Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitvergroting foto Afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Uitvergroting foto Afdruk

    Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
    Volgens mij heeft helderheid van een foto niet zozeer met de kwaliteit van de foto te maken?
    Toch met de kwaliteit van de afdruk hé.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #17
      Re: Uitvergroting foto Afdruk

      Of met je eigen scherm , beter een print profiel gebruiken van de afdrukcentrale .
      zelf al enkele afdrukken via foto.com gedaan en voor eigen gebruik is het goed genoeg .
      Bij elka is hij super . Spreek uit eigen ervaring .
      Pixum heeft me al in de steek gelaten maar klagen over de geleverde kwaliteit doe ik evenmin .

      Comment


      • #18
        Re: Uitvergroting foto Afdruk

        De mooiste foto's krijg ik bij profotonet, een professioneel fotolab, maar zeer betaalbaar. Vooral Fuji pearlpapier is prachtig....het lijkt wel of er een klein metaliek laagje op de foto ligt. Ze zijn ook heel erg snel...volgende dag heb je de foto's weer binnen.
        Ik heb ook te weinig megapixels met de10D om foto's op te blazen naar bv 40x 60. Ik gebruik de PS plugin in Genuine Fractals om mijn foto's op te blazen....werkt zeer goed, de vergrotingen zien er scherp uit en zijn kwalitatief erg mooi.

        Comment


        • #19
          Re: Uitvergroting foto Afdruk

          MONICA profotonet in 1 dag ..... gaat allicht enkel over digitale beelden 120mm duren een week .Maar de kwaliteit is

          Comment


          • #20
            Re: Uitvergroting foto Afdruk

            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
            MONICA profotonet in 1 dag
            Zal in Nederland zelf zijn vermoedelijk. Belgie is 2-3 dagen. Die Fuji Pearl is inderdaad heel mooi.
            Vorige week voor de eerste keer A4 via Pixum besteld. Ben benieuwd. Ik had mijn foto's op klein formaat via Extrafilm en Profotonet laten afdrukken. Profotonet scoorde beter naar kleurcorrectheid toe.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Uitvergroting foto Afdruk

              Excuus, dat is inderdaad voor digitale bestanden.
              Als je de foto's besteld voor 14.00 uur, worden ze de zelfde dag nog opgestuurd.

              Comment


              • #22
                Re: Uitvergroting foto Afdruk

                Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
                De foto is vandaag aangekomen (behoorlijk snel als je bekijkt dat hij dinsdagavond pas besteld is) en de kwaliteit is meer dan goed. Enkel jammer dat hij zo donker is uitgevallen, dat slaagt wel tegen
                had eigenlijk een vraagje naar u donker uitgevallen print.
                heb je een icc profiel ingesloten met u foto ?
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #23
                  Re: Uitvergroting foto Afdruk

                  Onlangs heb ik bij profotonet een 90*60 poster laten afdrukken. Veel tijd ingestoken om die poster te maken, ook met ICC profiel gewerkt.

                  Op fuji pearl paper laten afdrukken, dag na bestelling al in huis. Redelijk impressive aangezien dat het van onze noorderburen moet komen!

                  Hier kan je een impressie zien, maar de foto doet geen recht aan de echte kwaliteit van de poster. Het resultaat is verbluffend goed! Hier betaal je echter wel een prijs voor....
                  Mijn website | Facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Uitvergroting foto Afdruk

                    de dpi waarde verhogen naar 300 is voldoende heb ik hier ergens gelezen, maar heeft het nut om het nog hoger in te stellen, bijvoorbeeld 400 of 500 of zorgt dit niet meteen voor betere resultaat/kwaliteit?
                    GO ON...BE A TIGER!!!

                    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Uitvergroting foto Afdruk

                      300 is genoeg

                      greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Uitvergroting foto Afdruk

                        Ik heb mijn poster op 254dpi aangeleverd en het was letterlijk perfect! (profotonet) Bij foto.com ooit is een poster in 300dpi aangeleverd, kwaliteit trok nergens op!
                        Mijn website | Facebook

                        Comment


                        • #27
                          Re: Uitvergroting foto Afdruk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
                          Ik heb mijn poster op 254dpi aangeleverd en het was letterlijk perfect! (profotonet) Bij foto.com ooit is een poster in 300dpi aangeleverd, kwaliteit trok nergens op!
                          kun je niet vergelijken als het niet om dezelfde foto ging

                          greets
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Uitvergroting foto Afdruk

                            Ik veronderstel dus dat je de foto best zelf opblaast, in plaats van het labo dat te laten doen?
                            'T is dus niet dat zo'n labo's daar geoptimaliseerde peperdure software voor hebben, met betere resultaten dan de consument met kennis van zake?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Uitvergroting foto Afdruk

                              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              kun je niet vergelijken als het niet om dezelfde foto ging

                              greets
                              Daar ga ik niet akkoord, bij foto.com was alles duidelijk te donker afgedrukt en van dichtbij zag je dat de kwaliteit niet optimaal was.
                              Mijn website | Facebook

                              Comment


                              • #30
                                Re: Uitvergroting foto Afdruk

                                Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                                Ik veronderstel dus dat je de foto best zelf opblaast, in plaats van het labo dat te laten doen?
                                'T is dus niet dat zo'n labo's daar geoptimaliseerde peperdure software voor hebben, met betere resultaten dan de consument met kennis van zake?
                                Hier had ik toch graag een verduidelijkend antwoord van iemand op gehad, van daar deze bump

                                Comment

                                Working...
                                X