Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Printers

Standaard Printers

Ik heb ooit de vraag gesteld of iemand ervaring heeft met de S-printers van Canon, die alvast het voordeel hebben dat ze 5 afzonderlijke inktcartridges hebben, zodat ge niet na 5 bladen foto's van een blauwe geschelpte in matrozenpak aan de zee alles moet vervangen omdat het blauw op is.
    Testaankoop geeft die beste koop, zelfs die van 20.000 frank.
    En dat is toch een investering waarmee ge toch al zeer veel foto's moet printen vooraleer ge goedkoper werkt dan met een printservice?
    Of is de kawilteit van een eigen goede printer altijd beter?

Standaard

Heb zelf geen printservice ervaring maar de resultaten die ik gezien heb zijn uitstekend. Vooral het papier van de centrales is beter. Het enige voordeel van een printer is de snelheid, printen en vasthouden.
    Die gescheiden kleuren bieden overigens geen voordeel. Ik heb al vele cartridges opgebruikt met mijn epson 1270 en alle kleuren zijn steeds gelijktijdig leeg. dat is in een gerenommeerd blad ook vergeleken en is alleen interessant voor bedrijven ed die bvb veel documenten met logo's in 1 kleur drukken. Kleurenfoto's gebruiken (gemiddeld genomen)vrijwel alle kleuren gelijkmatig.
    Bovendien geloof ik niet dat ge ooit goedkoper kunt zijn met eigen printer. Een matte foto kost bij m'n epson 14.25 materiaalkost en voor 15 fr hebt ge een glanzende bij de fotoservice.

Soortgelijke discussies

1. Pixma printers nog steeds aanrader??
    Door Dionysos in forum Accessoires
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 29 augustus 2005, 14:30
  2. hp photosmart printers
    Door arnevt in forum Ter Zake
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 augustus 2003, 07:53
  3. Canon printers: S520x vs I550
    Door DaVa in forum Algemeen
    Reacties: 1