Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topazlabs printproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topazlabs printproblemen

    Sinds kort heb ik Topazlabs Adjust aangeschaft. Op het scherm krijg ik mooie foto's te zien maar als ik ze print blijft daar niet veel van over. Vaak veel en veel donkerder, idioot veel ruis. Ik heb al geëxperimenteerd met aangepaste Topaz-instellingen maar dat helpt niet. Ik heb CS6 als fotobewerkingsprogramma programma en Epson Stylus Photo R2400 als printer. Het maakt niets uit of ik bij het afdrukken de printer de kleuren laat beheren of dat ik Photoshop dat laat doen. Zijn er meer fotografen met dit probleem? Wat kan je er aan doen?

  • #2
    Re: Topazlabs printproblemen

    Welkom bij BD. Misschien zijn er BD-ers met gelijkaardige problemen, maar heb je al bij Topaz forums zelf gezocht/de vraag gesteld? Een en ander is uiteraard in het Engels, en dat kan voor sommigen een struikelblok zijn.
    Hier vind je alleszins alles over Topaz: http://discuss.topazlabs.com/c/topaz-products
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Topazlabs printproblemen

      Hoe is het beeldscherm waarop je de foto's bekijkt ingesteld?
      Als dat veel te licht is, en je baseert je daar op, dan worden de afdrukken altijd donkerder dan wat je ziet op het scherm.

      Als je bij foto's bijvoorbeeld de contrasten flink optrekt, dan krijg je altijd ruis (dat gebeurt bij een aantal presets van Topaz Adjust).
      Het helpt als je dan eerst de ruis in de originele foto zoveel mogelijk wegwerkt, en dat je dan pas de andere bewerkingen uitvoert met bijvoorbeeld Topaz Adjust (of Topaz Clarity).
      Om de ruis te verminderen gebruik ik Topaz Denoise, Topaz Adjust en Topaz Clarity gebruik ik soms zelf ook.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Topazlabs printproblemen

        Dank voor het meedenken. Ik heb het probleem inmiddels op de Topaz site aangekaart.
        Mijn beeldscherm is goed ingesteld. Als ik geen Topaz gebruik heb ik ook geen problemen met slechte prints. Ik heb geprobeerd de ruis zoveel mogelijk te onderdrukken maar dat helpt helaas ook niet

        Comment


        • #5
          Re: Topazlabs printproblemen

          D'er zijn bepaalde modules van Topaz (o.a. Topaz Adjust) die -als je enkel een bepaalde preset zou gebruiken- een pak ruis introduceren, maar via bepaalde tutorials heb ik toch geleerd om die ruis ongedaan te maken, mbv de 'schuivertjes' aan de rechterkant van het scherm.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X