Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Standaard Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

Ik werkte tot tevredenheid met ON 1 Photo RAW 2018. Nadat ik enkele dagen geleden de nieuwste update geïnstalleerd heb lijkt het wel of het programma totaal "instabiel" geworden is. Bij eenvoudige bewerkingen slaat de boel "op hol". Ook duurt het lang voordat een foto scherp afgebeeld wordt. Er is niet goed meer mee te weken. Bij controle bij de info van het programma wordt gezegd dat de alles correct geïnstalleerd is. Mijn vraag is of er meer gebruikers dit verhaal herkennen en of zij een oplossing weten. Zou er ook een downgrade uitgevoerd kunnen worden?
    Bij voorbaat dank voor uw reactie. fiv

Standaard Re: Problemen ON 1 Photo RAW 2018 nieuwste update

Er is een downgrade, ik moet even de Plus discussion fora aflopen, maar ik kom er op terug.
    Ze lossen het wel op ook hoor, even geduld.
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    van 8mm tot 400mm (en 1.4 extender)
    WWW FB Flickr

Dag Lieven. Bedankt voor de reactie. Ik zie met belangstelling naar uw vervolgbericht uit. fiv

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fiv Bekijk bericht
    Dag Lieven. Bedankt voor de reactie. Ik zie met belangstelling naar uw vervolgbericht uit. fiv
    Volgens wat ik lees kan support jou wel een link bezorgen.
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

er is van 2018.5 reeds een fix uitgebracht kijk mss ff na of je deze wel hebt
    v12.5.1.5571

ik heb nog een paar kleine issues maar het werkt nu wel pak beter
    alleen heb ik terug een clean install moeten doen eer alles deftig werkte (standalone op osx)
    Sony a7III | Sony 24-105 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2

Vraag: Wat is een clean install? Programma wissen en opnieuw installeren? Maar als je dat doet zijn dan niet al je sleutelwoorden enz. gewist? Bijvoorbaar dank voor uw antwoord. fiv

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fiv Bekijk bericht
    Vraag: Wat is een clean install? Programma wissen en opnieuw installeren? Maar als je dat doet zijn dan niet al je sleutelwoorden enz. gewist? Bijvoorbaar dank voor uw antwoord. fiv
    Een terechte vraag.
    ON1 spaart alles in een sidecar (elk bestand krijgt een bestand met gegevens/bewerkingen etc.) die worden nadien weer ingelezen.
    Geen probleem normaal gezien.
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Een terechte vraag.
    ON1 spaart alles in een sidecar (elk bestand krijgt een bestand met gegevens/bewerkingen etc.) die worden nadien weer ingelezen.
    Maar moet je niet daarom dit hebben aangevinkt in je Voorkeuren?

BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Maar moet je niet daarom dit hebben aangevinkt in je Voorkeuren?

Staat default aan.
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Een terechte vraag.
    Wijzigingen worden default toch niet in sidecars opgeslagen maar in een database.
    Enkel als je "Save on1 sidecar ....." aanvinkt worden wijzigingen in sidecars.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    Wijzigingen worden default toch niet in sidecars opgeslagen maar in een database.
    Enkel als je "Save on1 sidecar ....." aanvinkt worden wijzigingen in sidecars.
    Welk deel van het staat standaard aan heb je niet verstaan?
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Post #9 schrijf je dat "Save on1 sidecar ....." default aanstaat, dat is volgens mij niet zo of on1 RAW
    zou een uitzondering op de regel moeten zijn wat ik zeer sterk betwijfel.
    Wijzigingen die je maakt aan een foto worden normaal in een dB opgeslagen niet in sidecars, gebruik
    van sidecars is optioneel.

