Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop lessen, waar??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop lessen, waar??

    Hallo,
    ik ben op zoek naar lessen in Photoshop, het liefst CS4. Ik heb al geinformeerd in Maasmechelen, maar daar is alleen nog maar plaats op de zondagochtend. En dat is voor mij i.v.m. werk onmogelijk. Verder zijn de lessen bij Syntra Hasselt te duur. Ik heb gegoogled op photoshop, lessen, Belgie maar kan in het grensgebied(ned/be- Limburg) niets vinden op woensdag of donderdagavond. Misschien weet een van jullie iets?? Ik zou wat doorverwijzingen zeer op prijs stellen.

  • #2
    Re: Photoshop lessen, waar??

    Mijn vrouw en ik hebben ons net ingeschreven bij CVO (Centrum voor Volwassenen Onderwijs) Turnhout. Is er geen CVO in het Limburgse?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop lessen, waar??

      Zelf, zelf HEEL veel oefenen,

      begin met zoeken op google naar "photoshop tutorials", misschien vanaf het begin niet uitdrukkelijk gemaakt voor foto's te bewerken, maar zo leert ge de tools, en de how to's van het programma ERG goed kennen.

      Dan kunt ge vanzelf al eens een foto openen, en zelf sommige dingen bewerken. Zo heb ik het ook geleerd,en ik kan goed overweg met photoshop, maar ik spreek wel over tientallen uren oefenen. (soms met de nodige frustraties)

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop lessen, waar??

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Zelf, zelf HEEL veel oefenen,

        begin met zoeken op google naar "photoshop tutorials", misschien vanaf het begin niet uitdrukkelijk gemaakt voor foto's te bewerken, maar zo leert ge de tools, en de how to's van het programma ERG goed kennen.

        Dan kunt ge vanzelf al eens een foto openen, en zelf sommige dingen bewerken. Zo heb ik het ook geleerd,en ik kan goed overweg met photoshop, maar ik spreek wel over tientallen uren oefenen. (soms met de nodige frustraties)
        Voor PS zou ik dit toch afraden hoor.

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop lessen, waar??

          Weet je, ik heb intussen misschien wel honderd van die tutorials gevolgd en een aantal toegepast, en nu blijkt dat er echt elementaire zaken zijn die ik mis. Vandaar ook dat ik bij het begin wil beginnen. Misschien hoor ik, voor wat bepaalde onderdelen betreft, al in een hogere module thuis, maar zit soms te sukkelen met zaken die tot de basis behoren.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop lessen, waar??

            Zelfde probleem hier, vandaar maar weer terug naar de basis. Misschien is het niet nodig en zou ik in bv. photoshop3 kunnen instromen. Maar ik denk dat ik wat rare manier heb van bewerken. En ik ben er op gewezen dat sommige dingen gewoon veel makkelijker kunnen. Maar dat is voorgedaan van; je moet eerst dit, en dan dat. Razend snel, je denk ;ik onthoud dit wel en ...je bent het deels weer vergeten.(Alzheimer Light)

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop lessen, waar??

              Ik heb geen idee waar de lessen op dat tijdstip worden gegeven.

              Een alternatief, mits je goed Duits begrijpt is http://www.fotodesign-winkler.de/xt/...9akt2hurqjth6j

              2 DVD's die vanaf het begin alles, nou ja alles,..... In ieder geval heel veel behandelen. Ik heb beide DVD's, en zowel als instructie, maar ook als naslagwerk vind ik het heel erg goed. Goedkoop zijn ze niet, maar ja......
              Groet,
              Paul

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop lessen, waar??

                Op Lynda.com staat veel erg goed (Engelstalig) cursusmateriaal. Voor een redelijke prijs krijg je toegang tot hun volledige bibliotheek waaronder erg veel Photoshop gerelateerde cursussen. Van veel trainingen kan je de eerste paar lessen gratis proberen.

                Al die cursussen hebben een hoog niveau hetgeen niet van alle Photoshop cursussen gezegd kan worden. Ik heb ook Photoshop in avondonderwijs gevolgd. De lesgeefster wist wel hoe je dingen moest doen in Photoshop maar had er dikwijls geen idee van waarom je iets specifieks zou doen. De cursus was gericht op fotografie maar we leerden eigenlijk geen workflow of vast set procedures aan. Eigenlijk was iedere avond weinig meer dan een hoofdstukje uit een boek.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop lessen, waar??

