Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printen via Photoshop CS 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printen via Photoshop CS 5

    Bestaat er een mogelijkheid om via Photoshop CS 5 een afdruk te laten maken van allemaal dezelfde kleine foto´s... zoals vb. een reeks van "pasfoto´s"?
    Vergelijk het met een etikettenprint... 5 foto´s breed en 6 of 8 in de lengte...
    Moet ik een leeg blad aanmaken en telkens de foto´s via copy/paste invoegen en uitlijnen.... is er een "snelle" methode?
    Dank aan iedereen die me kan en wil helpen

  • #2
    Re: Printen via Photoshop CS 5

    yep : die is er, maar het werkt via bridge...
    Selecteer de foto's die je wil weergeven, klik rechts op uitvoer, daaronder in de lijst bv. op contactblad 5x8 en op pdf.
    Uiteraard kan je ook nog tekst toevoegen.
    Daarmee kan je dan een pdf aanmaken als contactblad met die verschillende kleine foto's. Je kan er ook een "webgalerie" (HTML) van maken.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Printen via Photoshop CS 5

      Merci Polleke ! Ene mens moet het maar weten he?
      Kun je me misschien ook nog zeggen of het mogelijk is om bv. 20 dezelfde fotookes op één en hetzelfde blad te krijgen...zo het etikettenprincipe begrijp je?
      Alvast bedankt.
      Danny

      Comment


      • #4
        Re: Printen via Photoshop CS 5

        Met Contact Sheet krijg ik maar één fotootje te zien als ik maar eentje geselecteerd heb in Bridge. De optie Picture Package biedt meer mogelijkheden, dunkt me:

        en


        Je zult er wat mee moeten spelen, denk ik. Ik zie alleen maar Engelse maten.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Printen via Photoshop CS 5

          Je hoeft niet noodzakelijk vanuit Bridge werken om dit te bekomen....je kan ook gewoon in Photoshop via "file"-"automate" naar "contact sheet" en "picture package" geraken.

          Aanpassing ; Sorry...blijkbaar zitten beide opties niet langer onder CS5...tenzij je ze download en installeert via een plug-in.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 31 december 2011, 10:54.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Printen via Photoshop CS 5

            Dank U wel iedereen !
            Ik heb jammer genoeg slechts de gewone versie van CS5, niet de Extension versie... waarschijnlijk daarom dat ik geen "tools" tabblad heb....
            Heb net een update gedaan in de hoop dat ... maar niks. Toch bedankt voor de moeite om op mijn vraag te reageren.
            Prettig eindejaar !
            Danny

            Comment


            • #7
              Re: Printen via Photoshop CS 5

              1) Ik heb ook geen extended versie van CS5. Tools vind je in Bridge, niet in Photoshop

              2) En zoals RUPSELKOPKE suggereert: vanuit Photoshop?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Printen via Photoshop CS 5

                GEVONDEN !!
                Via Adobe de additional plugins gedownload en geinstalleerd.... werkt perfect !
                Bedankt iedereen voor jullie hulp
                Danny

                Comment


                • #9
                  Re: Printen via Photoshop CS 5

                  Aha! Daar zat 't 'm! Jij ook dank om dit te melden.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X