Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resolutie probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resolutie probleem

    Ik heb 6 foto's samengebracht tot 1 foto. Dit door in Gimp een nieuwe foto te starten met als afmeting 30cm x 45cm (wegens dit een standaard maat is voor de afdruk). Dan heb ik de 6 foto's ingevoegd als lagen en ze verkleind zodat ik ze allen kon plaatsen op gewenste positie opde achtergrondlaag, en dan alle lagen samengevoegd tot 1 foto. Dit alles is vlot gegaan, en heb het resultaat opgeslagen als een 16bit tiff.
    Als ik nu naar website van kruidvat ga of alsook foto.com geven ze me een melding dat ze deze foto niet kunnen bewerken wegens een verkeerde resolutie Eerst dacht ik dat het kwamomdat het een tiff is, dus omgezet naar een max qualiteit jpeg op 350dpi. Maar foutmelding blijft hetzelfde.

    Iemand een idee waardoor dit komt? Alvast dank.

  • #2
    Re: Resolutie prbleem

    Heeft je origineel beeld van 30 x 45 cm ook al een resolutie van 350 dpi?
    Kan je het anders eens achter een linkje plaatsen?
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #3
      Re: Resolutie prbleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
      Dit alles is vlot gegaan, en heb het resultaat opgeslagen als een 16bit tiff.
      Zet die foto eens om in 8 bit tiff.

      PS Hoeveel pixels heeft die foto?
      Last edited by ViewFinder; 29 juni 2009, 16:05.

      Comment


      • #4
        Re: Resolutie prbleem

        Een tijdje geleden had ik ook zo'n probleem, met gescande foto's.
        Ik had die in jpeg omgezet, maar zonder sRGB kleurprofiel, en dan kreeg ik bij Pixum ook een foutmelding.

        Zorg er dus voor dat die jpeg een SRGB kleurprofiel krijgt, en dan zal het wel lukken om je foto's af te laten drukken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Resolutie probleem

          Oki bedankt voor de tips. Zal ze even testen.

          Comment


          • #6
            Re: Resolutie probleem

            pff nu weet ik het niet meer.

            Aangemaakte startfoto was inderdaad verkeerd. was maar 72dpi Dus dit veranderd naar 350 en opnieuw begonnen. Alle lagen samen gevoegd en bewaard als jepg met max qualiteit. Kleuren zijn standaard rgb. Dus ik denk dat dat hetgene was dat Black-bandit bedoelde.
            En toch lukt het niet om ze te versturen om af te drukken. Ik zie dus iets over het hoofd maar weet niet wat.

            Hier is link naar de foto. Heb ze wel qualitatief moeten verkleinen om te mogen uploaden in flickr.

            Comment


            • #7
              Re: Resolutie probleem

              Ik denk dat het antwoord op de vraag van Viewfinder eerder in dit forum zeer verhelderend zou kunnen zijn. Uiteindelijk kan uit de pixelafmetingen van de foto heel veel afgeleid worden. En dan hoeft men meestal de omweg langs dpi niet te maken.
              Reken op minstens 100 pixels per cm om een goede afdruk te bekomen. In het geval 30cmx45cm wordt dit dan 3000x4500 pixels.
              home page: http://cage.ugent.be/~hs
              reisblog: http://herser.wordpress.com
              foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

              Comment


              • #8
                Re: Resolutie probleem

                Vergeet DPI !!
                Niet alle fotolabs leggen exact dezelfde maatstaven aan als het gaat om het aantal pixels dat ze nodig hebben om een fraaie afdruk te maken.
                Het is dus handig om te weten waar bij jouw fotolab de grens ligt.
                Dus.... zonder te weten hoe groot jouw foto is, in pixels uiteraard, kun je het volgende proberen.

                Maak kopieën van de foto en breng het aantal pixels achtereenvolgens op;
                - 50 pixels per cm, het bestand moet dan 2250 x 1500 pixels worden
                - 60 pixels per cm, het bestand moet dan 2700 x 1800 pixels worden
                - 70 pixels per cm, het bestand moet dan 3150 x 2100 pixels worden
                - 80 pixels per cm, het bestand moet dan 3600 x 2400 pixels worden
                - 90 pixels per cm, het bestand moet dan 4050 x 2700 pixels worden
                - 100 pixels per cm, het bestand moet dan 4500 x 3000 pixels worden

                Doe alsof je deze foto's gaat uploaden naar het fotolab en kijk vervolgens bij welke pixelresolutie je de melding krijgt dat de resolutie te laag is.
                Bij toekomstige uploads weet je dan waar je aan toe bent.
                Succes

                Comment


                • #9
                  Re: Resolutie probleem

                  Neen, wil niet werken. Ik krijg foutmelding dat het een verkeerd formaat is. Wat ze ook mogen bedoelen nu.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Resolutie probleem

                    Omgezet naar 8 bit tiff?
                    Of accepteren ze helemaal geen tiff format? In dat geval even omzetten naar jpg!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Resolutie probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Omgezet naar 8 bit tiff?
                      Of accepteren ze helemaal geen tiff format? In dat geval even omzetten naar jpg!
                      Het was een jpeg. Tiff had ik uit voorzorg al vermeden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Resolutie probleem

                        Probeer het eens bij dit fotolab http://www.profotonet.nl/content.asp?path=ovhh8td1

                        Ben benieuwd of je daar dezelfde foutmeldingen krijgt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Resolutie probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                          Het was een jpeg. Tiff had ik uit voorzorg al vermeden.
                          heb je al eens geprobeerd contact te hebben met de mensen van de website. De meeste hebben toch een helpfunctie en doorverwijzing naar contactemails.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Resolutie probleem

                            Bedankt voor al jullie hulp. Probleem is opgelost. Ik heb de bestelling nu gemaakt bij Hema ipv Kruidvat. Hier werkte zonder problemen de 350ppi jpeg (dus de eerste) .
                            Denk dat ik dan maar van leverancier verander.
                            Nogmaals bedankt.

                            Comment

                            Working...
                            X