Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop fail?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop fail?!

    Ik bewerk een foto in photoshop. (Ik sla geregeld op)
    Na een paar uur ben ik tevreden, ik sla de .psd op.
    Ik verklein, zet om 8-bit, etc, sla op in .jpg, sluit.
    De .psd is verdwenen
    Gewoon weg, foetsie, na al die uren?!
    Iemand die hulp kan bieden?

  • #2
    Re: Photoshop fail?!

    Misschien dat een programma om foto's van je geheugenkaart te redden hier kan helpen? Als het nog niet geïnstalleerd is, zou het wel kunnen dat de verloren foto overschreven wordt.

    Bij mijn weten heeft Photoshop geen auto-backup functie, dus voor de rest geen idee.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop fail?!

      MMhh das inderdaad wel heel lastig!!!

      ik zou zegge doe zo weinig mogelijk nog met je pc tot je het bestand terug hebt!!
      wat wil ik daar mee zeggen, je bestanden zijn pas echt weg als je die plaats op je hardeschijfruimte hebt overschreven met een ander bestand

      wat moet je hebben een soortgelijk programma zoals SystemWorks of pc inspector.
      daarmee kan je je bestanden terug vinden als je natuurlijk de naam nog weet.

      hoop dat dit je helpt

      groetjes daniel

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop fail?!

        Misschien op je HD eens een search doen naar *.psd en zien of ie em terug kan vinden

        eventueel start -> documents en zien of het bestand daar soms te zien is.

        Of in PS zelf, open - recente bestanden of zoiets

        greetz
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop fail?!

          't Is inderdaad niet echt gebruikelijk dat een bestand "zomaar" verdwijnt. Meestal is-ie ergens op een ongewone plaats opgeslagen geworden, maar ik neem aan dat je dat (search *.PSD) reeds uitgevoerd hebt? Andere oorzaken? Voldoende schijfruimte bijvoorbeeld? Het zijn maar suggesties, en ik werk met Macintosh ipv PC, en daar is een en ander toch net iets verschillend. Bovendien, met mijn draadloze Time Machine/Time Capsule backup zou ik verwachten die "verloren" PSD op de externe backup schijf terug te vinden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop fail?!

            De originele bestanden heb ik (zowel cr2 als dng), maar die mochten van mijn part verdwijnen.. T'is het photoshop bestand (waar al die tijd insteekt) dat verdwenen is.
            Ik vind het ook heel raar, heb het nog nooit meegemaakt.
            Had al direct gezocht op IMG_xxxx.psd, maar noppes..
            Ik had de .psd opgeslagen, daarna eens naar de eigenschappen gekeken van het bestand (voor de grootte), daarna besloten 1 laag eruit te laten, opnieuw als .psd opgeslaan, en toen wassie weg (en natuurlijk al dicht in photoshop).
            Ofwel per ongeluk een of andere sneltoets (à la shift+del) hebben ingedrukt..

            Btw: Als er niet genoeg schijfruimte zou zijn, zou PS de foto toch niet opslaan? T'is n.b. als hetzelfde bestand opgeslagen met een laag minder.

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop fail?!

              Werken jullie op PC niet met een z.g. "scratch disk"?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop fail?!

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Had al direct gezocht op IMG_xxxx.psd, maar noppes..
                Zoek eens op *.psd?
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop fail?!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  Zoek eens op *.psd?
                  Thx, maar zo ook niks..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop fail?!

                    Toch zeker dat je het als .psd hebt opgeslagen, en niet per ongeluk als een ander bestandsformaat?
                    Misschien zoeken op 'vandaag gewijzigde bestanden'?
                    Guy
                    www.guydewestelinckfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop fail?!

                      Anders als je de bestandsnaam weet

                      Recuva gebruiken.
                      [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop fail?!

                        Ai…. dat is meest ongelukkig, maar toch zal het eerder een Lennert fail zijn.
                        Buiten Word, die nog straffer is, is PS toch een van de betere en betrouwbare savers.
                        Ik maak er steeds een gewoonte van “direct en vóór dat ik aan ingrepen begin” op mijn desktop de .psd file te saven en daarna tijdens het werken op de art, af en toe bij te saven via Ctl+S!
                        Geloof me Lennert, dat werkt.
                        SF
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photoshop fail?!

                          staat ook niet meer onder
                          FILE -> OPEN RECENT ???

                          best wel balen ....
                          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photoshop fail?!

                            Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                            Ik maak er steeds een gewoonte van “direct en vóór dat ik aan ingrepen begin” op mijn desktop de .psd file te saven en daarna tijdens het werken op de art, af en toe bij te saven via Ctl+S!
                            Geloof me Lennert, dat werkt.
                            Dat is hier al een automatisme: Na openen direct als .psd opslaan.. Na elke 'belangrijke' stap ook direct ctrl+s

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photoshop fail?!

                              toevalling niet opgeslagen op een andere schijf?
                              een harde die bv nu niet is aangesloten?
                              of per abuis op je kaartje gesaved?

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X