Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • programma

    ik wil graag men fotos bewerken.
    maar weet niet welk programma het beste is ik zou graag 1 programma willen hebben waar ik men foto's kan mee bewerken .
    Ook vb als ik een foto wil plaatsen op het net moet ik soms de pixels verlagen of verhogen. en graag ook als ik ze zwart wit wil of een schim of ...... ik denk dat ik veel vraag voor 1 programma zeker

  • #2
    Re: programma

    Dat is zeker niet te veel voor een programma als Photoshop, die heeft misschien wel honderden functies. Ik kan niet meer zonder dit programma en de standaard onder de fotobewerkingsprogramma's. Je gaat er wel tijd in moeten steken om het onder de knie te krijgen. Ik raad mensen altijd Kelbytraining aan, internet videolessen .
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: programma

      dank je en gewoon downloaden via net of best kopen in de winkel ?

      Comment


      • #4
        Re: programma

        Als je 1000€ teveel hebt mag je het kopen ...
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: programma

          amaaaaiiiii mmm dank je dan koop ik wel liever nog een lensje zenne hahhahahah

          Comment


          • #6
            Re: programma

            Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
            amaaaaiiiii mmm dank je dan koop ik wel liever nog een lensje zenne hahhahahah
            goe bezig jongens

            Comment


            • #7
              Re: programma

              Die studentversie is meestal nogal redelijk te doen qua prijs niet? in de range van 300-400 euro's ofzo? Nouja, illegaal beginnen is misschien niet de meest ideale manier van werken - communiceren?
              Wat nikon materiaal

              Comment


              • #8
                Re: programma

                en Elements is ook goed wanneer je er niet zo heel veel moet mee doen en veel........... goedkoper . Ik vermoed zo'n 100 € maar weet het niet zeker.

                Comment


                • #9
                  Re: programma

                  Hoe je het draait of keert, als je wilt doen, hetgene je daar allemaal beschrijft, kom je vroeg of laat toch uit bij Photoshop.
                  Neem een avondcursus en schaf je een student-versie aan (+/- 200 euro) als de volle pot betalen je te duur is.
                  Er zijn mensen die fantastisch veel uit Photoshop Elements kunnen halen (+/- 100 euro), maar dit prg heeft -uiteraard- z'n beperkingen tgo z'n grote broer.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: programma

                    de student-versie kun je niet zomaar aanschaffen, dan moet je kunnen bewijzen dat je een student bent die dit nodig heeft (dus dat je opleiding iets hiermee te maken heeft).
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment


                    • #11
                      Re: programma

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Hoe je het draait of keert, als je wilt doen, hetgene je daar allemaal beschrijft, kom je vroeg of laat toch uit bij Photoshop.
                      Neem een avondcursus en schaf je een student-versie aan (+/- 200 euro) als de volle pot betalen je te duur is.
                      Er zijn mensen die fantastisch veel uit Photoshop Elements kunnen halen (+/- 100 euro), maar dit prg heeft -uiteraard- z'n beperkingen tgo z'n grote broer.
                      Ik vraag me meer en meer af wat je met elements "niet" kan.

                      Ik werk zelf al een hele tijd met cs3-cs5, maar als ik zie/lees wat elements allemaal zou kunnen: maskers, aanpassingslagen, rawconversie,....zit er toch allemaal in(?).
                      Onlangs las ik nog een review dat elements blijkbaar zijn zwart-wit omzettingen had verbeterd waardoor dat ook niet meer echt moest onderdoen.

                      Voor fotografische toepassingen vraag ik me af of je niet al echt héél speciale dingen wil doen om niet meer mee te kunnen met elements (en dan nog, zelfs met cs5 kijk je soms ook nog naar niksoftware als mooie aanvulling, dus zelfs met cs5 kan je zeggen dat die tekort schiet voor sommige mensen met sommige wensen).

                      Voor meer grafische toepassingen zou het verschil misschien wel groter kunnen zijn...al spreek ik niet uit ervaring, maar ik hoor (lees) bij "Photoshop Creative" toch wel meer klachten van mensen die met elements de tutorials niet altijd mee kunnen doen.

                      Nogmaals, ik spreek niet uit ervaring, ik vraag me eerder af wat de grote verschillen voor fotografische toepassingen dan wel zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: programma

                        In dat verband kan dit wel eens interessant lectuur zijn:
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: programma

                          Een overzichtje van freeware fotobewerkingsprogramma's kan je op deze website vinden:

                          (scrollen tot "freeware programma's....")

                          Je moet er dus geen geld aan uitgeven, die programma's kan je gratis downloaden en gebruiken.

                          Ik gebruik zelf Photoshop Elements 9, kost zo'n 90 euro, en voor de meeste hobbyfotografen zit daar alles in wat ze nodig hebben.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: programma

                            Oorspronkelijk geplaatst door jimmy a Bekijk bericht
                            ik wil graag men fotos bewerken.
                            maar weet niet welk programma het beste is ik zou graag 1 programma willen hebben waar ik men foto's kan mee bewerken .
                            Ook vb als ik een foto wil plaatsen op het net moet ik soms de pixels verlagen of verhogen. en graag ook als ik ze zwart wit wil of een schim of ...... ik denk dat ik veel vraag voor 1 programma zeker
                            Om te beginnen kan ik je alvast het gratis programma Picasa van Google aanraden,of het gratis progreamma Photofiltre.

                            Comment


                            • #15
                              Re: programma

                              Als je niet wenst te 'investeren' in Photoshop dan vind je hier 15 alternatieven:
                              http://themetoday.com/2009/03/15-exc...-to-photoshop/

                              Comment

                              Working...
                              X