro niet zelf programmeren?

                  Moet toch mogelijk zijn in PS? Zo krijg je het meteen hoe je het wil, waar je het wil.

                  Ik doe het in GIMP via een Scheme scriptje.
                  Gratis, werkt op alle operating systems.

                  Je kan het ook via een Batch jobje laten lopen voor honderden foto's als je wil.

                  Comment


                  • #10
                    Re: watermerk in handeling

                    Heb het anders kunnen oplossen na veel opzoekingswerk op internet. Ik heb mijn logo ( dat ik via het borstelgereedschap op 500px wilde) eerst op een aparte laag gezet met de laagstijl toegevoegd. De achtergrond uit gevinkt en opgeslagen als png.
                    Daarna een foto geopend en mijn handeling begonnen. Eerst de foto verkleind via "bestand - automatisch- afbeelding passend" en deze op 1500 x1500 gezet en dan via "bestand - plaatsen" mijn logo ingevoegd. Dan uitgelijnd naar uiterst links en onder en daarna een aantal procent verzet. het is best om de linialen op procent te zetten dan staat het logo zowel op een staande als liggende foto op dezelfde plaats. Deze verplaatsing neemt hij wel aan. het ontwerp van de png moet dan altijd wel op dezelfde plaats blijven staan. Nu zet hij mijn logo zowel op staande als liggende foto's op dezelfde plaats.

                    Comment

                    Working...
                    X