Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 33

Standaard Uitvergroting foto Afdruk

Ik zou graag een eigen foto laten afdrukken bij HEMA in formaat 50x68 maar ik wil onscherpte van de foto voorkomen. Ik heb dus het formaat van de foto in photoshop vergroot naar 50x68 en de dpi staat nu op 797 pixiels/inch.

Hema kan de foto echter niet gebruiken of zoiets?

Standaard Re: Uitvergroting foto Afdruk

ik zou niet bij Hema bestellen, ze gaan waarschijnlijk uw kleuren ook nog bijregelen
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Ja ik begin stilaan chagrijnig te worden omdat het niet lukt Kan je andere afdrukcentrales aanraden? Ik bekijk momenteel foto.com.

Oh nee, foto.com .

Ik hou niet van die online fotolabo's. Ik ben al verschillende jaren tevreden klant van Elka.
    Onlangs heb ik voor onze clubtentoonstelling enkele afdrukken van 60*90cm laten maken.

Zoek een fotograaf in je buurt die samenwerkt met Elka, en breng er je bestand binnen op stick of CD.
    Alles is mogelijk ... afwijkende formaten zijn ook geen probleem.

De lijst van Elka-fotografen is hier te vinden.

Als je echt kwaliteit wil, Google dan eens op Durst Lambda!
    DEMUYNCK PRINTING of FOTO SCHELFHOUT hebben Lambda.
    SF

het opblazen van je foto naar 797 dpi is heel veel en daarom waarschijnlijk te veel.
    Hoeveel pixels is je orginele foto ? Bekijk dit na in ps via image size hoe groot dit is en aanpassen maar 240 tot 300 dpi is al ok.
    Is je orgineel te klein dan kun je eventueel blow up van alien skin gebruiken maar verwacht niet van een foto van 900 pixels naar A3 te kunnen gaan.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
    Oh nee, foto.com .

Ik hou niet van die online fotolabo's. Ik ben al verschillende jaren tevreden klant van Elka.
    Onlangs heb ik voor onze clubtentoonstelling enkele afdrukken van 60*90cm laten maken.

Zoek een fotograaf in je buurt die samenwerkt met Elka, en breng er je bestand binnen op stick of CD.

Online is meestal wel goedkoper é. Maar als je dan toch elka prefereert, gofotphoto is de online afdrukdienst van elka
    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
    http://foto-actiecode.be

Bij Pixum.be kan je de automatische kleurencorrectie uitzetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    het opblazen van je foto naar 797 dpi is heel veel en daarom waarschijnlijk te veel.
    Hoeveel pixels is je orginele foto ? Bekijk dit na in ps via image size hoe groot dit is en aanpassen maar 240 tot 300 dpi is al ok.
    Is je orgineel te klein dan kun je eventueel blow up van alien skin gebruiken maar verwacht niet van een foto van 900 pixels naar A3 te kunnen gaan.
    Wel ik heb dus blijkbaar nog veel te leren, ik wilde vooral vermijden om onscherpte te krijgen. De originele foto is 240 pixels en een formaat van 45,38 x 30,14 cm.

Oh nee, foto.com .

Ik heb het eens geprobeerd bij foto.com omdat die site mij door iemand anders was aangeraden. Ik zal zien wat dat geeft he Het is maar een poster om in te kaderen op mijn kamer, kwestie van die met eigen foto's te decoreren ipv massamateriaal van IKEA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
    Wel ik heb dus blijkbaar nog veel te leren, ik wilde vooral vermijden om onscherpte te krijgen. De originele foto is 240 pixels en een formaat van 45,38 x 30,14 cm.
    Oei, verwacht dan maar een foto met grote vierkantje vakjes.

(Tenzij je 240 dpi bedoelt ipv pixels.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
    Oei, verwacht dan maar een foto met grote vierkantje vakjes.

