Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

    Hallo allemaal,
    Kan er iemand mij helpen met lightroom 3.6.Ik heb een Alpha A57-camera gekocht en als ik fotos wil opladen in raw, krijg ik een foutmelding in lightroom, onbekend toestel en onbekend raw bestand, en kan ze niet opladen. Met mijn vorige sonyA100 heb ik nooit last gehad
    Ik heb zelf al op adobe site gezocht, maar kan geen oplossing vinden.
    Alvast bedankt en hopelijk weet iemand een oplossing voor mij.
    grts Michéle

  • #2
    Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

    Een update naar een nieuwere ACR doen door de updatefunktie van LR te gebruiken.

    Maar je kan pech hebben en dan zal de A57 niet meer ondersteund worden door LR 3.x en dan zal over moeten schakelen naar LR 4 of alles eerst met de DNG converter omzetten naar DNG's en die dan in LR 3.2 laden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

      Camera RAW updaten?

      Comment


      • #4
        Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

        nee,niet de camera ,maar natuurlijk lightroom, het gaat om bepaald nr zoals 6.7 moet ik hebben om mijn sony te kunnen gebruiken in raw met deze versie van lightroom.

        Comment


        • #5
          Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

          Had hetzelfde probleem met mijn D800 .... dan maar een nieuwe LR4 aangeschaft ... probleem opgelost ...

          Comment


          • #6
            Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

            Bij lightroom moet je het volledige programma updaten om de nieuwe ACR te gebruiken. Dus enkel een plugin zoals bij Photoshop is niet voldoende.
            Voor de Sony A-57 heb je min. ACR 6.7 nodig (dus voor Photoshop CS 5).

            Voor lightroom was versie 3.6 de versie die overeen kwam met ACR 6.6. Voor zover ik weet is er nog geen 3.7 versie uitgebracht. Hopelijk komt die nog, want anders ben je quasi verplicht om over te stappen naar LR 4.0... (die bevat ACR 7.0). Maar omdat de lightroom versie normaal op hetzelfde ogenblik uitkomt als de nieuwe ACR, vrees ik dat je pech zal hebben...
            Last edited by polleke_cgc; 14 mei 2012, 20:51.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: problemen met lightroom met m'n nieuwe sony

              hallo allemaal, alvast bedankt voor de reacties, denk het beste LR 4 aanschaffen dus hé.
              Bedankt voor de moeite grts michéle

              Comment

              Working...
              X