Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorvertoningen in Lightroom 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorvertoningen in Lightroom 6

    Dag forum-leden
    Sedert geruime tijd heb ik het volgende probleem in Lightroom 6.10.1

    Als ik een raw-bestand van Sony importeer (.arw) worden de voorvertoning volledig uitgebleekt. Als ik in de ontwikkelmodule kijk staat belichting op +5,00 zonder dat ik iets heb gedaan bij het importeren. Bij deze handeling (importeer) is geen enkele voorinstelling opgenomen.

    Als ik dan de belichting naar 0 breng ziet de foto er normaal uit.


    Bij een .jpg bestand heb ik dit probleem niet. Ook ziet het bestand in de Finder op Mac er normaal uit. Het probleem zit hem dus in het maken van de voorvertoning in Lightroom van een .rawbestand

    Iemand dit nog ondervonden en wat er aan te doen want het is wel vervelend?
    Via bijgaande link zie je wat ik bedoel. Je ziet links het .rawbestend en rechts een .jpgbestand.



    Groeten van

    Ericdek
    Last edited by Ericdek; 7 juni 2017, 09:10.

  • #2
    Re: Voorvertoningen in Lightroom 6

    Hm.... vreemd, en geen enkele import preset. Nu... mijn CR2 files importeren normaal, maar daar heb je weinig aan. Sinds geruime tijd, zeg je. Versie 6.10.1 is een recente update, had-ie dat dan bij v.6.10 ook al?
    Welke OSX versie draai je?
    Ik zou beginnen met de Preferences (Voorkeuren) te resetten. Start Lightroom op met Shift+Alt (vroeger Optie genoemd) ingedrukt. Als Lightroom je vraagt of je de Preferences wil resetten, kies daarvoor.
    Beter nu?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Voorvertoningen in Lightroom 6

      Bedankt voor de reactie. Ik heb de Lightroom-prefentences geresset maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik had het al met een vroegere versie 6.10. Ik werk met OSX 10.12.1 Ik zoek verder maar verdere tips blijven welkom.

      Comment


      • #4
        Re: Voorvertoningen in Lightroom 6

        Je kunt je OS nog updaten tot 10.12.5, maar het zou me verwonderen of dat gaat helpen. Nochtans, 't is meestal de eerste raad: zorg dat je software up-to-date is. Het heeft dus niet met de laatste update van LR te maken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Voorvertoningen in Lightroom 6

          Ericdek, als je alles in de uitklapbladen nu op nul zet en dit dan opslaat als nieuwe preset zou dit kunnen helpen bij het importeren van je foto's.
          Voor zover ik er iets van weet, maar een gedacht.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

          Comment


          • #6
            Re: Voorvertoningen in Lightroom 6

            Had ik al gedaan en dan lukt het wel. Maar als je dan terug naar de oorspronkelijke foto gaat is hij terug totaal bleek. Ik zoek verder.

            Comment

            Working...
            X