Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van bol naar hol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van bol naar hol

    Vergeten : maar hoe kan je in CS 2 van iets bol hol maken ?

    met dank bij voorbaat

  • #2
    Re: van bol naar hol

    filter - distort - sphere
    geloof ik...

    Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

    Comment


    • #3
      Re: van bol naar hol

      is goed en bedankt

      Comment


      • #4
        Re: van bol naar hol

        en met kneep gaat het ook (even uitgeprobeerd)

        Comment


        • #5
          Re: van bol naar hol

          Filter -Distort - Lens correction

          In dit venster kan je onder 'remove distortion' zowel barrel (bol) als pincushion (hol) correcties aanbrengen.

          Mvg,

          Comment


          • #6
            Re: van bol naar hol

            @Pascal dank

            Comment


            • #7
              Re: van bol naar hol

              Ronde selectie maken--Filter--Distort--Spherize, daarna met Dodge en Burn tool reliëf in brengen, geeft een redelijk resultaat.

              Of:
              Met "Lenspro" van Panopticum: PS Plug-in.
              Daar kun je nog lichteffecten opzetten en veel aanpassingen, zodat het heel realistisch lijkt.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

              Comment


              • #8
                Re: van bol naar hol

                @Digi-art bedankt voor de tip maar ik heb 2 vragen (gezien ik de NL versie heb van CS2)

                wat is " Dodge en Burn" ik kan in mijn vertaalprogr. niet terugvinden

                En 2) ik heb de demo gedownload van LensPro (is een programma ) moet je dit in de plugin van photoshop doen?

                Ik heb ook eens gekeken in DreamSuite maar kan jammer genoeg niks terugvinden

                Comment


                • #9
                  Re: van bol naar hol

                  Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                  @Digi-art bedankt voor de tip maar ik heb 2 vragen (gezien ik de NL versie heb van CS2)

                  wat is " Dodge en Burn" ik kan in mijn vertaalprogr. niet terugvinden

                  En 2) ik heb de demo gedownload van LensPro (is een programma ) moet je dit in de plugin van photoshop doen?

                  Ik heb ook eens gekeken in DreamSuite maar kan jammer genoeg niks terugvinden
                  Dodge en Burn is "doordukken en oplichten" als ik me niet vergis, want ik heb nog nooit met een nederlanse versie gewerkt: een soort loopje en dichtgeknepen hand in de tools... het derde is een spons.

                  LensPro moet inderdaad in je insteekmodules (plug-ins) van Photoshop.

                  mvg
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: van bol naar hol

                    @Digi-art dank

                    Comment

                    Working...
                    X