Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scrollen door RAW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scrollen door RAW

    Ik heb tijdens mijn vakantie in Lissabon voor de eerste keer in RAW geschoten, ik zit ni dus met 3000 RAW bestanden sie ik stuk voor stuk moet bewerken. Ik heb Photoshop CS6 gedownload. Is het mogenlijk om in CS6 gewoon door de files te scrollen of moet ik elk bestand los openen?
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

  • #2
    Re: Scrollen door RAW

    Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
    Ik heb tijdens mijn vakantie in Lissabon voor de eerste keer in RAW geschoten, ik zit ni dus met 3000 RAW bestanden sie ik stuk voor stuk moet bewerken. Ik heb Photoshop CS6 gedownload. Is het mogenlijk om in CS6 gewoon door de files te scrollen of moet ik elk bestand los openen?


    3000 in één keer zal wel een beetje veel zijn, maar je kan bridge openen en van daaruit je foto's selecteren, bv 150st en openen in RAW, veel nabewerk plezier. Lightroom 4 zo ook een oplossing zijn, al werk ik ook altijd in de RAW module(CS5) vind deze niet slecht al zijn er veel voorstanders voor lightroom.

    Nog een vraagje, op hoeveel kaartjes staan die foto's, 3000 RAW bestanden das een heel hoopje hoor...
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Scrollen door RAW

      Correctie, het zijn er 1800:P Grotendeels in RAW en ze staan op 4 kaartjes. In Istanbul had ik er wel meer dan 3000 geschoten:P
      ---

      Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

      Comment


      • #4
        Re: Scrollen door RAW

        probeer lightroom es of "gratis" (vies woord) faststone viewer.
        die laaste kan bijzonder veel om gratis te zijn
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Als je echt veel in RAW schiet dan denk ik toch dat Lightroom een absolute aanrader is. Versie 4 is ook sterk verminderd in prijs.
          Groeten,
          M.
          http://markwijnants.zenfolio.com/
          Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

          Comment


          • #6
            Re: Scrollen door RAW

            Bedankt voor de reacties. Ik ben nu even de trial versie aan het downloaden.
            ---

            Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

            Comment


            • #7
              Re: Scrollen door RAW

              Lightroom is zeker een aanrader, maar daarin moet je je bestanden importeren.
              Het is perfect mogelijk om Adobe Bridge (komt als "onderdeel" van Photoshop) voor dit doel te gebruiken. Zelfs een slideshow behoort tot de mogelijkheden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Scrollen door RAW

                Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties. Ik ben nu even de trial versie aan het downloaden.
                Rekening houden dat in LR je geimporteerde foto's een soort spookbeelden zijn, wil dus zeggen dat je goed moet weten waar je je catalogus aanmaakt, eens ze bewerkt zijn kan je ze als jpeg's exporteren in een map naar keuze.
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: Scrollen door RAW

                  ik heb mijn bewerkte foto's nu in snelle verzameling gezet. Kan ik alle foto's uit deze verzameling in 1x naar een map kopieren? Heb nog niks kunnen vinden.

                  Bedankt
                  ---

                  Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scrollen door RAW

                    je kan ze selecteren en bv exporteren i dng of jpg of tiff al naargelang wat je er mee wenst te doen en je kan daar zelf een map voor kiezen.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scrollen door RAW

                      Je kan Photoshop.exe toevoegen aan de editknop (die maakt eerst een kopie) In de door Canon meegeleverde Zoombrowser EX. Daar kan je door kleine of grote thumbnails browsen, ze heel groot weergeven, met pijltjes naar voor of achter gaan, of er een paar overslaan aan de hand van een soort storyline onder de foto.
                      Mijn laptop kan tien kopies tegelijk aan in Photoshop, inclusief een geschiedenis van twintig bewerkingen elk. Die hebben allemaal een eigen venster.

                      Met die Adobe Bridge zie ik onmiddellijk alleen de kleine thumbnails van jpgs, en als ik nochmaar een raw wil doorsturen geeft ie al een foutmelding. Zo moet ge tegen mij niet beginnen.
                      Last edited by Poza; 18 mei 2012, 22:03.

                      Comment

                      Working...
                      X