Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAM geheugen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAM geheugen

    Vandaag wilde ik een paar foto's bewerken in PS. Sinds de laatste update van Windows 10 had ik het gevoel dat de pc iets trager geworden was. Ook bij het bewerken van foto's. Maar bij het opslaan als jpeg kreeg ik de opmerking dat opslaan niet mogelijk was wegens tekort aan RAM geheugen. Ik beschik over 8 gb ram. Is dat echt onvoldoende ? ik ben een redelijke leek in die dingen. Een vraag aan de firma die mijn ondersteunt (hard- en software) leerde dat ik mijn RAM maar voor 80 % gebruikte, en dus ruim genoeg had. Vraagt PS bij bepaalde bewerkingen soms pieken die daar over gaan ? Heeft iemand hier ervaring mee ? Eventueel ook over 'gedrags-wijzigingen' na de Windows-update ? Of moet ik proberen om Adobe te contacteren ? Ik kreeg op een bepaald moment ook een melding dat PS was vastgelopen en de vraag of ik een foutrapport wou versturen. Heb dat gedaan, maar nog geen reactie gekregen.

  • #2
    Re: RAM geheugen

    Zorg dat je scratch disks zijn toegewezen, Edit - Preferences - Scratch disk. Kies je snelste harde schijf of ssd die je hebt met voldoende plaats vrij. Als je RAM geheugen vol is dan wordt je harde schijf als RAM geheugen gebruikt. Dit is uiteraard langzamer dan echt RAM geheugen maar je kan verder in ieder geval.

    De laatste update van Windows 10 heeft weer van alles overhoop gegooid.
    Last edited by alex606; 21 mei 2018, 19:51.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: RAM geheugen

      Ik heb dit weekend net hetzelfde meegemaakt. Een update van windows 10 gemaakt en ik kan mijn raw bestanden niet meer omzetten in jpeg door tekort aan geheugen.. De uitleg van alex606 is chinees voor mij hoor. Was van plan om deze week een professionel op te zoeken.

      Comment


      • #4