Hallowkes iedereen!
Binnenkort ga ik op kot in Gent, en daarom had ik graag als aandenken een panoramafoto van de streek hier gehad. Nu zou ik graag deze foto zelf maken en bestellen, zo heb ik iets persoonlijk in het werk gestoken...
Nu heb ik een tweetal vragen:
1) Bestaat er een degelijk stitchtool voor mac om zo'n panorama foto te maken uit 5-6 foto's?
2) Waar print ik deze foto het best af (33*96) , en blijft de foto mooi qua kwaliteit (beschik over een sony alpha 200, 10MP)?
Mvg
Ik maak mijn pano's met hugin. Open source software: werkt goed!
Groetjes
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Mijn Nex maakt de pano's zelf, automatisch.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
[Mod-LesC]Maar de vraag is, bestaat er voor Mac software om een panorama te stitchen? Ik doe dat met Photoshop CS5, maar neem aan dat er toch goedkopere (of misschien zelfs gratis) oplossingen moeten zijn, niet? Zo'n open source, draait dat op Mac?
@TS: als je naar www.macupdate.com gaat, en daar zoekt op "panorama", vind je een heleboel freeware en shareware. Heb geen idee van de kwaliteit van die programma's.
Probeer b.v. Autopano: http://www.macupdate.com/app/mac/22562/autopano-pro
Een andere oplossing is dat je een trialversie van Photoshop (weet niet of Photoshop Elements een stitch-functie heeft) downloadt en installeert. Dan heb je ook 30dd om een pano te kunnen maken.[/Mod]
Laatst gewijzigd door LesC; 14 september 2011 om 10:09
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Photoshop Elements heeft ook een "panoramafunctie". In elk geval de windowsversie, maar ik vermoed dat PS Elements voor mac dezelfde functies aan boord heeft.
beginner met zo'n kleine pruts van canon, wat glas en een flits
Inderdaad, gratis, en in mijn ervaring betere resultaten dan in Photoshop zelf.
Ook beschikbaar voor Mac! --> http://hugin.sourceforge.net/download/ en bij pre-compiled versions vind je die.
veel plezier ermee![]()
www.carlopeeters.be -- twitter.com/CarloPeeters
Nikon D7000, D90, heel wat Nikon, Sigma, Tamron, Elinchrom enz... materiaal
Alvast bedankt!
Ben voor de photoshop cs5 trial gegaan, aanzien ik dit ik maar eenmaal ga doen. Bedankt voor de commentaren!
Anyway: iemand ervaring met fotopanorama.nl ? Lekker goedkoop..
Neem genoeg foto's in portret-stand met voldoende overlapping.
Met mijn printer kan ik afdrukken maken van tot 40 cm ( 42 cm als het echt moet A2 ) breedte en tot 1500 cm ( 15 m ) lengte.
PJW.
Wil je meer info, via een PM dan.
Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1display2 i1XTreme i1Publish Pro, www.pwf.be