Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop linealen of rulers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop linealen of rulers

    In PS CS5 kon ik de linealen zichtbaar maken, en die bleven dan ook zichtbaar zelfs wanneer er geen foto open stond in Photoshop.
    Maw gewoon bij het openen van PS stonden de linealen reeds zichtbaar.

    In CS6 kan ik enkel de linealen of rulers zichbaar maken wanneer er ook een foto open staat. Bij het afsluiten en daarna terug openen van PS zijn ze weer verdwenen.
    Je kan in View zelfs de rulers niet aanklikken wanneer er geen foto open staat.

    Misschien is het inderdaad niet meer mogelijk ?

  • #2
    Re: Photoshop linealen of rulers

    ik heb cs5 en hier verdwijnen linealen bij afsluiten van de foto

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop linealen of rulers

      Was mij nog nooit opgevallen. In PS CS6 zijn er in ieder geval op die zwarte achtergrond (zonder document open) geen linialen zichtbaar.
      Ik heb ook nog PS CS5 op mijn Mac staan, en dacht (na jouw post gelezen te hebben) dat er daar wel linialen te zien zouden zijn. Niet dus, toch niet bij mij, en -voor zover ik kan zien- geen middel om ze daar toch zichtbaar te maken, tenminste niet zonder open document.

      Ik stel me ook de vraag: waarom zou je linialen willen zien, als er toch geen doc openstaat? Lijkt mij persoonlijk overbodig.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop linealen of rulers

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Was mij nog nooit opgevallen. In PS CS6 zijn er in ieder geval op die zwarte achtergrond (zonder document open) geen linialen zichtbaar.
        Ik heb ook nog PS CS5 op mijn Mac staan, en dacht (na jouw post gelezen te hebben) dat er daar wel linialen te zien zouden zijn. Niet dus, toch niet bij mij, en -voor zover ik kan zien- geen middel om ze daar toch zichtbaar te maken, tenminste niet zonder open document.

        Ik stel me ook de vraag: waarom zou je linialen willen zien, als er toch geen doc openstaat? Lijkt mij persoonlijk overbodig.
        Ik ga nog eens één en ander checken, want op PC staat CS5 en op laptop CS6. Ik ga beiden nog eens goed uittesten ivm de linealen.
        Ik ben in CS5 gewoon dat ze er staan wanneer ik een foto open, en bij CS6 moet ik iedere keer nog een paar keer gaan klikken.
        Eerst deze namiddag nog eens beide goed bekijken...misschien zie ik iets over het hoofd, of heb ik me verkeerd uitgedrukt.
        Ik hou jullie op de hoogte.
        Last edited by Guest17; 27 augustus 2014, 10:44.

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop linealen of rulers

          Oeps, sorry voor mijn domme vraag/opmerking. Ik heb de CS6 nog maar pas, en ik had gewoon de linialen nog niet zichtbaar geplaatst wanneer er een foto open stond.
          Daardoor kwamen die ook bvb een paar dagen later niet op het scherm wanneer ik een volgende foto opende.
          Maar eens aangeduid dat je de linialen wil zien, en je sluit af, bij de volgende foto die je opent staan ze er automatisch
          Dus zware fout van mij, maar ben toch niet te beroerd om het toe te geven hé .
          Topic mag van mij gesloten of verdwijnen.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop linealen of rulers

            Bah nee... deze topic wordt niet gesloten of verwijderd, tenzij daar bepaalde serieuze redenen voor zijn. Er zijn verschillen tussen CS5 en CS6, maar de linealenkwestie is blijkbaar niet meteen aan de orde. Toch is een topic als deze leerzaam (voor sommigen zelfs: linealen? Kan dat ook in Photoshop? )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop linealen of rulers

              Ik weet niet of het nog tot iemands nut kan dienen maar je kan deze ook aan of uitzetten door CTRL + R te tikken.
              https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop linealen of rulers

                Op PC/Windows klopt dat; op Mac is dat cmd+R. Maar alleen als er een document openstaat kun je de rulers zichtbaar maken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X