Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prachtige foto, maar toch hulp nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prachtige foto, maar toch hulp nodig

    Jammer genoeg ben ik niet handig genoeg maar velen onder jullie waarschijnlijk wel. Ik zou van deze foto eigenlijk onze twee kindjes alleen willen hebben, ze staan er eens alle twee prachtig op.
    We willen de oma's verrassen met een foto van hun 2 oogappels.
    Alvast bedankt voor de hulp

    Edit mod JLP: De foto voldoet niet aan de forumregels voor wat betreft de afmetingen en bestandsgrootte (max 900 pixes breed en hoog en maximaal 200kB bestandsgrootte is toegestaan) en is daarom achter deze link gezet.
    Last edited by JLP; 27 november 2006, 22:01.

  • #2
    Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

    euh, is
    1. de maximum grootte tegenwoordig niet automatisch geresized? en is
    2. de 200kb grens niet verlegd naar 400kb?

    3 - Bestandsgrootte foto's
    Op algemeen verzoek gaan we de grens voor de bestandsgrootte van foto's optrekken naar 400 Kb per foto. Dit moet een betere kwaliteit waarborgen én geeft onze moderatoren wat minder werk.
    OPGELET! We behouden de grens van 200Kb als een zekere norm. Het overgrote deel van de foto's zal geen zichtbare kwaliteitsverschillen geven. Enkel zeer gedetailleerde foto's hebben baat bij een grotere bestandsgrootte (lees: beter verhouding kwaliteit/compressie JPEG). We vragen de forumleden een zekere realiteitszin op dat vlak.

    4 - Automatische resize foto's
    Een nieuwe plugin zal in gebruik genomen worden om té grote foto's (meer dan 900 pixels breedte of hoogte) te resizen. Foto's die te groot zijn krijgen dan een gele aanklikbare balk boven de foto met de melding dat de foto aangepast werd. Na aanklikken kan de foto in zijn originele grootte bekeken worden.
    Let op! Dit mag ieder topicstarter aanzien als een waarschuwing dat er wat mis is met de getoonde foto. Er werd immers veel onbewust te groot gepost, nu moet het duidelijk zijn dat er iets moet aangepast worden door de topicstarter. Het is dan ook niet de bedoeling dat al die gele balkjes blijven staan en effectief gebruikt worden! Niet alleen geeft de resize een veel lage kwaliteit, de foto's moeten toch in één "normaal" scherm te zien zijn en dat is met 900 x 900 pixels ruim voldoende.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door michtien Bekijk bericht
      Ik zou van deze foto eigenlijk onze twee kindjes alleen willen hebben, ze staan er eens alle twee prachtig op.
      We willen de oma's verrassen met een foto van hun 2 oogappels.
      Heu... zonder mama dus .

      Maniac kan dat misschien maar zou je niet liever een foto geven mét mama erbij? Mij lijkt het onbegonnen werk.

      Comment


      • #4
        Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Heu... zonder mama dus .

        Maniac kan dat misschien maar zou je niet liever een foto geven mét mama erbij? Mij lijkt het onbegonnen werk.
        Heb hierbij zelfde gedachte, maar wou schoonmama niet tegen de borst stoten.
        Ikzelf vind het triotje prima en zou het met liefde omkaderen.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

          Ik heb toch een poging gedaan. Ik vermoed dat je iets wilt in deze zin:



          Het haar van het meisje is zeker nog niet perfect maar gezien de moeilijke achtergrond waarin het gemengd is vond ik dit reeds toonbaar. Met nog (veel) meer geduld zou je het zeker nog beter kunnen. Deze foto is geresized naar 900 pixels maar ik heb hier dezelfde versie direct om af te drukken in 10x15 cm formaat op de volle resolutie van 300 dpi wat de ideale waarde is voor dit formaat. Merkop dat ik de witte randen heb toegevoegd om aan 300 dpi te komen.

          Dan toch maar even upsize uitgevoerd en geconverteerd om terug 300 dpi te bekomen maar zonder witte rand. Achteraf gezien zou dit eveneens een mooie afdruk toelaten:



          Mocht je bezwaar hebben tegen deze directe foto, laat het weten ik kan ze zo verwijderen. Je kunt ze ook zien in mijn inbox op pbase:




          ps: Ik kan je altijd de printversie in 300 dpi opsturen indien je dat wenst. Wel dan zeggen welke versie je liefst hebt, met of zonder witte rand.
          Frans.
          Last edited by frans_vdm; 28 november 2006, 10:56.

          Comment


          • #6
            Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

            Geslaagde uitsnede Frans, maar je bent een stukje vergeten

            Comment


            • #7
              Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
              Geslaagde uitsnede Frans, maar je bent een stukje vergeten
              Hum... idd, was me niet opgevallen. Maar het ziet er ook een moeilijk stukje uit, vooral rond het haar.
              De linkerkant van het haar van het meisje moet ook beter kunnen. Maarja dan moet je iets meer geduld opbrengen.

              Frans

              Comment


              • #8
                Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                Jongens, voor jullie is het misschien niet perfect maar ik vind het al fenomenaal wat Frans heeft klaar gekregen. Hartelijk dank ervoor. Zou het ook willen kunnen maar helaas

                Je mag mij altijd de printversie doorsturen. Nogmaals heel erg bedankt!!!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door michtien Bekijk bericht
                  Jongens, voor jullie is het misschien niet perfect maar ik vind het al fenomenaal wat Frans heeft klaar gekregen. Hartelijk dank ervoor. Zou het ook willen kunnen maar helaas

                  Je mag mij altijd de printversie doorsturen. Nogmaals heel erg bedankt!!!!!!
                  Kun je mij uw email adres even doorsturen via een PM want dit heb ik niet en via BD is je email niet geactiveerd!

                  Ik stuur je direct ook een PM met mijn email-adres beide files zijn elk ongeveer 820Kb op beste jpg kwaliteit.

                  Frans

                  Comment


                  • #10
                    Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                    Michtien, deze workshop is ingewikkeld maar wel handig voor dit soort problemen: http://www.russellbrown.com/images/t...cedMasking.mov Ik ben geen fan van de stem van Russel Brown maar ja... het resultaat is mooi.

                    Groet,
                    Damiaan.
                    Groetjes, Damiaan.
                    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                    Comment


                    • #11
                      Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                      Hierbij mijn versie.
                      Geef maar een seintje (PM) als ik je de grote versie moet doorsturen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                        Jep....Deze is stukken beter, nu ik dit ziet had ik de achtergrond idd beter aangepast met de achtergrond kleur rond de fijne haartjes zoals stefken hier gedaan heeft. Daardoor moet je niet zitten ziften om alles terug te halen.....

                        Voila, weer een detail bijgeleerd om efficienter en beter te werken.

                        Prachtig gedaan Stefken!

                        Frans.

                        Comment


                        • #13
                          Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
                          Hierbij mijn versie.
                          Geef maar een seintje (PM) als ik je de grote versie moet doorsturen.


                          Schitterend gedetoureerd Stefken
                          met welke tool(s) in PS detoureer jij ????

                          Comment


                          • #14
                            Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                            De manuele manier werkt meestal het best (tenzij voor geometrische zaken waar je vb de pen tool kan gebruiken).

                            Voornaamste vind ik dat je een masker gebruikt omdat je daar heel wat technieken kan op toepassen en ook altijd kan bijtunen.

                            De meeste evidente zaken zijn gewoon manueel met de brush in het masker getekend/lasso tool bij selectie ; De moeilijkheid ligt natuurlijk in die losse haartjes. Daar heb ik de techniek van Rusell brown gebruikt die je hierboven vind.
                            De losse haartjes zien er beter uit in de grote versie. Hier zijn ze door de verkleining en verscherping wat ruwer geworden.
                            Maar het blijft zowat de moeilijkste selectietaak.

                            Daarnaast kan je nog een aantal filters op uw mask loslaten zoals gaussian blur of overige > maximum of minimum waarmee je uw mask heel minitieus kan inkrimpen of vergroten.
                            Last edited by PSG; 1 december 2006, 15:10.

                            Comment


                            • #15
                              Re: prachtige foto, maar toch hulp nodig

                              Mooi gedaan Stefken! Inderdaad voor die losse haren is de Russel techniek goed toe te passen. Greetings!

                              Edit: Stefken, hoe maak je die mooie achtergrond? Is dat van een bestaande luchtfoto of anders?
                              Last edited by DamnSharp; 5 december 2006, 11:50.
                              Groetjes, Damiaan.
                              Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                              Comment

                              Working...
                              X