Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAF bestanden z/w in PS en Bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAF bestanden z/w in PS en Bridge

    In de Topic 'Kleurbeheer en weergave' had ik nog iets ter aanvulling onder #7 gepost

    Nog iets ter aanvulling over een fotoviewer. Heb hier wel Adobe Bridge en beelden in raw of jpeg van de Nikon komen goed over maar de RAF bestanden
    van de Fuji XT2 zet hij om naar z/w. Ze worden in kleur geladen op de filmstrip en dan gaat de strip over naar z/w. Daar nog geen oplossing voor gevonden.


    Ondertussen een oplossing gevonden die ik wil meegeven voor die er mogelijk ook een probleem mee hebben.

    In Lightroom is bij de TAB Camerakalibratie het RAF bestand geladen bij Profiel als 'Adobe Standard'
    Uit de Fuji XT2 in mijn geval worden de foto's opgeslagen en dit is al van in het begin zo in de instelling met het Profiel 'Camera Provia/Standard'

    Ergens is er in de laatste update van Adobe CameraRaw iets mis gelopen waardoor dit profiel ergens niet geladen kan worden en daardoor is PS en Bridge in z/w overgezet wordt.

    Door nu in LR in de filmstrip de eerste foto het goede profiel terug in te laden en nadien de hele strip te selecteren en synchroniseren komt het nodige profiel terug in orde.
    Let wel bij het synchroniseren dat alle andere bewerking bij de instelling uit staan.
Working...
X