Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    nog eens een speeltje van mij se.....

    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Da's ook een mooie, hoor!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        dank je
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Bedankt!

          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          Kiwiaa: Inderdaad heel erg mooi gedaan zeg

          Snap niet hoe jullie allemaal zo'n fantasy dingen kunnen maken. Vind het er super uitzien, maar hoe je zo'n hele omgeving tevoorschijn tovert... ??

          Allemaal brushes of ook een hoop foto's met elkaar gemixt?
          Ik heb voor het water (druppeltjes die uit haar hand vallen en de rimpeling) een brush gebruikt, de achtegrond is een samenstelling van 4 foto's.

          Eigenlijk is het gewoon een kwestie van blijven uitproberen voor mij, meestal maak ik op voorhand eerst enkele schetsen voor de compositie, in dit geval niet omdat het vrij simpel is.

          Om het uit te leggen in 2 - 3 woorden is niet simpel, zoals jvs al zei, maar de stappen die ik doorloop zijn:
          1. concept schetsen
          2. geschikte foto's bij elkaar plaatsen
          3. foto's op elkaar afstemmen
          - onderwerp(en) (kindje, dame, paard, ...) gum ik meestal gewoon uit, tijdrovend maar ben niet zo handig met masks etc.
          - daarna kijken vanwaar het licht komt (verwerk ik ook al wel in de schets) en wat voor licht het is (bv ondergaande zon, lantaarnpaal, invallend zonlicht, etc.) en op basis daarvan en van de sfeer die ik wil bereiken bepaal ik een kleurschema en stem ik de kleuren op elkaar af. Dit doe ik voornamelijk met color adjustment layers, levels, brightness/contrast en ik teken er ook heel veel bij, de lichtinval in dit geval heb ik bijv zacht gehouden door achter het kindje met een grote ronde brush een witte plek te tekenen en deze op soft light te zetten (layer mode) en ja zo werk ik eraan tot het helemaal goed zit! Heel veel van photoshop ken ik niet, ik denk dat ik veel dingen met 5 layers doe wat je ook wle met 1 layer kan doen ... maar in principe is het dus niet zo moeilijk

          Op deviantart heb je veel manipulatietutorials, ik heb zelf ook wel eens eentje in word gemaakt (doelgroep 12-15 jarigen dus erg simpel uitgelegd) dus moest je geïnteresseerd zijn, wil ik het altijd wel eens doorsturen!
          Last edited by Kiwiaa; 25 mei 2011, 13:41.
          Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
          Mijn foto's van paarden vind je hier

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Dank voor de bijkomende uitleg. Nu qua foto's: allemaal eigen materiaal, of een mix van beide. Ik neem aan dat het hoofdonderwerp (het kind hier) zeker een eigen foto is.
            Ik houd me aanbevolen om je tutorial te ontvangen. Ik stuur je een PB met mijn email adres. Alvast dank.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Dank voor de bijkomende uitleg. Nu qua foto's: allemaal eigen materiaal, of een mix van beide. Ik neem aan dat het hoofdonderwerp (het kind hier) zeker een eigen foto is.
              Ik houd me aanbevolen om je tutorial te ontvangen. Ik stuur je een PB met mijn email adres. Alvast dank.
              Nu nog een mix van beide, (gebruik wel altijd stock) maar ik zoek op termijn over te stappen naar volledig m'n eigen werk, dat is eigenlijk een van de redenen waarom ik begonnen ben met fotografie
              Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
              Mijn foto's van paarden vind je hier

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                Heel veel van photoshop ken ik niet.
                Lof voor je bescheidenheid, maar weinigen zullen het je nadoen.

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Amai bescheidenheid siert een mens...Ik zou toch eens ook moeten gaan CS lessen volgen..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                    ../..