(Tenzij je 240 dpi bedoelt ipv pixels.)
    In theorie niet want ik heb de foto ZELF vergroot naar het formaat dat ik hem wil laten printen, en dus ook de dpi-regel van formaat *2 = dpi*4 toegepast. Hopen dat dat gewerkt heeft...

De foto is vandaag aangekomen (behoorlijk snel als je bekijkt dat hij dinsdagavond pas besteld is) en de kwaliteit is meer dan goed. Enkel jammer dat hij zo donker is uitgevallen, dat slaagt wel tegen

de kwaliteit is meer dan goed. Enkel jammer dat hij zo donker is uitgevallen
    En dan vind jij de kwaliteit meer dan goed? Tja.

En dan vind jij de kwaliteit meer dan goed? Tja.
    Volgens mij heeft helderheid van een foto niet zozeer met de kwaliteit van de foto te maken?

Volgens mij heeft helderheid van een foto niet zozeer met de kwaliteit van de foto te maken?
    Toch met de kwaliteit van de afdruk hé.

Of met je eigen scherm , beter een print profiel gebruiken van de afdrukcentrale .
    zelf al enkele afdrukken via foto.com gedaan en voor eigen gebruik is het goed genoeg .
    Bij elka is hij super . Spreek uit eigen ervaring .
    Pixum heeft me al in de steek gelaten maar klagen over de geleverde kwaliteit doe ik evenmin .

De mooiste foto's krijg ik bij profotonet, een professioneel fotolab, maar zeer betaalbaar. Vooral Fuji pearlpapier is prachtig....het lijkt wel of er een klein metaliek laagje op de foto ligt. Ze zijn ook heel erg snel...volgende dag heb je de foto's weer binnen.
    Ik heb ook te weinig megapixels met de10D om foto's op te blazen naar bv 40x 60. Ik gebruik de PS plugin in Genuine Fractals om mijn foto's op te blazen....werkt zeer goed, de vergrotingen zien er scherp uit en zijn kwalitatief erg mooi.

MONICA profotonet in 1 dag ..... gaat allicht enkel over digitale beelden 120mm duren een week .Maar de kwaliteit is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    MONICA profotonet in 1 dag
    Zal in Nederland zelf zijn vermoedelijk. Belgie is 2-3 dagen. Die Fuji Pearl is inderdaad heel mooi.
    Vorige week voor de eerste keer A4 via Pixum besteld. Ben benieuwd. Ik had mijn foto's op klein formaat via Extrafilm en Profotonet laten afdrukken. Profotonet scoorde beter naar kleurcorrectheid toe.
    Al doende leert men...

Flickr

Excuus, dat is inderdaad voor digitale bestanden.
    Als je de foto's besteld voor 14.00 uur, worden ze de zelfde dag nog opgestuurd.

De foto is vandaag aangekomen (behoorlijk snel als je bekijkt dat hij dinsdagavond pas besteld is) en de kwaliteit is meer dan goed. Enkel jammer dat hij zo donker is uitgevallen, dat slaagt wel tegen
    had eigenlijk een vraagje naar u donker uitgevallen print.
    heb je een icc profiel ingesloten met u foto ?
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Onlangs heb ik bij profotonet een 90*60 poster laten afdrukken. Veel tijd ingestoken om die poster te maken, ook met ICC profiel gewerkt.

Op fuji pearl paper laten afdrukken, dag na bestelling al in huis. Redelijk impressive aangezien dat het van onze noorderburen moet komen!

Hier kan je een impressie zien, maar de foto doet geen recht aan de echte kwaliteit van de poster. Het resultaat is verbluffend goed! Hier betaal je echter wel een prijs voor....

de dpi waarde verhogen naar 300 is voldoende heb ik hier ergens gelezen, maar heeft het nut om het nog hoger in te stellen, bijvoorbeeld 400 of 500 of zorgt dit niet meteen voor betere resultaat/kwaliteit?
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

300 is genoeg

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten