Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen met deze foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat te doen met deze foto

    Naar mijn inziens is de foto van Teun_2 toch "natuurlijker" dan de foto die verbeterd is van Hexagon, die lijkt meer naar hdr te gaan .....
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

    Comment


    • #17
      Re: Wat te doen met deze foto

      ook eens wat uitgeprobeerd met cs3

      What you see is what you get

      Comment


      • #18
        Re: Wat te doen met deze foto

        Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
        ook eens wat uitgeprobeerd met cs3
        Dit resultaat vind ik heel erg mooi. Maar om er wat van te kunnen leren ben ik dan wel benieuwd wat je nu precies hebt gedaan?
        Ben je bereid om mij in te wijden in je geheime recept?
        Ik zal je daarvoor dankbaar zijn, want zoals ik zei ik heb nog meer foto's en als ik die ook nog een beetje kan opknappen?
        www.janbos.net

        Comment


        • #19
          Re: Wat te doen met deze foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Best mogelijk, hetzelfde is me recent ook overkomen met een 50 mm macro-lens waar ik vrijwel nooit de zonnekap op schroef.

          Mits wat gefoefel met curves kan je zo'n beeld nog behoorlijk corrigeren. Teun's bewerking vind ik een tikje overgesatureerd en met een eigenaardige blauwzweem maar ze toont wel goed wat mogelijk is.
          Geen perfect kleurenzicht is echt hinderlijk voor een fotograaf De laatste is inderdaad wel goed, maar mij toch een tikje te veel sherper gemaakt.

          Comment


          • #20
            Re: Wat te doen met deze foto

            Oorspronkelijk geplaatst door janbos Bekijk bericht
            Geen idee? Wat zou de oorzaak kunnen zijn????
            ik denk niet dat het aan je lens ligt, maar aan het licht dat verstrooid wordt en zo een waas geeft. die waas zie je niet alleen op je foto's terug, als je goed kijkt kun je het op sommige dagen zelf ook waarnemen.

            Comment


            • #21
              Re: Wat te doen met deze foto

              Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
              ik denk niet dat het aan je lens ligt, maar aan het licht dat verstrooid wordt en zo een waas geeft. die waas zie je niet alleen op je foto's terug, als je goed kijkt kun je het op sommige dagen zelf ook waarnemen.
              de atmosfeer is gewoon niet helemaal doorzichtig. Vaak is dat waterdamp, in een erger geval luchtvervuiling (in steden). Die waas kan fotograferen bijzonder moeilijk maken. Allez niet het drukken op het knopje, maar het behalen van een mooi resultaat
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Wat te doen met deze foto

                Ik heb zelf ook eens de test gedaan op jou foto, want ik had er ook zo een paar na de Beekse Bergen (wel de meeste die door het autoraam getrokken waren)



                Vind je het wat?
                Canon 5D2 en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Wat te doen met deze foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  Geen perfect kleurenzicht is echt hinderlijk voor een fotograaf
                  Troost je, daar hebben velen onder ons, inclusief ikzelf, last van. Vrijwel iedereen is in staat om twee kleurvarianten van een foto met elkaar te vergelijken en op basis van die vergelijking te zeggen wat fout is met een bepaalde foto. Weinigen hebben een 'absoluut' zicht en kunnen aan een foto zien dat in de huidtinten 5 procent meer geel hoort te zitten. Ik ken nogal wat scanner operators die de godganse dag naar beelden staren en die mensen ontwikkelen die gave wel na verloop van tijd.

                  Omdat me dit zelf niet lukt hou ik het voor neutrale tinten op de meetresultaten van het Photoshop pipetje. Als ik niet zeker ben van een foto gebruik ik in Photoshop de 'auto color' optie, gewoon op te zien wat Photoshop zou doen. Uit de vergelijking van mijn bewerking en wat Photoshop zelf zou doen heb ik al dikwijls geleerd wat aan een foto mankeert.