Post #9 schrijf je dat "Save on1 sidecar ....." default aanstaat, dat is volgens mij niet zo of on1 RAW
    zou een uitzondering op de regel moeten zijn wat ik zeer sterk betwijfel.
    Wijzigingen die je maakt aan een foto worden normaal in een dB opgeslagen niet in sidecars, gebruik
    van sidecars is optioneel.
    Bij de eerste import zag ik alle side-cars verschijnen. Nu tevreden?
    Gebruik je ON1 en heb jij het moeten aan zetten?
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Dat klopt: ik heb het nooit moeten aanzetten. Ik werk nog wel met v. 2017.7. Maar ik dacht dat er naast de sidecars ook nog een database was.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

@fiv
    Ik heb eveneens problemen gehad na de laatste upgrade. Bij het wegschrijven van de PSD liep hij vast in een oneindige lus tot uitschakelen van het prg via taakmanager. Bovendien werden alle lagen tot 1 composite laag gemaakt. Maar nu schijnt alles normaal te functioneren zonder verder bijkomende update.
    @Lieven Lema
    Inderdaad bij de laatste versie schijnt die sidecar standaard aan te staan.

mvg,
    Patric

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Dat klopt: ik heb het nooit moeten aanzetten. Ik werk nog wel met v. 2017.7. Maar ik dacht dat er naast de sidecars ook nog een database was.
    Die is er zeker, bij elke upgrade wordt die netjes overgenomen. Tot en met de laatste versie waar ik mee werk. (geen cijfers, morgen is dat misschien al anders).
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Die is er zeker, bij elke upgrade wordt die netjes overgenomen. Tot en met de laatste versie waar ik mee werk. (geen cijfers, morgen is dat misschien al anders).
    Klopt, heb on1Raw geinstalleerd en dat flagje voor sidecars staat default aan, sorry voor de verwarring.

Vind niet terug hoe je een back-up kunt maken van je dB (library), waarschijnlijk is dit nog in ontwikkelings phase en daarom voorlopig sidecars.
    Met sidecars kun je niet je albums en andere wijzigingen, buiten edit en metadata veranderingen, restoren. Is de
    reden dat andere RAW-converters, sinds meer dan 10 jaar, gebruik maken van library's als back-up.

Klopt, heb on1Raw geinstalleerd en dat flagje voor sidecars staat default aan, sorry voor de verwarring.

Vind niet terug hoe je een back-up kunt maken van je dB (library), waarschijnlijk is dit nog in ontwikkelings phase en daarom voorlopig sidecars.
    Met sidecars kun je niet je albums en andere wijzigingen, buiten edit en metadata veranderingen, restoren. Is de
    reden dat andere RAW-converters, sinds meer dan 10 jaar, gebruik maken van library's als back-up.
    Dit is wat ik vrij snel als antwoord gekregen heb als ON1 + member:

You cannot back up the database. The best you can do is make sure sidecar files are enabled and then backup the directory where your photos are kept.

Sidecar files hold all your edit info and reside in the same directory as the edited photo’s. They will have a .0n1 extension.

See Preferences in the user guide starting on page 20, page 22 discusses sidecar files.
    To access the user guide click on Help top left of the menu bar on this screen and select user guides.

Een andere aanpak dus, waarom gewoon doen als het simpeler kan. We moeten tenslotte niet altijd Adobe blijven volgen.
    Fuji X-Pro1 - X-Pro2
    WWW FB Flickr

Een andere aanpak dus, waarom gewoon doen als het simpeler kan. We moeten tenslotte niet altijd Adobe blijven volgen.
    Adobe gebruikte het systeem met sidecars al van in de jaren stillekes en misschien nog (ACR ?)
    Omdat sidecars niet geschikt zijn voor het beheren van foto’s zijn de meer geavanceerde RAW-converters (Capture one, LR …….)
    gebruik gaan maken van een systeem met centrale dB.
    ON1-RAW doet in principe hetzelfde maar zonder mogelijkheid back-up te maken vd dB. Daarom is het momenteel nog nodig om
    sidecars te gebruiken, tenminste als je back-up van je wijzigingen wil maken. Maar van zodra on1 er in slaagt de dB te back-uppen worden sidecars overbodig.
    https://www.on1.com/products/photo-r...ation-utility/

die sidecars zijn alleen de aanpassingen op je fotos
    de rest alle settings van je applicatie en import van presets etc ben je kwijt er is ook geen manier om te exporteren en te backup-en
    er is ergens een forum post op on1 waar opstaat welke bestanden je backup-en
    Sony a7III | Sony 24-105 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2

Soortgelijke discussies

1. [Showcase] Photo-Days met BD 2018 II
    Door Patricske in forum Workshop - Evenement Foto's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 maart 2018, 16:52
  2. [Showcase] Photo-Days met BD 2018
    Door Patricske in forum Workshop - Evenement Foto's
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 12 maart 2018, 13:59

Regels voor berichten