Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originele cadeauverpakking.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Originele cadeauverpakking.

    Goeiemiddag allen,

    Daar mijn vriendin en ik deze maand een jaar samen zijn zou ik ze graag een origineel cadeau geven.

    Nu had ik gedacht om een houten kistje te geven, dat te schilderen in het wit en te versieren met het een of het ander. Maar nu komt het probleem.

    Persoonlijk zou ik zeer graag op het hout een foto plaatsen, eventueel door een foto te bewerken in PS zodat er een bepaalde mal kan van gemaakt worden en dat deze dan kan geverfd worden in een ander kleur op de doos. Ik weet niet goed wat de naam hier van is en of dit uberhaupt wel een naam heeft. Aan de andere kant dacht ik aan een soort relief te maken met behulp van een foto zodat de foto ietsjes uit het hout lijkt te komen.


    Nu is dit misschien allemaal wel zeer moeilijk maar ik zou toch wel eens willen weten of het al eens gedaan geweest is en of iemand hier eventueel tips voor heeft.

    Een ander (lees: eenvoudiger) voorstel is ook altijd welkom! Als je met iets in je hoofd zit is het moeilijk om op andere ideën te komen nietwaar.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Originele cadeauverpakking.

    aha...ik zou graag mijn eigen foto's in het groot aanbrengen op mijn keukendeurtjes, dus ik lees de creatieve oplossingen hier graag mee :-)
    ik vroeg mij af of het mogelijk is om foto's op de deurtjes te kleven en dan een paar lagen vernis over te zetten?

    Comment


    • #3
      Re: Originele cadeauverpakking.

      Lazertran maakt speciaal papier om afbeeldingen over te zetten op hout.

      Of anders zou je het kunnen proberen met transfer papier bedoeld voor T-Shirts enzo. (Het succes hiervan is niet altijd zo zeker).
      Of anders afdrukken op een zeer fijn fineer laagje wat nadien op de doos kan geplakt worden.

      Comment


      • #4
        Re: Originele cadeauverpakking.

        Mijn moeder heeft jarenlang in een schilder/tekenwinkel gewerkt en zegt dat het zou moeten lukken als volgt:

        Print de foto af op papier (welk soort weet ik nog niet).
        Leg het papier op het hout en ga erover met een watje waarop er white spirit is.

        Normaal moet dit doordrukken tot op het hout.

        Ik zal het eens deze week 's avonds proberen en post het resultaat hier, als iemand mij voor is mag je het hier altijd laten weten !

        Comment


        • #5
          Re: Originele cadeauverpakking.

          Hallo,

          Op hout weet ik het zo niet maar er kan tegenwoordig wél digitaal geprint worden op pvc (van 2 tot 10 mm dikte) en aluminium ((dibond) 2-3of mm dik) en dit kan je dan weer op je houten kistje bevestigen/kleven. Dit laat je best doen door een grootformaat printer die wert met solvent of eco solvent inkten, die zijn uv- en waterbestendig.
          Voor de keukendeurtjes kan hetzelfde gebeuren of je kan de fotos laten afdrukken op zelfklevende folie (vinyl), vernissen hoeft niet, je laat ze gewoon afleveren met een laminaat!
          Dit alles doen ze bij reclameburelen en/of beletteringsbedrijven.

          Succes en groeten,

          Lena
          ---------------------------------------------------------------
          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
          www.lenafotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Originele cadeauverpakking.

            Je zou het eens kunnen proberen met die vellen, waarop je kan printen en dan later op een T-shirt kan strijken. Als het op een T-shirt kan lijkt mij het op hout ook kunnen, alleen de vraag: blijft het plakken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Originele cadeauverpakking.

              @ mirs

              bij ons op het werk kunnen wij printen op fotopapier groot formaat, de print voorzien van een krasbestendige plastificatie en de achterzijde voorzien van een zelfklevende laag. Mss is dit een oplossing.... (kan je in principe laten doen bij elke firma die groot formaat printwerk doet)

              grt,
              Raf
              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

              Comment


              • #8
                Re: Originele cadeauverpakking.

                Je moet eens gaan kijken op de volgende website: www.bagsoflove.co.uk

                grtjs.
                Christel

                Comment

                Working...
                X