Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verwijderen data foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verwijderen data foto

    Weet er iemand hoe ik al de gegevens kan wissen van en digitaal beeld in photoshop of ander programma? ( datum,diafragma,speed enz...)
    zie bij photoshop : file info en dan cameradata 1

  • #2
    Re: verwijderen data foto

    Ik werk met Mac en gebruik daarvoor het freeware programma SmallImage. D'er bestaat vast wel iets dergelijks voor PC. Misschien eens googlen op "remove EXIF"?
    Ik vraag me trouwens af of deze functie niet in BDSizer zit ingebakken (helaas niet voor Mac-gebruikers beschikbaar).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: verwijderen data foto

      je kan de exif verwijderen met irfanview op pc

      een batch uitvoeren, al je foto's selecteren en dan in de JPEG-opties zie je een exif-optie die je kan aanpassen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: verwijderen data foto

        Hey juppekes

        Wat is er zo belangrijk aan het verwijderen van die data

        Er staat daar toch geen persoonlijke informatie in.
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: verwijderen data foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

          Wat is er zo belangrijk aan het verwijderen van die data

          Er staat daar toch geen persoonlijke informatie in.
          Net wel! Als je, bijvoorbeeld, wilt weten waar die C in mijn LesC voor staat, dan check je maar eens de exif-waarden van een foto in deze reeks.

          Mijn naam is in de camera aangebracht. Nu gebeurt het (vandaag de dag meer en meer) dat mijn vrouw met mijn 50D aan de slag is (vooral als ze in haar ministudio bezig is). Als ik achteraf vergeet van mijn naam te vervangen door de hare (wat ik in CS3 Bridge doe), moet ik alles verwijderen om mijn naam kwijt te raken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: verwijderen data foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

            Wat is er zo belangrijk aan het verwijderen van die data

            Er staat daar toch geen persoonlijke informatie in.
            Mijn naam en copyright gegevens staan er ook in. dus oer-belangrijk
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: verwijderen data foto

              Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk bericht
              Weet er iemand hoe ik al de gegevens kan wissen van en digitaal beeld in photoshop of ander programma? ( datum,diafragma,speed enz...)
              zie bij photoshop : file info en dan cameradata 1
              Ook in Photoshop kan je deze verwijderen, door te kiezen "opslaan voor web" zo komen er geen Exif gegevens in je bestand te staan.

              Comment


              • #8
                Re: verwijderen data foto

                Hey juppekes

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                Mijn naam en copyright gegevens staan er ook in. dus oer-belangrijk
                Dan lijkt het mij belangrijk dat je ze juist WEL laat staan
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: verwijderen data foto

                  Juist, tenzij je wilt deelnemen aan de maandelijkse BD-Challenge, waarbij er niets dat de auteur mag identificeren mag blijven staan.

                  Daarnaast heb je uiteraard de koks die niet in hun potje willen laten kijken (dus niet scheutig zijn om te vertellen onder welke omstandigheden hun foto gemaakt is).
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X