Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Presentatie brengen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Presentatie brengen...

    Beste,
    Als ik een presentatie maak met mijn Photoshop-Elements programma, en het op een stik opsla? Kan ik deze dan ook laten afspelen op een andere pc? Met een beamer, op groot scherm? (Toeristische avond) Of is het beter om de presentatie te maken in Power Point?
    Graag wat raad...

    Bedankt op voorhand
    Mar.

  • #2
    Re: Presentatie brengen...

    Je moet de presentatie uiteraard in een formaat afleveren dat zelfstandig (dus zonder dat PS Elements, of PowerPoint) kan gespeeld worden. Op Mac zou ik dat bv omzetten naar een Quicktime filmpje, maar voor PC (ik neem aan dat jij Windows gebruikt) weet ik het zo niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Presentatie brengen...

      Inderdaad Windows, Nu weet ik nog niets... Toch bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Presentatie brengen...

        Heb geen ervaring met PS-el.Ook al enkele jaren geen presentaties meer gedaan,maar vroeger wel.Ik gebruikte altijd PowerPoint presentaties;op usb-stick.
        Je moet wel opletten dat de pc die je dan gebruikt je PP vlot kan lezen.Vnl. in parochiezalen en zaken vandienaard,kun je soms nogal rare zaken tegen komen.
        Best je eigen laptop meenemen in geval dat,testen geruime tijd voor je begint,en zeker niet vergeten een verlengkabel en stekkerdoos mee te nemen.Want dat hebben ze meestal niet als je het nodig hebt.
        Hangt er vanaf natuurlijk waar je moet optreden.
        (Vroeger in de diatijd,nam ik altijd mijn eigen projector mee met reservelamp,voor het geval hun eigen ding niet marcheerde,of de laders niet goed doorgevoerd werden etc.)
        Je moet eigenlijk wat voorbereid zijn op alle mogelijke calamiteiten.

        Comment


        • #5
          Re: Presentatie brengen...

          Van Harte bedankt,
          Inderdaad, Ik heb het al voor gehad, toen ik een presentatie op een DVD had gebrand, Pech... Een pc die mijn DVD niet kon openen.

          Comment


          • #6
            Re: Presentatie brengen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Mar.Van Esbroeck Bekijk bericht
            Beste,
            Als ik een presentatie maak met mijn Photoshop-Elements programma, en het op een stik opsla? Kan ik deze dan ook laten afspelen op een andere pc? Met een beamer, op groot scherm? (Toeristische avond) Of is het beter om de presentatie te maken in Power Point?
            Graag wat raad...

            Bedankt op voorhand
            Mar.
            Met Elements kun je de presentatie exporteren, er wordt dan een videobestand van gemaakt.

            De uitleg is te vinden bij adobe --> presentaties maken

            Comment


            • #7
              Re: Presentatie brengen...

              Mijn vroegere ervaring met Premiere elements,was dat de beelden er softer uitkwamen.Nu waarschijnlijk verbeterd,maar toen een reden om dat niet meer te gebruiken.
              Ben dat toen met verschillende programma's tegen gekomen,in de hoop er toch een deftig te vinden.Maar alles wat een filmpje maakte,boette in aan scherpte.
              Maar je kunt altijd proberen.Laat eens weten of de scherpte van de beelden OK is.

              Comment


              • #8
                Re: Presentatie brengen...

                Je kunt presentatie toch opslaan in PDF, jaar en dag de standaard en geen kwaliteitsverlies. En iedereen heeft wel een pdf lezer op zijn PC staan.
                www.polartha.com

                Comment


                • #9
                  Re: Presentatie brengen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                  Je kunt presentatie toch opslaan in PDF, jaar en dag de standaard en geen kwaliteitsverlies. En iedereen heeft wel een pdf lezer op zijn PC staan.
                  Klopt, maar het beperkt je in de mogelijkheden van de presentatie.
                  vb; pan- en zoomeffecten zijn niet zichtbaar in een PDF-bestand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Presentatie brengen...

                    Oké bedankt iedereen. Ik heb een presentatie gemaakt met Wondows Movie maker. En opgeslagen op stik in mp 4 bestand. Maar het pannen heb ik er uit gelaten
                    Omdat ik dan schemer verkreeg.
                    Op pc scherm lijkt het oké. Maar ik weet niet wat het gaat geven op groot scherm. Weet iemand of het dan nog redelijk scherp zou zijn.?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Presentatie brengen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mar.Van Esbroeck Bekijk bericht
                      .../
                      Op pc scherm lijkt het oké. Maar ik weet niet wat het gaat geven op groot scherm. Weet iemand of het dan nog redelijk scherp zou zijn.?
                      Dat zal vooral afhangen van het scherm zelf.
                      Als het een beamer is met lage resolutie, dan zal het minder scherp zijn.
                      Maar dat zal wel meevallen.
                      Zeker niet te dicht bij gaan staan om te beoordelen ;-)


                      --
                      mlap.
                      T.T.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Presentatie brengen...

                        Iedereen bedankt...

                        Comment

                        Working...
                        X