                    Op deviantart heb je veel manipulatietutorials, ik heb zelf ook wel eens eentje in word gemaakt (doelgroep 12-15 jarigen dus erg simpel uitgelegd) dus moest je geïnteresseerd zijn, wil ik het altijd wel eens doorsturen!
                    Hey Kiwiaa, ik stuur je ook m'n gegevens door via PB. Mijn dochter van 11 is enorm geïnteresseerd in foto(bewerking) en ik probeer het met duidelijke, goeie leercurve en snel zichtbaar resultaat te stimuleren. Deze zijn (in het Nederlands) niet zo simpel te vinden. We werken met GIMP, maar dan probeer ik hem wel om te zetten (en kan er zo misschien anderen een plezier mee doen - met jou goedkeuring)
                    Je tut lijkt mij dus erg

                    Grtn,
                    €*
                    D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                      Fiebe, mooi samengevoegd, ziet er echt goed uit!
                      Vinnydiezel, vind het nog wel een leuk effect geven, vooral hoe het vuur uit mekaar spat, past er goed bij

                      Nog eens een werkje van mij, nooooit geweten dat kleine kindjes zo erg met mijn voeten konden spelen de foto maken was niks maar 't manippen achteraf

                      http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._7302384_n.jpg
                      Proficiat met je HOF weer eens uit de extreme hoek
                      Groetjes
                      Renée
                      Last edited by LesC; 18 augustus 2011, 09:25. Reden: Foto uit quote gehaald, geen herhaling!

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        [Mod-LesC]Mijn welgemeende gelukwensen aan Kiwiaa!
                        Blij dat er af en toe ook uit deze draad een selectie gemaakt wordt!
                        We moeten er wel voor waken dat wij liefst eigen foto's gebruiken. Zeker het hoofdonderwerp is bij voorkeur een eigen foto. Is dat niet het geval, moet je zeker zorgen dat je met alle voorwaarden (qua copyright e.d.) in orde bent. Hier op het forum posten is één zaak, geselecteerd worden voor de Hall of Fame al iets anders, maar gepubliceerd worden in het Book of Fame (en in principe krijg je als HoF laureaat daartoe een uitnodiging) gaat toch net één stap verder.[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Awel ik ben blij dat deze draad bestaat. Proficiat hoor met die prachtige hof.
                          En het is niet de eerste en ook niet de laatste.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Wow, dit was wel het laatste dat ik had verwacht
                            Dankuwel

                            De achtergrond die ik heb gebruikt was iig 'unrestricted stock' maar ik ga de persoon in kwestie wel contacteren, ook de anderen van wie ik stock heb gebruikt, krijgen een mail van me (daar stond geen info over bij de foto's, enkel 'stock') En ja, dan zie ik wel, als er iemand bezwaar tegen heeft heb ik pech
                            Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
                            Mijn foto's van paarden vind je hier

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Proficiat met je HoF!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                              De achtergrond die ik heb gebruikt was iig 'unrestricted stock' maar ik ga de persoon in kwestie wel contacteren, ook de anderen van wie ik stock heb gebruikt, krijgen een mail van me (daar stond geen info over bij de foto's, enkel 'stock') En ja, dan zie ik wel, als er iemand bezwaar tegen heeft heb ik pech
                              Let op met "stock" ... het kan zijn dat de beelden "gratis" ter beschikking gesteld worden voor persoonlijk gebruik, maar zodra je deze (ook als fragment) gebruikt in een nieuw beeld moet je steeds de auteur vermelden. Tenzij je natuurlijk een bewijs hebt dat je de rechten gekocht hebt.
                              www.fotofolio.be

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                                Proficiat met je HoF!



                                Let op met "stock" ... het kan zijn dat de beelden "gratis" ter beschikking gesteld worden voor persoonlijk gebruik, maar zodra je deze (ook als fragment) gebruikt in een nieuw beeld moet je steeds de auteur vermelden. Tenzij je natuurlijk een bewijs hebt dat je de rechten gekocht hebt.
                                danku en ehm over't algemeen heb ik er goede ervaringen mee, dus ik zal zien wat ze ervan zeggen ?
                                Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
                                Mijn foto's van paarden vind je hier

                                Comment

                                Working...
                                X