Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop CS5 of CS6?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop CS5 of CS6?

    Ik ben onlangs overgeschakeld van een pc naar een mac. Mijn studentenversie Photoshop CS4 kan ik niet overzetten op de mac. Er wordt nog enkele dagen korting gegeven op een studentenversie CS5 maar wellicht is de CS6 in aankomst iemand enig idee over releasedatum? Dezelfde vraag voor Lightroom waar versie 4 op komst is?

  • #2
    Re: Photoshop CS5 of CS6?

    CS 6 zit nog in beta versie. Lightroom 4 dus ook. Normaal zouden de release ergens rond de lente gebeuren. Dus normaal nog enkele maanden geduld.
    Voor de windows XP gebruikers is er wel slecht nieuws, want de nieuwe versies zouden niet meer draaien onder XP...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop CS5 of CS6?

      Ik zal zelden suggereren om te wachten, maar in dit geval doe je er toch misschien goed aan. Als je nu de volle prijs voor CS5 (of CS5.5) zou moeten betalen (de eerste keer moet je dat toch), zul je -vrees ik- toch een supplement moeten betalen voor de upgrade naar CS6. En zowel CS6 als LR4 staan eraan te komen. Misschien ondertussen even behelpen met ofwel een trial versie (da's toch alweer een maand), ofwel een Apple product als iPhoto voor je jpg's en Aperture voor je RAWs. Aperture was vroeger in de doos ook zo'n €199,- maar is intussen via de App Store beschikbaar als download voor slechts €62,99.
      Je spreekt van studentenversies, maar is het niet zo dat, hoewel een studentenversie veel goedkoper is dan de prijs voor de gewone gebruiker, je een studentenversie niet tegen een korting kunt upgraden? (Ik heb namelijk zo'n studentenversie van LR3, toen men nog met vermindering kon aankopen dmv een CvB-lidkaart).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop CS5 of CS6?

        Studentenversie kun je idd niet upgraden. Tenminste niet bij de twee vorige versies (CS4 en CS5). Maar mss kost de Student Edition nog minder dan een update bij een gewone versie?
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop CS5 of CS6?

          Je kan inderdaad niet upgraden vanaf een studentenversie. Maar gezien ik onder de studentenvoorwaarden val zou ik een Adobe Photoshop CS5 Extended Student and Teacher Edition kunnen aankopen voor 169 € zonder btw. Ik zie dat de upgrade en de studentversie normaal evenveel kosten nl. 199 € zonder btw maar er is nu een tijdelijke korting van 30 € voor de studentenversie. Ik denk dat ik toch de raad van LesC opvolg en afwacht.
          Bedankt voor de info en adviezen.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop CS5 of CS6?

            Als je binnen een bepaalde periode voorafgaand aan de release van een nieuwe versie van AdobeCS de "oude" koopt krijg je de upgrade naar de nieuwe versie gratis. Ik dacht, maar dat moet je navragen bij Adobe, dat deze periode 3 maanden is.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop CS5 of CS6?

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Als je binnen een bepaalde periode voorafgaand aan de release van een nieuwe versie van AdobeCS de "oude" koopt krijg je de upgrade naar de nieuwe versie gratis. Ik dacht, maar dat moet je navragen bij Adobe, dat deze periode 3 maanden is.
              Bij Apple is zoiets gebruikelijk. Had ook gedacht dat dit bij andere fabrikanten ook zo was, maar heb het eigenlijk nooit gehoord/geweten van Adobe. Blijft natuurlijk de vraag hoe groot de kans is dat CS6 binnen de 3 maanden een feit is. Denk van wel, maar toch...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop CS5 of CS6?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Bij Apple is zoiets gebruikelijk. Had ook gedacht dat dit bij andere fabrikanten ook zo was, maar heb het eigenlijk nooit gehoord/geweten van Adobe. Blijft natuurlijk de vraag hoe groot de kans is dat CS6 binnen de 3 maanden een feit is. Denk van wel, maar toch...
                Vorig jaar gebruikt bij aankoop van CS5, naderhand gratis update naar CS5.5

                Topicstarter kan inderdaad beginnen met een trial van 5.5 gedurende 30 dagen en in de tussentijd iets wijzer proberen te worden over de releasedatum van CS6
                http://www.smuttynose.nl

                Comment

                Working...
                X