                  Als je echter gewoon bedoelt dat je lichtjes kleurenblind bent, dan wordt het inderdaad wat moeilijker
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat te doen met deze foto


                    https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                    http://wim-meeus.blogspot.com/
                    https://1x.com/wimmeeus/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat te doen met deze foto


                      Foto ietsje verscherpen .
                      belichting op -1
                      Last edited by micka; 29 augustus 2009, 06:59.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat te doen met deze foto

                        Voor mij is het duidelijk wie het écht beheerst. De rest zijn daar in vergelijking mee maar een stelletje prutsers, no offence

                        Ook al is het niet echt hoe het er in het echt moet hebben uitgezien, maar een vervrolijking er van. Wat ik dus wel liever zie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat te doen met deze foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Troost je, daar hebben velen onder ons, inclusief ikzelf, last van. Vrijwel iedereen is in staat om twee kleurvarianten van een foto met elkaar te vergelijken en op basis van die vergelijking te zeggen wat fout is met een bepaalde foto. Weinigen hebben een 'absoluut' zicht en kunnen aan een foto zien dat in de huidtinten 5 procent meer geel hoort te zitten. Ik ken nogal wat scanner operators die de godganse dag naar beelden staren en die mensen ontwikkelen die gave wel na verloop van tijd.

                          Omdat me dit zelf niet lukt hou ik het voor neutrale tinten op de meetresultaten van het Photoshop pipetje. Als ik niet zeker ben van een foto gebruik ik in Photoshop de 'auto color' optie, gewoon op te zien wat Photoshop zou doen. Uit de vergelijking van mijn bewerking en wat Photoshop zelf zou doen heb ik al dikwijls geleerd wat aan een foto mankeert.

                          Als je echter gewoon bedoelt dat je lichtjes kleurenblind bent, dan wordt het inderdaad wat moeilijker
                          Dat laatste dus, dat eerste ook, maar dat weet ik dat ik daar niet echt alleen in ben

                          |bobo_igor, ik vind hier nog geen een enkele foto(bewerking) perfect en zeker de mijnne niet, maar de ts vroeg wat de opties waren en die heb ik proberen aan te tonen, zonder de perfectie te willen nastreven in minder dan een minuut tijd.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat te doen met deze foto

                            De vraag was toch.

                            Oorspronkelijk geplaatst door janbos Bekijk bericht
                            Mijn vraag: kan ik de foto's nog redden. Ik beschik over Adobe Photoshop Elements 7.
                            Wie kan mij op weg helpen?

                            Jan
                            Naar mijn mening was het niet de bedoeling om er een kleurwedstrijd van te maken.
                            Wij kunnen met diverse VOORBEELDEN alleen maar aantonen dat het mogelijk is.
                            De maker zal zelf moeten beslissen hoe het eindresultaat er uit moet gaan zien.
                            Ik vraag me eigelijk af,"heeft hij er iets aan gehad" en "heeft hij het toegepast"
                            Grt,
                            Hexagon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat te doen met deze foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door janbos Bekijk bericht

                              Mijn vraag: kan ik de foto's nog redden. Ik beschik over Adobe Photoshop Elements 7.
                              Wie kan mij op weg helpen?

                              Jan
                              Probeer de Automatische reparatie functies van PSE 7 eens, die knappen bij gebrek aan kennis een foto aardig op.
                              Wat ik hier aan voorbeelden heb gezien wordt evengoed of zelfs beter (sorry ) door die Auto functies gedaan.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat te doen met deze foto

                                Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                                Probeer de Automatische reparatie functies van PSE 7 eens, die knappen bij gebrek aan kennis een foto aardig op.
                                Wat ik hier aan voorbeelden heb gezien wordt evengoed of zelfs beter (sorry ) door die Auto functies gedaan.
                                Post dan aub uw voorbeeld en vertel ons dan stap voor stap hoe jij deze foto hebt gered. Ik ben nieuwsgierig

                                https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                                http://wim-meeus.blogspot.com/
                                https://1x.com/wimmeeus/

                                Comment

                                Working...
                                X