Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • programma

    hallo,

    na een cursus photoshop vorig jaar, sta ik nog niet veel verder.

    ik had op mijn oude (maar gecrashte) pc een leuk en eenvoudig programmatje staan, ik dacht dat het roxio was, waar ik voldoende kon mee doen en dat niet zo ingewikkeld is als photoshop.

    zijn er nog tips voor een eenvoudig bewerkingsprogramma (ik werk ook veel met picasa, maar da's dan net iets te beperkt)?? roxio had ik gewoon gecopieerd van een collega (maar die heeft het niet meer ofzo)

    wat wil ik kunnen: in feite ... mooie kaartjes maken, zeker dit jaar een communicant...
    of anders: iemand die me wat beter wegwijs kan maken met photoshop... of adobe indesign? ;-)

    tegenwoordig zie je zo mooie ontwerpjes, met 3 kleine fotootjes met een schoon kadertje errond, op een al dan niet foto-achtergrond... maar dat kan ik dus echt niet, helaas. ik wil dat kunnen.

  • #2
    Re: programma

    Photofiltre misschien, is alvast gratis en kan veel.

    Comment


    • #3
      Re: programma

      Gimp is een vereenvoudigde versie van photoshop, meer dan voldoende voor de meeste mensen, en volledig gratis

      Comment


      • #4
        Re: programma

        Photoshop lijkt uitdagend te zijn op eerste zicht maar volhouden is imo de boodschap.
        Ben er zelf pas 1,5 jaar geleden mee begonnen maar gaandeweg de basis geleerd; vooral door tutorials die ik op het internet vond en een paar boeken.

        Als je een pak geld wil uitsparen is er natuurlijk nog de "open-source" GIMP.
        Prachtig programma om foto's te bewerken en naast het feit dat het volledig gratis is draait het bovendien ook onder Ubuntu en andere Linux-varianten.

        Comment

        Working...
        X