                  Kijk hier eens, dit is een CVO in Tongeren. Ik ga in september daar ook (weer) les volgen. Je kan er de folder downloaden met alle te volgen cursussen, de prijs en de duur er van op. Er zijn opendeur dagen op 29 augustus van 14u00-18u00 en op maandag 31 augustus van 18u00-21u00.
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop lessen, waar??

                    Als je echt basic wil gaan kan je toch ook de drie dagen Cevora training volgen ?
                    Met een beetje geluk kan je die gratis volgen tijdens kantooruren, als het een beetje aansluit bij het gebied waarin je werknemer bent.

                    Maar denk er aan, dit is echt basis, zelfs hun 'gevorderden' sessie is nog altijd vrij plat, maar je hebt dan wel een fundering om de tutorials op het internet af te werken.

                    Ik ben indertijd met PhotoShop 4.0 begonnen, boekje gekocht en zelf aan de slag, het kost wat tijd, en waarschijnlijk zijn mijn workflow niet 'standaard', maar ik krijg (meestal toch) de resultaten die ik wil.

                    Een ding is zeker : héél véél oefenen en spelen, dat is de enige manier om PhotoShop onder de knie te krijgen, en volgens mij is CS4 zo uitgebreid ondertussen dat er maar bitter weinig mensen zijn die het voor 100% kennen, laat staan voor 100% gebruiken.

                    Heb trouwens vorige week nog een knappe opmerking gehoord van een collega fotograaf : PhotoShop dient alleen om een goede foto perfect te maken, niet om een slechte foto goed te krijgen vond ik schitterend gezegd en een waarheid als een koe !

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop lessen, waar??

                      Ik ben ook heel tevreden over Lynda.com. Het kost 25 dollar per maand en het is mogelijk om bv. maar voor 1 maand in te schrijven. Het is allemaal Engelstalig, maar je kan ondertitels aanzetten, dat helpt om te volgen.

                      Ik heb op deze manier in 1 maand Dreamweaver geleerd, voldoende om mijn eigen site te bouwen (binnenkort online). Je kan kiezen welke lessen je wil bekijken, en voor Dreamweaver heb ik gewoon van de eerste les begonnen en de hele eerste reeks gevolgd. Ik heb wel na elke les notities genomen, anders ben je snel weer dingen vergeten.

                      In Photoshop ben ik al heel bedreven, maar ik heb op hun site toch nog veel interessante dingen gevonden en dingen bijgeleerd.
                      Groot voordeel is ook dat je kan kiezen welke versie je wil leren, van Photoshop 6 tot CS 4.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop lessen, waar??

                        Hier een link naar gratis online photoshop lessen in het Nederlands. Tis wel photoshop Cs3.... maar Cs4 verschilt niet echt enorm , en al zeker niet voor de meeste basisbewerkingen.Er is zoveel te vinden op het internet dat ik er zelf geen euro aan wil spenderen....en wat je op het internet niet vind kan je hier ook steeds vragen op het forum.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photoshop lessen, waar??

                          Heb trouwens vorige week nog een knappe opmerking gehoord van een collega fotograaf : PhotoShop dient alleen om een goede foto perfect te maken, niet om een slechte foto goed te krijgen vond ik schitterend gezegd en een waarheid als een koe !
                          Zo is het maar net
                          Contrasten verleggen, blending en composites maken akkoord maar de basis moet goed zitten.
                          The photoshop bible van Deke Mc Lelland is een referentiewerk imho. Kan je op je eigen tempo uitlezen.
                          Website http://www.kristofpattyn.be

                          a lotta canonstuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photoshop lessen, waar??

                            Het CVO van Heusden-Zolder misschien? Via de autostrade ben je er nog redelijk snel.
                            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photoshop lessen, waar??

                              Kelbytraining.com is een aanrader, 199$ voor een gans jaar toegang tot al hun videotutorials, zeker een goede investering!
                              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                              Comment

                              Working...
                              X